تاریخ انتشار : شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر : 9538

تداوم آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خاییز بهبهان/درخواست استاندار خوزستان از سازمان مدیریت بحران برای اعزام بالگرد

تداوم آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خاییز بهبهان/درخواست استاندار خوزستان از سازمان مدیریت بحران برای اعزام بالگرد
در پی تشدید آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خاییز بهبهان بر اثر وزش شدید باد، سید محمدرضا موالی‌زاده، استاندار خوزستان، با درخواست از سازمان مدیریت بحران کشور، خواستار اعزام فوری بالگردهای آب‌پاش و بسیج تمامی توان ملی برای مهار این حریق گسترده شد.

به گزارش موج زاگرس، تداوم آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده خاییز و تشدید شرایط جوی ناشی از وزش باد، سطح بحران را در این منطقه به اوج خود رسانده است.

در همین راستا، سید محمدرضا موالی‌زاده، استاندار خوزستان، صبح امروز شنبه، ۶ تیرماه، با برقراری تماس با سردار ساجدی‌نیا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین گزارش‌های عملیاتی از وضعیت حریق را ارائه و خواستار اعزام فوری امکانات ویژه از سوی دولت شد.

استاندار خوزستان در این گفت‌وگو با اشاره به گستردگی غیرقابل کنترل آتش‌سوزی و دشواری‌های موجود برای تیم‌های اطفای حریق زمینی، بر ضرورت حیاتی اعزام فروند بالگرد آب‌پاش از سوی جمعیت هلال احمر و سایر سازمان‌های مسئول تأکید کرد تا از گسترش بیشتر شعله‌ها به نقاط حساس‌تر جلوگیری شود.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، استاندار خوزستان از بامداد امروز به‌صورت مستمر و لحظه‌به‌لحظه، روند عملیات مهار حریق را از طریق مقامات محلی، استانی و دستگاه‌های امدادی دنبال می‌کند تا از هرگونه تأخیر در عملیات جلوگیری شود.

همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، انتظار می‌رود سید محمدرضا موالی‌زاده شامگاه امروز به همراه جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نیروهای امدادی، با حضور در قلب منطقه حفاظت‌شده خاییز، از نزدیک در جریان روند عملیات اطفای حریق و اقدامات انجام‌شده برای کنترل وضعیت قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.