کد خبر : 2904
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

تولید ۱۱۰ هزار تن شکر/سال زراعی پررونق در انتظار نیشکر کشاورزان

تولید ۱۱۰ هزار تن شکر/سال زراعی پررونق در انتظار نیشکر کشاورزان
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با تولید ۱۱۰ هزار تن شکر، رکورد تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) شکسته شد.
به گزارش موج  زاگرس،   به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عبدالعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با قدردانی از همّت و تلاش کارگران، اظهار کرد: صنعت نیشکر در سالی که مزیّن به «رشد تولید» است، مسیری را در پیش گرفته که به خودکفایی کشور در تامین این کالای استراتژیک ختم خواهد شد.

وی افزود: با تولید ۱۱۰ هزار تُن شکر، رکورد تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) شکسته شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: این میزان شکر برای اولین بار است که در این واحد نیشکری از برداشت ۹۷۵ هزار تُن نیشکر، تولید می‌شود.

وی ادامه داد: رکورد تولید در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) نشان داد که با همّت و کار جهادی می‌توان موانع را از سر راه برداشت و به تولید حداکثری دست یافت.

سال زراعی پررونق در انتظار نیشکر کشاورزان

به گفته مدیرعامل توسعه نیشکر، در سال زراعی گذشته هر چند خشکسالی خسارت‌هایی را به مزارع نیشکر وارد کرد اما با تلاش کارگران و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، توانستیم صنعت نیشکر را سرپا نگه داریم و بخش مهمی از نیاز کشور به شکر را تامین کنیم.

وی وضعیت منابع آبی خوزستان امسال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بارش‌های خوب، ظرفیت سدهای خوزستان را تکمیل کرده و هم‌اکنون دبی رودخانه کارون بالای ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه است که این، نویدبخش سال زراعی پررونق هم برای صنعت نیشکر و هم کشاورزان خوزستانی است.

ثبت چند رکورد در برداشت نیشکر و تولید شکر

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) نیز در رابطه با رکوردشکنی تولید شکر، گفت: با احتساب قلمه برداشت شده نیشکر برای کشت و صنعت دهخدا، بیش از ۹۷۵ هزار تُن نیشکر برداشت شد.

محمدرضا عصاره‌نژاد افزود: راندمان برداشت نیشکر ۹۵ تُن در هکتار بود که دومین رکورد ثبت شده راندمان برداشت در تاریخ این کشت و صنعت است.

وی بیان کرد: برای سه سال متوالی است که این واحد نیشکری تولیدی بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه دارد و امسال نیز با تولید ۱۱۰ هزار تن شکر، رکوردی ماندگار ثبت کرد.

وی افزود: بالاترین کیفیت شکر زرد تولیدی طی ادوار گذشته، بیشترین میزان استحصال بر پایه فیبر ۱۲ و نیم درصد نیشکر در آسیاب طی اداوار گذشته به میزان ۹۶/۲۵ درصد، دستیابی به راندمان کارخانه بیش از ۸۵ درصد، بیشترین تناژ تولیدی در هکتار به میزان ۱۱/۶۴ تُن در هکتار، کمترین میزان برق مصرفی به ازای هر تُن نیشکر خرد شده در یک دوره به میزان ۱۳/۸۱ کیلووات و… از دیگر رکوردهای این واحد نیشکری است.

 مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی‌(ره) در پایان از حمایت‌های مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و تلاش‌های همه پرسنل، مدیران و معاونین شرکت در دستیابی به این رکوردها قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که در سال بهره‌برداری جدید نیز شاهد تکرار این رکوردشکنی‌ها باشیم.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.