کد خبر : 2062
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

آغاز طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر در خوزستان

آغاز طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر در خوزستان
طرح امداد و نجات زمستانه و استقرار پست‌های موقت در گردنه ها و تقویت توان عملیاتی پایگاه های امداد و نجات بین شهری در محورهای پر خطر استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش موج زاگرس،  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان روز چهارشنبه در آغاز رزمایش طرح امداد و نجات زمستانه گفت: این طرح به منظور امدادرسانی در جاده‌های استان و همزمان با آغاز فصل سرد سال شروع شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وحید شعبانی با اشاره به اینکه پنج پایگاه موقت نیز علاوه بر پایگاه های ثابت در نقاط پرحادثه استان خوزستان جانمایی شده است افزود: نجاتگران هلال احمر با استقرار در پایگاه های موقت حوزه های استحفاظی شهرستان های گتوند، دهلاویه، هفتکل، بخش آبژدان اندیکا و بخش تراز لالی در قالب طرح زمستانه ۱۴۰۱ به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: تیم های واکنش سریع و مراکز آنِست و کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات نیز در این طرح ایفای نقش خواهند داشت.

شعبانی با اشاره به اینکه ۳۹۰ نجاتگر داوطلب و کادر هلال احمر خوزستان در ۲۲ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت در راستای اجرای این طرح به خدمات رسانی می پردازند بیان کرد: ۹۰ خودروی عملیاتی اعم از آمبولانس،ست نجات، اتوبوس آمبولانس ،موتورلانس و همچنین بالگرد امدادی در طرح زمستانه ۱۴۰۱ بکارگیری می شوند.

وی افزود: نجاتگران مشارکت کننده در این طرح با کسب مهارت های امدادی دوره هایی نظیر جستجو و نجات در کوهستان،جستجو و نجات شهری (آوار)، جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل، جستجو و نجات در محیط های آبی و نجات در ارتفاع و عمق را گذرانده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به لزوم رعایت نکات ایمنی در سفر از سوی رانندگان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان استانی با اقلیم های مختلف است و در برخی مناطق کوهستانی در زمستان شاهد بارش بارف و کولاک هستیم، لازم است رانندگان قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها سفر کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.