تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۷:۵۴
کد خبر : 6579

رئیس اداره آموزش‌وپرورش لنده مطرح کرد:

نگاه سیاسی و سیاست‌زده به آموزش‌وپرورش نداشتم

نگاه سیاسی و سیاست‌زده به آموزش‌وپرورش نداشتم
رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: در بحث سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی در آموزش‌وپرورش هرگز نگاه سیاسی نداشتم و از همه گرایش‌ها سیاسی در شهرستان استفاده کردم و همین مسئله نیز باعث شده است که برخی‌ها از ما نیز نگرانی داشته باشند. 

به گزارش پایگاه خبری موج زاگرس، عبدالرحیم آهنین جان در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه شهرستان لنده در خصوص تشریح عملکرد اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: دولت شهید رئیسی تنها دولتی بود توانست طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را بعد از آن همه کش‌وقوس اجرایی کند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم تنها پنج هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان تخصیص داده بودند که عملاً عملیات اجرایی این طرح شروع نشده بود؛ ولی در دولت سیزدهم این طرح مهم با بیش از ۵۴هزار میلیارد تومان اجرایی شد.

استخدام جوانان بومی در لنده

وی افزود: بیش از ۷۵درصد استخدام‌های دولت فقط مختص وزارت آموزش‌وپرورش بوده که برای اولین‌بار در همین شهرستان لنده بیش از چهل نفر از جوانان شهرستان که همه نیروهای بومی لنده بودند استخدام آموزش‌وپرورش شدند.

آهنین جان گفت: جدای این سهمیه تعداد ۱۵ نفر نیز در حوزه پرورشی (امور تربیتی، مشاوره، تربیت‌بدنی) و چهار نفر نیز از جامعه معلولین نیز جذب آموزش‌وپرورش شدند.

راه‌اندازی شش چمن مصنوعی در لنده

وی افزود: در سه سال گذشته بیش از هفتاد درصد هزینه‌های زیرساخت اجرایی شش چمن مصنوعی مدارس به همت والدین و خیرین تأمین و شش چمن مصنوعی در سطح شهرستان لنده اجرایی شده است که در تاریخ این شهرستان بی‌سابقه بوده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: بیش از ۱۸ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزی امسال داشتیم که با استقبال خوب دانش‌آموزان و اولیا مواجه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه ما پروژه مهر است که از اردیبهشت ما تا مهرماه فعال است که در قالب کمیته‌های ۹ گانه فعالیت دارند.

آهنین جان در خصوص لباس فرم مدارس گفت: در بحث لباس فرم دانش‌آموزان امسال نیز این تصمیم را باتوجه‌به وضعیت معیشتی مردم و جلساتی که با خیاطان، مردم و ادارات صمت و تعزیرات حکومتی داشتیم که قیمت‌ها تغییری نداشته باشند و اعلام شد که خانواده‌ها می‌توانند از لباس سال گذشته دانش‌آموزان خود برای سال تحصیلی جدید استفاده کنند.

آموزش شنای رایگان برای دانش‌آموزان

وی افزود: اجرای طرح آموزش رایگان شنا برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یکی دیگر از اقدامات خوب دولت سیزدهم بود که این مهم با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده با آموزش‌های تخصصی به دانش‌آموزان اجرایی شده است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: در بحث پست‌بندی مدیران و معلمین برای سال تحصیلی جدید تمام ابلاغیه مدیران مدارس و معلمین صادر شده است و هیچ مدرسه‌ای بدون معلم و عوامل اجرایی نیست.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تشویق و ترغیب دانش‌آموزان بحث تشویق همه‌دانش آموزانی بود که در تمامی مسابقات فرهنگی، علمی ورزشی در یک سال گذشته رتبه کسب کرده بودند مورد تقدیر واقع شده‌اند.

حضور ۴ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز لنده‌ای در کلاس‌های درس

آهنین جان گفت: امسال بیش از چهار هزار و ٣٠٠دانش‌آموز داریم در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سازماندهی و کلاس‌بندی شدند.

وی افزود: بیش از ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات مرابحه به بیش از ۷۰ نفر از فرهنگیان داشتیم و ۱۲ میلیارد ریال نیز تسهیلات قرض‌الحسنه واریز شده است.

توزیع ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بین فرهنگیان

آهنین جان تأکید کرد: از سال گذشته تا کنون در مجموع بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و مرابحه در دولت شهید رئیسی با سودچهار درصد و هشت درصد بین فرهنگیان توزیع شده است.

وی افزود: تنها شهرستانی هستیم در استان که تمامی کتب درسی را ثبت، سفارش و استقرار در شهرستان را داشتیم که امروز این کتاب‌ها در انبار و آماده توزیع است.

نگاه سیاسی و سیاست‌زده به آموزش‌وپرورش نداشتم

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: در بحث سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی در آموزش‌وپرورش هرگز نگاه سیاسی نداشتم و از همه گرایش‌ها سیاسی در شهرستان استفاده کردم و همین مسئله نیز باعث شده است که برخی‌ها از ما نیز نگرانی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان که یکی مباحث چالشی اساسی در شهرستان است که دولت تأکید بر توسعه متوازن دارد و لذا نمی‌توان خارج از تأکیدات وزارت عمل کنیم.

نگاه خانواده به رشته تجربی باید تغییر کند

آهنین جان گفت: نگاه خانواده به رشته تجربی باید تغییر کند و باید سمت‌وسوی آنان به سمت رشته‌های فنی باشد چرا که بازار کار و آینده کاری آنان باتوجه‌به جمعیت در رشته‌های تجربی بهتر خواهد بود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان لنده گفت: از همراهی و همکاری خوب فرماندار، امام‌جمعه، رئیس دادگستری و دادستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و فرمانده فراجای شهرستان و همه ادارات و نهادها به‌خصوص اصحاب رسانه که همراهی و همکاری لازم را با ما در کسب موفقیت رتبه اول شورای آموزش‌وپرورش شهرستان در استان داشتند قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.