تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۷
کد خبر : 6553

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد:

خبرنگاران فریاد رس واقعی صدای مردم هستند

خبرنگاران فریاد رس واقعی صدای مردم هستند
فرماندار شهرستان لنده گفت: خبرنگاران بیشترین نقش را در رساندن صدای مردم داشتند و در تمامی دوره‌های تاریخی نقش اطلاع‌رسانی و خبرنگاری بسیار مهم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری موج زاگرس، جلال دانش در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان لنده با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای خبرنگار به‌خصوص خبرنگاران شهیدی که صدای رسان شهدای مظلوم غزه هستند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: خبرنگاران بیشترین نقش را در رساندن صدای مردم داشتند و در تمامی دوره‌های تاریخی نقش اطلاع‌رسانی و خبرنگاری بسیار مهم بوده است و بعد از حادثه کربلا وقتی حضرت زینب (س) اقدام به خطبه خوانی می‌کند و روایت اول و دقیقی از حادثه کربلا را بیان می‌کند شاهد تغییر افکار عمومی در جمع حاضرین در آن مجلس شده است.

وی افزود: امروز رسانه‌ها چنان به‌درستی به نقش و رسالت خود در خصوص حوادث غزه پرداختند که یک روشنگری جهانی در این حوزه شکل‌گرفته است و در همه جای جهان و حتی همین بازی‌های المپیک شاهد حمایت همه کشورها از ملت مظلوم غزه هستند.

دانش تأکید کرد: رسانه‌ای موفق است که نسبت به بیان واقعیت‌های جامعه تلاش کند و با بیان عملکرد خوب مسئولان در حوزه‌های مختلف و تلاش دولت‌های مختلف و مقایسه ضعف‌ها و قوت‌ها با روشنگری و نقد منصفانه آن را به جامعه انعکاس دهد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: نقد منصفانه موجب رشد و تعالی و پویایی جامعه خواهد شد و این مهم باید به‌عنوان یک شاخصه مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: قطعاً اگر خبرنگاران نبودند صدای مردم و مشکلات مردم به گوش مسئولان به‌درستی نمی‌رسید و از طرف دیگر عملکرد مسئولان به گوش مردم نمی‌رسید.

دانش تأکید کرد: در طول سه سال گذشته میزان مراجعه حضوری و دیدار چهره‌به‌چهره با مردم بر اساس مستندات بیش از ۱۲ هزار نفر را حضوری و دیدار چهره‌به‌چهره در فرمانداری داشتیم که این مهم جدای از جلسات در روستاها و دیدارهای مردمی در مساجد و مصلی نمازجمعه و سایر موضوعات است.

دانش گفت: یکی از سندهای افتخار ما در این دولت بحث برگزاری بیش از سه انتخابات در کمتر از یک بازده زمانی هشت‌ماهه بود که حقیقتاً کاری سخت و دشوار بود؛ ولی با همه این سختی‌ها و زمان کمی که داشتیم توانستیم با همدلی و هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت همه گروه‌های سیاسی این مهم را بدون کوچک‌ترین تخلفی با موفقیت به سرانجام برسانیم.

وی افزود: بیش از ۸ میلیارد ریال فقط کمک‌هزینه‌های موردی از خیرین برای مردم گرفتیم که در راستای خدمت‌رسانی به مردم صورت‌گرفته است.

فرماندار شهرستان لنده گفت: در حوزه آب و فاضلاب شهرستان لنده در مدت‌زمان ۳ساله گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در بحث تأمین و آبرسانی به روستاها و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه آب شهرلنده هزینه شده است.

دانش گفت: در حوزه ارتباطات و راه و عمران و آبادانی روستاها کارهای اساسی و زیربنایی زیادی در روستاهای بخش مرکزی و موگرمون صورت‌گرفته است.

وی افزود: در بحث بیمارستان لنده روزی که تحویل دولت سیزدهم شد در فاز اول فقط ۱۵درصد بوده است؛ ولی امروز علاوه بر تکمیل فاز اول و دوم در فاز سوم با بیش از ۸۰ درصد رسیده است که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد که اگر بخواهیم با سایر مناطق استان مقایسه‌ای داشته باشیم به‌هیچ‌وجه ممکن قابل‌قیاس نیست و انصافاً تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی برای رفع مشکلات بیمارستان صورت‌گرفته است.

فرماندار شهرستان لنده گفت: در سال ۱۴٠٠ اوج دوران بحران بود که با پیگیری‌های صورت‌گرفته با راه‌اندازی ایستگاه برق دژ کوه و تأمین بیش از چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای راه‌اندازی ایستگاه دژ کوه توانیم بحران قطعی مکرر برق را مدیریت کنیم و اگر این مهم پیگیری نمی‌شد امروز وضعیت برق فاجعه‌بار بود.

وی تأکید کرد: در حوزه مدیریت اداری نیز تلاش‌های خوبی صورت‌گرفته است تا در بحث حضور منظم مدیران در محل کار و نظارت مستمر بر حضور آنان صورت‌گرفته است تا شاهد یک تحول در حوزه مدیریت انسانی نیز باشیم.

دانش گفت: در بحث آسفالت روستاها برابر مصوبه جدید سازمان راهداری باید استانداردهای لازم در بحث آسفالت رعایت شود و به همین دلیل است که در برخی روستاها و حتی جاده لنده به تراب فعلاً با مشکلاتی برای آسفالت مواجه شده‌ایم.

وی در ادامه گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ شهرستان لنده کسب رتبه اول استان در شورای آموزش‌وپرورش است که نتیجه تلاش و کوشش همه اعضای این شورا در سطح شهرستان و استان است.

دانش در ادامه گفت: پل روستای وحدت آباد پس از تست‌های فنی و تأییدیه استانداردهای لازم در مرحله ارسال به شهرستان لنده است که امیدواریم در آینده نزدیک این مهم به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: یک سالن ورزشی بیش از ۱۵ سال به فراموشی سپرده شده بود که در همین دولت و با پیگیری‌های مکرر صورت‌گرفته و با تأمین اعتبار ۳۰ میلیاردریالی شروع به کارکرد و امیدواریم تا مهرماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

در پایان این نشست از اصحاب رسانه شهرستان لنده تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.