تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
کد خبر : 4780

در نشست تخصصی با «مدیران مدارس ابتدایی ناحیه3» اهواز مطرح شد:

تحقق شعار معلم تمدن‌ساز، مدرسه‌اثربخش و ایران‌قوی/آموزش وپرورش مولد گفتمان است و گفتمان سازی می‌کند

تحقق شعار معلم تمدن‌ساز، مدرسه‌اثربخش و ایران‌قوی/آموزش وپرورش مولد گفتمان است و گفتمان سازی می‌کند
نشست تخصصی با مدیران مدارس ابتدایی ناحیه3 اهواز با حضور مسئولان ستادی آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد.

به گزارش موج زاگرس، امروز شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور  سید محمد خلیلی ریاست اداره ارزیابی عملکرد، سید موسوی بهبید معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، سیده فرانک موسوی معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، محمدرضا سروری رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل، مهدی حاجی پور رئیس اداره آموزش ابتدایی دور دوم و عبدالنبی زرگانی رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و حسین بهمئی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز و معاونان و کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه۳، نشست تخصصی با مدیران مدارس ابتدایی در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد.

ضرورت رعایت حجاب و عفاف

سید محمد خلیلی رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان خوزستان، با اشاره به سه حوزه ارزیابی، نظارت و پاسخگویی به شکایات، اظهارکرد: بازدیدهها از مناطق صورت میگیرد ومدارس مورد ارزیابی قرار می گیرند.

خلیلی به سلامت اداری اشاره و بیان کرد:اخذ وجه از دانش آموزان غیرقانونی می باشد چه برسد به اینکه پول هم به حساب شخصی پرداخت شود، اگر چنین مواردی گزارش شود قطعا برخورد قانونی می شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان خوزستان متذکر شد: در رعایت قانون تعارف نداریم، رعایت حجاب و عفاف برای بانوان و آقایان ضروری است که باید این مسئله هم مورد توجه قرار گرفته شود.

آموزش وپرورش مولد گفتمان است و گفتمان سازی می‌کند/ارتباط بسیارنزدیک گفتمان آموزش و پرورش با ایدئولوژی اسلامی

سید بهروز موسوی بهبید معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه، بقا و داوم هرجامعه به اتکای آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بعد از انقلاب گفتمان آموزش و پرورش با ایدئولوژی اسلامی ارتباط تنگا تنگی دارد و آموزش و وپرورش بعد از انقلاب اسلامی همیشه محل مجادلات ایدئولوژیک بوده است.

معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در مسیر گفتمان، گفت: آموزش وپرورش مولد گفتمان است و گفتمان سازی می کند.

موسوی به نزدیکی آغاز سال تحصیلی اشاره ومتذکر شد:باید پرقدرت و عزتمندانه سال تحصیلی جدید را شروع کنیم و در بحث پروژه مهر با تکیه برعلم، تجربه و تخصص میدان دار باشیم، در فضای مجازی و حقیقی اجازه انحراف فکری به دانش آموز ندهید، و در هویت یابی به آنها کمک کنید تا دشمن سواستفاده نکند.

توانمندسازی با اولویت نیروهای جدیدالورود، خرید خدماتی و طرح امین در حال انجام و هرگز متوقف نمی‌شود

سیده فرانک موسوی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان در این جلسه ویژه مدیران مدارس ابتدایی ناحیه ۳ اهواز به موضوعات پروژه مهر، توانمندساری معلمان (طرح شهید همت)، گزارش طرح جهش سالانه، تعلیم و تربیت کودک، پوشش تحصیلی و طرح شهید محمودوند به عنوان محورهای اصلی این نشست تخصصی اشاره و بیان کرد: مدیران مدارس در تمام محورها باید آگاهی داشته و در بحث مشکلات دانش اموزان؛ علت ترک تحصیل احتمالی دانش اموزان، تعیین تکلیف دانش آموزان و افراد بازمانده از تحصیل، توانمند و اشراف کامل داشته باشد.

موسوی در ادامه ضمن ارائه ی گزارشی از وضعیت ثبت نام دانش آموزان بویژه پایه ی اول، گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول و همچنین ثبت نام برای کتاب آموزشی بصورت ویژه در دستور کار باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان، آموزش و توانمندسازی را با اهمیت عنوان و گفت: این طرح با اولویت نیروهای جدیدالورود، خرید خدماتی و طرح امین انجام و هرگز متوقف نمی شود.

موسوی با بیان اینکه، طرح جهش کیفیت از سال گذشته شروع شد، متذکر شد: این کار با هدف افزایش کیفیت آموزشی انجام می‌شود و در دستور کار و مدنظر همه‌ی ما خواهد بود که باید بیش از پیش در این راستا کوشا باشیم.

تاکید برتلاش جهت تحقق شعار «معلم تمدن‌ساز، مدرسه‌اثربخش و ایران‌قوی» به عنوان شعار سال

حسین بهمئی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز در این جلسه ضمن خیرمقدم و تقدیر و تشکر از حضور مهمانان و مدعوین و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان،ایام سوگواری اربعین حسینی را تسلیت گفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز به ارائه آماری از وضعیت مدارس ناحیه ۳ پرداخت و گفت: در بحث پروژه مهر حتی در روزهای تعطیل نظارت و بازدید داریم و مدارس در دست آماده‌سازی و تعمیر و زیباسازی می باشند.

بهمئی به موضوع پوشاک مدارس اشاره و خواهان برنامه‌ریزی مدیران در این راستا شد که با شروع سال تحصیلی مشکلی برای پوشاک دانش آموزان، نباشد.

وی، داشتن نظم توسط مدیر را با اهمیت عنوان و گفت: مدیران باید از آیین نامه ها و قوانین و مقررات آگاهی کامل داشته باشند.

بهمئی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز به شعار سال آموزش و پرورش به عنوان «معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی» اشاره و متذکرشد: نظم، رعایت حجاب، اجرای مقررات و پرورش فرزندانی متدین، جهادی، وطن پرست و در تراز انقلاب اسلامی، برای تحقق این شعار سال لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.