کد خبر : 1204
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

تاج:

تلاش ما صعود از دور گروهی است/ دنبال تعامل با فولاد برای نکونام هستیم

به گزارش موج زاگرس، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه انتخابات هیات فوتبال لرستان و در جمع خبرنگاران درباره افزایش سهمیه صعود کنندگان به لیگ برتر گفت: ابعاد و اندازه لیگ برتر مشخص است. اگر بخواهیم لیگ برتر را ۱۸ تیمی کنیم، فرصتی برای تیم ملی نمی‌ماند. ما ۱۸ تیمی بودیم و کم‌تر کردیم. بسیاری از تیم‌های لیگ‌های معتبر دنیا که پر بازده هستند، ۱۶ تیمی هستند. علتش این است که ما زمانی نداریم و گسترش لیگ برتر عملی نیست. این که راه‌حلی برای صعود و سقوط پیدا کنیم و پلی‌آف داشته باشیم، قابل بررسی است.

وی درباره مخالفت باشگاه فولاد با انتخاب جواد نکونام به عنوان مربی تیم ملی گفت: من هم عرض کردم که ما برنامه کوتاه، میان مدت و بلند مدت برای نکونام داریم. همان‌جا هم فدراسیون فوتبال اعلام کرد که نکونام تحت قرارداد با فولاد است و باید محترم شمرده شود. یک جایی تیتر زدند که “نکونام مربی تیم ملی شد”. ما گفتیم که او مربی فولاد است. ما دنبال این هستیم که با فولاد خوزستان تعاملی کنیم و این اتفاق بیفتد. تصور ما و کی‌روش این است که اگر این اتفاق بیفتد به نفع فوتبال کشور است. به هر جهت ممکن است این مساله عملیاتی شود.

رییس فدراسیون فوتبال درباره مشکلات داوری گفت: باید ابزار داوری را فراهم کنیم. اگر اشتباهات تاثیرگذار زیاد شود، باید به سرعت مدیران فدراسیون فوتبال به دنبال VAR شوند. یک موانعی بوده که باید برطرف شود.

به گزارش موج زاگرس، تاج بعد از برگزاری انتخابات هیات فوتبال لرستان با تبریک به ولی‌الله خسروی بابت پیروزی در این انتخابات گفت: خیلی خوشحالم که استان لرستان یک کار درست و خوب به خصوص در ورزش بانوان، نوجوانان و جوانان انجام می‌دهد و سهم خوبی هم در تیم‌ ملی دارد. سهم لرستان در تیم‌های ملی ما خوب است. در بخش داوری هم خوب است. این کار نشات گرفته از کار درستی است که هیات فوتبال استان انجام می‌دهد. وقتی نام لرستان می‌آید، یاد جناب آقای بهاروند می‌افتم که زحمات زیادی کشیدند و در صدد استفاده از زحمات و تجربیات ایشان هستیم.

وی با تشکر از تیم خیبر خرم‌آباد گفت: خیبر کار خوبی در لیگ یک می‌کند و امیدوارم که این تیم به لیگ‌برتر بیاید. اعتقادم این است که ایجاد یک باشگاه بزرگ به معنی تخریب یک زندان است. وقتی یک باشگاه خوب درست می‌کنید، بسیاری از جوانان فعالانه کار می‌کنند. باید کسان دیگری هم به عنوان جریان درست و صحیح باید این کار را در کشور دنبال کنند.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به جلسه با فتاح، رییس بنیاد مستضعفان گفت: ایشان قول ساخت پنجاه زمین چمن مصنوعی در استان‌های محروم دادند و اگر استانی محروم باشد ما می‌توانیم این چمن را در اختیار مجموعه قرار دهیم. در خصوص فوتسال و فوتبال ساحلی کم‌ خرج‌تر و پر خرج‌تر هستیم. یک زمانی در فوتسال و فوتبال ساحلی در دنیا دوم و سوم شدیم. آهسته پیش می‌رویم که به جایگاه اصلی ایران بزرگ برسیم. انتظار و درخواستم از مدیرکل محترم ورزش و جوانان و آقای سجادی، وزیر ورزش این است که زمین‌های فوتسال و فوتبال ساحلی را ایجاد کنیم چرا که کم هزینه‌تر است. اگر چنین حرکاتی در این استان‌ها انجام شود، فکر می‌کنم سود ده خواهد بود. انتظارم از آقای خسروی این است که این کار انجام شود و زمین فوتبال ساحلی با هماهنگی اداره کل ایجاد شود که بتوانیم زمین ساحلی خوب داشته باشیم. فوتبال ساحلی منظورشان این نیست که ما کنار دریا بازی کنیم. یزد مرکز فوتبال ساحلی ایران است. دریایی ندارد و اتفاقا کویری است.

تاج افزود: امیدوارم در بخش بانوان سرعت بیش‌تری پیدا کنیم. سیاست فدراسیون فوتبال این است که به صورت جدی روی بخش فوتبال و فوتسال بانوان کار کند. اهداف ما توسعه فوتبال و فوتسال بانوان در تمام بخش‌ها است. خوشبختانه به زودی فعالیت فوتسال بانوان در آسیا از سر گرفته می‌شود. همین که در جام جهانی هستیم و رویداد مهمی را رقم می‌زنیم، مفهومش این است که در مرکز ثقل جریان‌های دنیا قرار داریم. جام جهانی با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست. همه دنیا جام جهانی را می‌بینند.

او تاکید کرد: ما جزو ۳۲ کشوری هستیم که در جام جهانی حضور داریم. امیدواریم از گروه خودمان صعود کنیم. همه تلاش ما و شما باید این باشد که مردم را امیدوار کنیم. وقتی بهترین تدارک را برای یک تیم داشته باشید، باز هم تضمین کننده صعود از دور گروهی نیست. با این حال تلاش‌مان این است که از گروه صعود کنیم. چهار سال قبل برای اولین‌بار در جام جهانی چهار امتیاز گرفتیم. بهترین نتیجه تاریخ ما شد و امیدواریم امسال اتفاقی رقم بخورد که یک مرحله صعود کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.