کد خبر : 170
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

بهره برداری از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام در هفته دولت

بهره برداری از بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام در هفته دولت
کریمیان گفت:بر اساس برآوردها بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام در صورت تکمیل تجهیزات و امکانات هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش موج زاگرس؛دکتر محمد کریمیان صبح امروز(شنبه) در نشست مبارزه با کرونا استان اظهار داشت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام در ۶۵ هزار متربع در حال حاضر دارای ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی است که امیدواریم در زمان تعیین شده به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای این بیمارستان ۶۳۸ نیروی انسانی شامل کادر پرستاری و درمانی مصوب شده و ۶۰ درصد تجهیزات آن نیز تاکنون وارد استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۴۰ درصد تجهیزات و امکانات مورد نیاز دیگر این بیمارستان طی هفته های آینده به استان ارسال خواهد شد.

دکتر کریمیان با بیان اینکه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام تا زمانیکه تمامی نواقصات آن برطرف نشود به بهره برداری نمی رسد، گفت: طی ماه های اخیر نشست های مختلفی برای تامین آب، برق، گاز و راه دسترسی این بیمارستان برگزار شده و در حال حاضر تنها راه دسترسی این بیمارستان دارای مشکلاتی است.

وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان نیز افزود: ۲۸۰ میلیارد تومان تاکنون برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و پیمانکار نیز ۳۰ میلیارد طلب دارد که به زودی پرداخت خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: پد بالگرد و پرتودرمانی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام در دست اجراست و اورژانس بیمارستان امام ( ره ) نیز به زودی تکمیل می شود.

۳۵ درصد نمونه گیری کرونا در ایلام افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۳۵ درصد نمونه گیری کرونا در این استان در هفته گذشته افزایش یافته است که این موجب شده بسرعت مبتلایان شناسایی و قرنطینه و یا درمان شوند.

دکتر محمد کریمیان افزود: ۲۴۵ فرد مبتلا به کرونا در حال حاضر بستری و ۸۳۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را در این استان از دست دادند.

وی در ادامه با میزان پوشش واکسیناسیون افرادی بالای ۶۰ سال اشاره کرد و یادآور شد: ۵۹ درصد افراد بالای ۶۰ سال این استان تاکنون واکسن کرونا تزریق کردند که آبدانان با ۶۶ درصد بالاترین میزان تزریق بالای ۶۰ سال در استان را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان های ایلام، آبدانان، دره شهر، مهران، چوار و دهلران در وضعیت قرمز، شهرستان بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.