تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 6757

یادداشت؛

تنظیم الگوی خواب و بیداری دانش آموز بعد از تعطیلات تابستانی

تنظیم الگوی خواب و بیداری دانش آموز بعد از تعطیلات تابستانی
با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم،نکاتی آموزنده و کاربردی را جهت خروج از دنیای تعطیلات و ورود به دنیای درس و مشق دانش آموز در این یادداشت کوتاه یاد بگیرید.

به گزارش موج زاگرس؛در این یادداشت کوتاه چند راهکار ساده برای بازگشت دانش‌آموزان به عادات زمان خواب و بیداری دوران مدرسه بعد از تعطیلات طولانی مدت تابستانی می‌پردازیم.

این مطلب برای والدین، معلمان و دانش‌آموزان مفید است و نکات ارزشمندی را درباره نحوه مدیریت زمان و تنظیم برنامه‌های تحصیلی ارائه می‌دهد.

تنظیم خواب مناسب: از شهریور ماه ساعت خواب فرزندتان را به طور تدریجی تغییر دهید تا بتواند عادت تنظیم زمان خواب و بیداری جدید را بپذیرد. سعی کنید به او کمک کنید تا هر شب در همان ساعت بخوابد.

ایجاد محیط خواب مناسب: اتاق خواب باید تاریک و ساکت باشد. در صورت وجود پنجره و نور مزاحم سعی کنید از پرده‌های ضخیم در اتاق خواب فرزند خود استفاده کنید و دما را در سطح مناسب نگه دارید.

کمک به عادات صبحگاهی: صبح‌ها برای فرزندتان برنامه‌ای داشته باشید که شامل فعالیت‌های خوشایند باشد، مثلاً نشان دادن عزم خود برای صبحانه خوردن یا ورزش صبحگاهی.

استفاده از زنگ بیداری: از زنگ بیدارکننده‌ای استفاده کنید که صدای ملایمی دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از موزیک یا صدای طبیعت فرزندتان را از خواب بیدار کنید.

ترغیب به فعالیت‌های روزانه: می‌توانید فرزندتان را تشویق کنید که به فعالیت‌هایی مانند ورزش یا مطالعه علاقه‌مند شود تا به خواب شبانه بهتری دست یابد.

تغذیه مناسب: از تغذیه سالم و متعادل در طول روز برای او مطمئن شوید. مصرف زیاد قند و کافئین در وعده های غذایی بعد از ظهر و شام می‌تواند خواب را تحت تأثیر قرار دهد ؛بنابراین این وعده هایی غذایی را کنترل کنید تا حاوی حداقل میزان قند و کافئین باشند. در عوض، مصرف این مواد را در وعده صبحانه قرار دهید تا فرزند شما انرژی و هوشیاری کافی برای یادگیری در طول کلاس درس داشته باشد.

کاهش استفاده از موبایل، تلویزیون و تبلت در ساعات منتهی به زمان خواب دانش آموز:یکی از علل برهم زدن خواب دانش آموز،استفاده بی رویه از وسایل الکترونیکی است که در صورت عدم کنترل می تواند همچنان منجر به دیربیدار شدن و حتی چرت زدن های طولانی سرکلاس درس شود.

الگوگیری: خودتان نیز به عنوان الگوی او عمل کنید و تلاش کنید تا شما نیز به موقع بیدار شوید و از برنامه‌های صبحگاهی لذت ببرید.

با رعایت همین نکات ساده و ارتباط مؤثر و صمیمی با فرزندتان، می‌توانید آنها را به داشتن عادات خواب و بیداری بهتری هدایت کرده و نقش بزرگی در پیشرفت تحصیلی آنها داشته باشید.

انتهای پیام/تقوی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.