تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر : 6813

یادداشت؛

هشدار جدی به سران محورهای مقاومت به خصوص ایران/لزوم درس گرفتن از ماجرای تلخ انفجار پیجرها

هشدار جدی به سران محورهای مقاومت به خصوص ایران/لزوم درس گرفتن از ماجرای تلخ انفجار پیجرها
حادثه تلخ و وحشیانه انفجار پیجرها در لبنان که منجر به شهید و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم این کشور شد،باید هشداری جدی برای محورهای مقاومت برای مقابله با جنگ الکترونیک در آینده باشد.

به گزارش موج زاگرس؛حوادث تلخ روزهای اخیر در لبنان ما را بر آن داشت تا در یادداشتی کوتاه به لزوم عبرت گرفتن از چنین رفتار وحشیانه دشمنان قسم خورده بپردازیم.

ابتدا راجع به ترفند کثیف رژیم صهیونیستی در این ماجرا اطلاعاتی کوتاه بدانید اما جهت ارائه اطلاعات دقیق نیاز است کارشناسان جنگ الکترونیک بیشتر توضیح دهند:

مواد منفجره در پیجرها  یا دستگاه‌های مشابه معمولاً به روش‌های خاصی جاسازی می‌شوند که در میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تغییر ساختار داخلی: پیجرها می‌توانند به‌صورت فیزیکی تغییر داده شوند تا فضای داخلی آن‌ها مناسب برای جاسازی مواد منفجره باشد.

۲. استفاده از مواد انفجاری کم‌حجم: مواد منفجره معمولاً در مقدار کم استفاده می‌شوند تا دستگاه قادر به فعالیت معمول خود باشد و به‌جای از کار افتادن وسیله در حالت عادی، فقط بخشی از آن برای زمان مورد نظر درگیر جاسازی شود.

۳. سیستم فعال‌سازی: مواد منفجره می‌توانند به دستگاه‌هایی متصل شوند که به‌محض صدور سیگنال یا تغییر خاصی در محیط، فعال شوند. این سیستم‌ها ممکن است شامل چاشنی‌های الکتریکی یا مکانیکی باشند.

۴. پنهان‌سازی در قطعات خود دستگاه: گاهی اوقات مواد انفجاری می‌توانند به‌شیوه‌ای درون اجزای پیجر مانند باتری‌ها یا جعبه‌های دیگر جاگذاری شوند به‌گونه‌ای که شناسایی آن‌ها دشوار باشد.

این فرآیندها به طور غیرقانونی و در جهت اهداف خرابکارانه انجام می‌شوند و شامل خطرات زیادی هستند. استفاده از چنین روش‌هایی شدیداً غیرقانونی و خطرناک است و می‌تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد. اما متاسفانه این شیوه ناجوانمردانه توسط رژیم صهیونیستی،آمریکای جنایتکار و سایر ایادی آنها در منطقه، روزهای اخیر علیه مردم لبنان استفاده شد که منجر به شهادت ده ها لبنانی و زخمی شدن هزاران نفر بی گناه شد.

سایر محورهای مقاومت باید از این نوع حوادث درس بگیرند و با تمام توان از تولیدات کشورهای اسلامی به خصوص تولیدات داخل هر کشور که اطمینان کافی از سلامت آنها وجود دارد، استفاده کنند تا دشمن وحشی صفت نتواند اهداف شیطانی خود را اینگونه نمایان کند.

سیاست کلی ایران اسلامی، به خصوص رهبری معظم انقلاب همیشه دفاع تمام قد از تولید داخل و تحریم و  غیر مجاز دانستن استفاده از کالاهای رژیم های غاصب و خونخوار است که باید این سیاست در رویکرد عملی دولتمردان ما هم ملموس تر از گذشته باشد.

تجربه ثابت کرده است که باید در واردات کالاهای استراتژیک، تمامی جوانب رعایت شود و قبل از هر تصمیم گیری شرکت هایی که ذره ای وابستگی به دشمنان ما دارند، از لیست تامین کالاهای ما حذف شوند حتی اگر کالایی نیاز داریم که باید از یکی از این شرکت ها تامین شود، باید به میزان تست برای مهندسی معکوس و تلاش شبانه روزی برای دفاع از دانشمندان داخلی در راستای تولید آن باشد و گرنه دور زدن تحریم ها به تنهایی نمی تواند مسیری امن برای تامین نیاز ما باشد همانگونه که در چندین مورد مشاهده شد به کالاهای استراتژیک مورد نیاز ما به صورت عمدی در پوشش عدم اطلاع ظاهری، اجازه ورود به کشور داده شد که همین امر منجر به خسارت های جانی و مالی به ما شده است.

همچنین مراکز نظامی،امنیتی، اطلاعاتی و استراتژیک ما باید این اقدامات را با جزئیات کامل رصد کرده و برای مقابله با چنین اقدامات شیطانی، برنامه ریزی دقیق و کاربردی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.