کد خبر : 1297
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

بارندگی و گرد و خاک در راه خوزستان

بارندگی و گرد و خاک در راه خوزستان
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز سه‌شنبه شاهد وقوع گرد و خاک و بارش باران در استان خوزستان هستیم.

به گزارش موج زاگرس،  محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که با ورود سامانه بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری شاهد وقوع گرد و خاک و بارش باران در استان خوزستان هستیم.

وی با اعلام هشدار سطح نارنجی گردوخاک و باران در استان گفت: زمان شروع این پدیده اوایل وقت امروز سه‌شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه است.

سبزه‌زاری بیان کرد: در این پدیده رگبار باران همراه با رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای، احتمال برخاستن گرد وخاک‌های همرفتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در روز سه‌شنبه بارش در مناطق شمالی و شرقی استان خوزستان و برخاستن گرد و خاک به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی است. همچنین در روز چهارشنبه بارش در اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و شرقی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب و برخاستن گرد و خاک به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خواهد بود.

سبزه‌زاری یادآور شد: در روز پنج‌شنبه نیز بارش در اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه مناطق شرقی و جنوب شرقی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب و برخاستن گرد و خاک به ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی است.

وی گفت: احتمال لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، کاهش دید ناشی ازگرد و خاک همرفتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی وجود خواهد شد.

وی گفت: تمهیدات لازم باید جهت کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه و گرد و خاک همرفتی به کار گرفته شود. احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده لحاظ شود.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.