تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
کد خبر : 6559

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

جذب ۴ هزار میلیارد اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان/تحقیق و تفحص از فولاد اکسین را تا پایان ادامه می‌دهیم

جذب ۴ هزار میلیارد اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان/تحقیق و تفحص از فولاد اکسین را تا پایان ادامه می‌دهیم
جذب فقط ۴ هزار میلیارد اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان

به گزارش موج زاگرس،   محمد امیر در بازدید و نشست با خبرنگاران تسنیم خوزستان با اشاره به اهمیت مطالبه گری و حرفه خبرنگاری در توسعه استان و ایجاد شفافیت و پاسخگو کردن مدیران گفت: صداقت و حق محوری و مطالبه کارشناسی از شئون اصلی خبرنگاری است و اصحاب رسانه می توانند نقش ویژه در تحقق اهداف توسعه داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مردم و اهمیت مردم داری افزود: مردم سرمایه اصلی و اجتماعی کشور هستند و باید مردم را در مسایل و تصمیمات همراه سازیم و ما مسئولان جز نوکری مردم شان دیگری نداریم و باید بر همین منطق به خدمت مردم برسیم و کار آنها را با احترام و بدون منت انجام دهیم و حقیقتا مردم این رفتارها را قدردان هستند.

نماینده مردم اهواز، کارون و باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیریت جهادی الگوی پیشبرنده و موثر است.

بهبود وضعیت آموزش و پرورش در اولویت است

امیر ادامه داد: برای اینکه نسل و جامعه انقلابی و متدین و کارآمد داشته باشیم باید به سمت بهبود وضعیت آموزش و پرورش برویم و اینکه جامعه آموزشی کشور با چالش‌های زیادی روبه‌رو است، پسندیده نیست و این مسیر را دشوار می کند. باید جامعه فرهنگیان دغدغه‌ای جز تربیت دانش آموزان نداشته باشد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان خوزستان در کمیسیون آموزشی مجلس گفت: ساختار آموزش و پرورش باید کارآمد و پاسخگوی نیازهای نسل امروز باشد و این عقب افتادگی در آموزش و پرورش باید جبران شود و یکی از پیشنهادهای ما راه اندازی معاونت فضای مجازی و هوش مصنوعی است که بتواند در هدایت نسل جدید نقش افرینی کند.

رویکرد مجلس حمایت از دولت چهاردهم است

عضو کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد ما نسبت به دولت جدید تعامل و حمایتی است و دوبار با آقای دکتر پزشکیان جلسه داشتیم و رویکرد رئیس جمهوری نسبت به حل مسایل خوزستان مثبت است؛ رئیس جمهور در جریان مشکلات و در عین حال توانمندی های خوزستان هستند و قرار شده به طور ویژه در بخش توسعه خوزستان هم افزایی داشته باشیم.

وی گفت: خوزستان یک استان با منابع و صنایع سنگین نفت و انرژی و کشاورزی و صنعت است و خدمات مهم ملی ارائه می‌دهد و نیاز است مشکلات این استان نیز ملی دیده شود. خوزستان بالاترین استان نفتی است و جزو استان های آلوده است و باید در بخش درمانی و خدماتی مردم استان بالاترین سطح خدمات را دریافت کنند و این را مطالبه جدی خواهیم کرد.

از ۱۷ همت مسئولیت اجتماعی، ۴ همت جذب خوزستان شده است

امیر با اشاره به مساله مسئولیت های اجتماعی شرکت ها گفت: دو چالش در تخصیص این منابع استان داریم؛ اول اینکه در زمان وزارت آقای زنگنه این منابع در تهران متمرکز شدند و تخصیص آنها در اختیار وزارت قرار گرفت و به تشخیص وزارت و برای همه کشور است، این در حالی است که قانون این را حق مناطق نفتی می داند و این نیاز به اصلاح است.

وی ادامه داد: تخصیص این منابع بروکراسی سنگینی دارد و مطابق اظهارات وزیر نفت، از این ردیف ۱۷ همت برای خوزستان دیده شده که تا الان ۴ همت(هزارمیلیارد تومان) جذب استان شده است که وقتی پیگیری می‌کنیم می‌بینیم این چالش ها مانع است.

تحقیق و تفحص از فولاد اکسین را تا پایان ادامه می دهیم

وی درباره پیگیری اصل ۹۰ و تحقیق و تفحص از شرکت فولاد اکسین گفت: سوال و پیگیری حق نماینده است و این پیگیری نه مساله شخصی است و نه دنبال حاشیه هستیم و این پیگیری فقط مربوط به این شرکت نیست بلکه سایر شرکت های آلاینده مثل کربن بلک و فولاد خوزستان هم باید پاسخگو باشند.

امیر افزود: ما نمی توانیم قبول کنیم شرکت هایی با این حجم درامد و البته تولید آلایندگی در اهواز و خوزستان باشند و بعد حق آلایندگی ندهند، یا به شکل پروازی مدیریت شوند. دنبال احقاق حقوق مردم هستیم و اگر مدیری هم خوب عمل کرده باشد حتما دفاع می‌کنیم.

این نماینده عضو کمیسون اصل ۹۰ تصریح کرد: در دفاع از مردم اهل مسامحه و کوتاه آمدن نیستیم و تا زمانی که امانت نمایندگی را بر گردن داریم تلاش خواهیم کرد با سلامت و صلابت از حقوق مردم دفاع کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.