کد خبر : 425
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

تعلیق پروانه استاندارد ۴۶ واحد تولیدی در خوزستان

تعلیق پروانه استاندارد ۴۶ واحد تولیدی در خوزستان
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: پروانه استاندارد ۴۶ واحد تولیدی تعلیق و ۳۸ پروانه استاندارد واحد تولیدی در پنج ماه امسال باطل شد.

به گزارش موج زاگرس؛ علی داودی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت بیان کرد: این تعداد پروانه به دلیل مغایرت فعالیت این واحدهای تولیدی با شاخص‌های استاندارد تعلیق و باطل شد؛ در این مدت ۳۱ پروانه استاندارد جدید صادر شد.
وی افزود: در این مدت ۴۸۱ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی خوزستان، و ۴۴ هزار و ۲۰۰ مورد کنترل محموله وارداتی در استان انجام و ثبت شد و ۱۸ هزار و یکصد سیلندر گاز به دلیل استاندارد نبودن از مدار مصرف خارج شد.
داودی گفت: مردم می‌توانند برای بررسی و اصالت سنجی پروانه استاندارد یک محصول، کد مندرج بر روی کالا را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال، و پاسخ آن را دریافت کنند.
مدیرکل استاندارد خوزستان با اشاره به اینکه سالانه حدود ۶۰۰ نمونه برداری از طلافروشی های سطح خوزستان انجام می‌شود ادامه داد: در صورتی که طلای موجود در بازار با استاندارد مغایرت داشته باشد با واحد تولید کننده برخورد می شود.

وی بیان کرد: در خوزستان ۶۰ واحد تولید کننده طلا وجود دارد و این بازرسی بر روی طلاهای وارداتی نیز انجام می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت استاندارد سازی مصالح ساختمانی نیز گفت: مصالح و تجهیزات ساختمانی در زمان تولید باید نشان استاندارد دریافت کنند؛ در مواردی مصالح استاندارد هستند اما به درستی در ساخت و ساز استفاده نمی شوند؛ در حادثه متروپل آبادان تخلفاتی در تهیه و نحوه استفاده از مصالح ساختمانی انجام گرفت.
داودی در ادامه با اشاره به موضوع کم فروشی که در چند ماه اخیر اداره کل استاندارد به طور جدی ورود کرده است افزود: از اسفند پارسال اندازه گیری مواد غذایی بسته بندی شده توسط این اداره آغاز شده است که از ۶۰ مورد نمونه برداری که در بازار انجام گرفته ۱۶ مورد انطباق لازم با استاندارد در اندازه و میزان را نداشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.