کد خبر : 1083
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۸

آزادی ۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه علامه

آزادی ۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه علامه
۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه علامه آزاد شدند.

به گزارش موج زاگرس؛محسن حبیبی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره برگزاری کلاس های دانشگاه علامه طباطبایی و آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در حوادث اخیر اظهار داشت: دانشگاه علامه طباطبائی پس از آنکه از ۱۹ شهریور کلاسهای خود را حضوری برگزار کرده بود، با یک هفته اعلام آموزش مجازی، مجددا از ابتدای هفته گذشته همه کلاس های خود را به صورت حضوری در تمام دانشکده ها برگزار کرد و از اساتید هم خواسته شد که کلاس­های درس خود را حضوری برگزار کنند.

وی یادآور شد: طبق قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه یک دانشجو تنها می تواند سه جلسه غیبت غیرموجه در هر درس در یک ترم آموزشی داشته باشد و اگر غیبت ها از این بیشتر شود آن درس حذف می­شود. بنابراین از دانشجویان خواسته شد که همه در کلاس ها حاضر شوند.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی توضیح داد: از هفته گذشته تا به امروز طبق آماری که گرفته شد درصد بالایی از کلاسها در دانشگاه علامه طباطبائی تشکیل شده و اساتید در سرکلاس ها حاضر شده­ اند. البته باید متذکر شوم که ما در هفته چهارم برگزاری کلاس­های دانشگاه علامه طباطبائی هستیم و همانطور که گفته شد برنامه درسی و آموزشی این دانشگاه یک هفته از دیگر دانشگاه­ ها جلوتر است.

حبیبی با اشاره برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویان گفت: به‌رغم وجود برخی تجمعات در دهکده المپیک یا در دانشکده های دیگر، کلاس های مختلف تشکیل شده است. سعی بر این بوده است که آموزش در دانشگاه به قوت پیش برود و یک سال تحصیلی پرباری را برای دانشجویان به همراه داشته باشیم.

 ۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه علامه آزاد شدند/دانشجویان مطالبه خود را در قالب ساختارهای دانشگاه پیگیری کنند

وی درباره خواسته دانشجویان در تجمعات دانشگاه افزود: بعضی از این خواسته ها آزادی دانشجویان بازداشتی در سطح شهر بود، که هیات رئیسه  و شخص رئیس دانشگاه، دکتر معتمدی از روز اول پیگیر آزادی دانشجویان بازداشتی بودند. البته این را ما بارها گفته ایم که هیچ یک از دانشجویان دستگیر شده این دانشگاه در محوطه های دانشگاه بازداشت نشده اند و این دستگیری ها همگی در سطح شهر و مناطق مختلف بوده است، اما با این حال دانشگاه پیگیر آزادی این دانشجویان بوده است.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان این که دانشجویان بازداشتی همه فرزندان ما هستند، ادامه داد: به همین دلیل از روز اول  به جد دنبال آزادی آنها بودیم که از درس عقب نیفتند.

حبیبی با تاکید بر این که اکثر دانشجویان بازداشتی دانشگاه علامه طباطبائی آزاد شده اند، گفت: تاکنون ۱۵ دانشجوی بازداشتی دانشگاه علامه طباطبائی آزاد شده اند و از آنها تنها ۲ دانشجو باقی مانده است، که پیگیر آزادی آنها هم هستیم.

وی اظهار داشت: به دانشجویان تاکید کرده ایم که اگر انتقادی دارند در داخل دانشگاه و با رعایت قوانین باشد و توصیه نمی کنیم که دانشجویان در بیرون از دانشگاه و سطح شهر دنبال مطالبات خود باشند.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه گفت: دیروز و امروز هم باز بر این مساله تاکید داشتیم که دانشجویان درخواست های خود را در قالب ساختارهای موجود در دانشگاه پیگیری کنند. یعنی اگر این عزیزان قصد برگزاری جلساتی را دارند با اخذ مجوزهای لازم از معاونت فرهنگی، اقدام به برگزاری جلسات مد نظر خود کنند. دانشجویان می­توانند جلسه سخنرانی و نقد و بررسی برگزار کرده و برنامه هایی کاملا ساختارمند و با اطلاع رسانی و در مکانی مشخص برگزار کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد: به دانشجویان گوشزد شده است که در مسیر قانونی مطالبات خود را پیگیری کنند و دانشگاه نیز تسهیلات قانونی را در این موضوع برای آنها در نظر خواهد گرفت. دانشجویان می توانند نسبت به موضوعات مختلف نقد داشته باشند، اما باید خواسته های خود را از طریق ساختار قانونی مطالبه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.