کد خبر : 2122
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

اختصاص ۷۸میلیارد ریال اعتباربه طرح های کاهش آسیب اجتماعی در خوزستان

اختصاص ۷۸میلیارد ریال اعتباربه طرح های کاهش آسیب اجتماعی در خوزستان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اعطای کمک های حمایتی به موسسه های فرهنگی، هنری ، سینمایی و قرآنی در راستای حمایت از طرح های حوزه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اعتبار تخصیص یافته برای استان خوزستان در مرحله اول ۷۸ میلیارد ریال است.

به گزارش موج زاگرس،  حجت الاسلام رضا کلاه کج یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار  افزود: در سال گذشته این اعتبار برای استان خوزستان ۱۳۰ میلیارد ریال بوده که در حال اجرا و نظارت است و امسال نیز در سه مرحله برای استان ها واریز می شود و مرحله اولی اعتباری که به استان خوزستان اختصاص داده شده بر اساس درصد جمعیت بوده است.

وی افزود: ماده ۱۴ که به جدول ۱۷ معروف است یک ردیف حمایتی قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی است که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب طرح های کاهش آسیب های اجتماعی به موسسه هاب فرهنگی، هنری و قرآنی دارای شماره ثبت رسمی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نسبت جمعیت استان ها اختصاص داده می شود.

کلاه کج ادامه داد: طرح ها ازطریق فراخوان عمومی با موضوعات مرتبط با آسیب های اجتماعی جمع آوری می شود که با حضوردستگاه های نظارتی در کمیته مورد نظر ارزیابی وموسسات فرهنگی نسبت به طرحی که ارایه می دهند با مبالغ متفاوت مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان این که ریاست کمیته جدول ۱۷ بر عهده نماینده ولی فقیه در استان است افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عضو و دبیر کمیته، مدیرکل تبلیغات اسلامی ، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، مدیر حوزه های علمیه استان ، نماینده مجمع نمایندگان استان در شورای فرهنگ عمومی به عنوان ناظر کمیته ، از دیگر اعضای کمیته جدول ۱۷ می باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: امر نظارت برای اعضای کمیته متشکل ازجدول ۱۷اختیاری است ولی این نهادها خود را موظف می دانند که بر کار مجموعه و موسساتی که ازاین حمایت مالی بهره مند می شوند نظارت کنند و اگر کسی به تعهدات خود عمل نکرد طبق قانون با آن موسسه برخود شود.

حجت الاسلام کلاه کج بیان کرد: این فرصت باعث می شود تکدی گری فرهنگی انجام نشود و موسساتی که تولید کارو محتوا دارند و اشتغال آفرینی می کنند در یک مجرای قانونی بتوانند از حمایت های دولت و مجلس استفاده کنند.

وی گفت: طرح های ارسالی باید بصورت خلاقانه ، ابتکاری و ارائه ایده های نو و دارای طرح توجیهی و کاملا قابلیت اجرا شدن و مرتبط بودن در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند و گستره فعالیت طرح نیز باید در محدوده استانی ، شهرستانی و شهری در نظر گرفته شده باشد.

کلاه کج با بیان این که هیچ سفارشی در این زمینه پذیرفتنی نیست افزود: زمان دریافت طرح های کاهش آسیب تا ۱۵دی ماه سال جاری است وتا اول بهمن ماه طرح ها بررسی و از اول بهمن این اعتبارات به موسسات که در ارزیابی و داوری ها موفق به دفاع ازطرح شدند پرداخت می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.