کد خبر : 2773
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰

جزئیات بودجه هشت‌هزار میلیاردریالی مسئولیت اجتماعی پتروشیمی‌های ماهشهر

جزئیات بودجه هشت‌هزار میلیاردریالی مسئولیت اجتماعی پتروشیمی‌های ماهشهر
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از تصویب بودجه هشت هزار میلیارد ریالی مسئولیت اجتماعی صنایع پتروشیمی مستقر در ماهشهر ویژه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش موج زاگرس،   به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پیام برزگر در نود و نهمین نشست این شورا که در سالن شهید فخری زاده برگزار شد، با اشاره به لزوم شفاف شدن عملکرد صنعت پتروشیمی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای مردم اظهار کرد: مسئولیت‌های اجتماعی مهم ترین مسئله شورای راهبردی است، به دنبال شفافیت و اثربخشی بیشتر بوده‌ایم اما به رغم سه ماه پیگیری برای شفاف شدن وضعیت پیشرفت و میزان هزینه کرد بودجه شورای راهبردی، شرکت عملیات غیر صنعتی اخیرا گزارش مسئولیت‌های اجتماعی خارج از صنعت را ارائه داده که البته این گزارش نیز فاقد بیان جزئیات و میزان پیشرفت پروژه‌ها و جزئیات پرداخت هزینه‌های جاری است.

رئیس شورای راهبردی ضمن گزارش مسئولیت‌های اجتماعی خارج از صنعت شورای راهبردی مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال برای مسئولیت اجتماعی خارج از صنعت « طرح‌های شورای سیاستگذاری » مصوب شده بود که به گزارش شرکت عملیات غیر صنعتی از این مبلغ تا مرداد ۱۴۰۱، توسط شرکت‌های منطقه مبلغ یک هزار و ۵۵ میلیارد ریال تامین اعتبار شده بود و بر اساس آخرین گزارش شرکت عملیات غیرصنعتی این مبلغ تا پایان سال ۱۴۰۱ «بعد از ۸ ماه» به یک هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال رسیده است.

رشد ۶۱ درصدی بودجه شورای راهبردی در سال ۱۴۰۱

برزگر افزود: سال ۱۴۰۱ میزان بودجه خارج از صنعت شورای راهبردی با رشد ۶۱ درصدی به مبلغ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید، از این مبلغ یک هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۴۰۱ توسط شرکت‌های منطقه تامین اعتبار شده و در مجموع از تیرماه سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی خارج از صنعت پرداخت کرده‌اند.

شورای سیاست گذاری و شرکت عملیات غیرصنعتی تاکنون گزارش پیشرفت پروژه‌ها را به شورای راهبردی ارائه نکرده‌اند
وی اضافه کرد: متاسفانه گزارش دقیقی از وضعیت پروژه‌ها و میزان پیشرفت آن‌ها و هزینه‌های جاری در دسترس نیست و شرکت عملیات غیر صنعتی و شورای سیاست گذاری تاکنون در این زمینه گزارشی به شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی ارائه نکرده‌اند.

شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنایع پتروشیمی بودجه هشت هزار میلیارد ریالی را برای سال ۱۴۰۲ تصویب کرده است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: شورای عالی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پتروشیمی، بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شورای راهبردی را هشت هزار میلیارد ریال پیشنهاد و تصویب کردند که به تفکیک چهار هزار میلیارد ریال آن برای طرح‌های سرمایه‌ای، ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه های جاری، ۶۰ میلیارد ریال موقعیت قمربنی هاشم(ع)، ۴۰ میلیارد ریال موکب حضرت علی اکبر(ع)، ۵۰۰ میلیارد ریال محیط زیست و منابع طبیعی، ۹۰۰ میلیارد ریال مسئولیت‌های اجتماعی استانی، ۵۰۰ میلیارد ریال مسئولیت‌های اجتماعی کشوری و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جهت مسائل پدافندی و اضطراری است.

تعیین بازرس جهت نظارت بر اجرای پروژه‌ها و عملکرد مالی شورای راهبردی به تصویب رسید

در این نشست پیشنهاد استفاده از بازرس اداره کل بازرسی ویژه استان خوزستان یا بازرس داخلی جهت نظارت بر اجرای پروژه‌ها و عملکرد مالی شورای راهبردی به تصویب رسید.

همچنین پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیشنهاد بازنگری در آیین نامه شورای راهبردی با رویکرد شفافیت و تعیین نقش دقیق عوامل مختلف با هدف افزایش اثربخشی عملکرد اجرای پروژه‌های شورای راهبردی را ارائه نمود.

وی پیشنهاداتی مبنی بر ارائه به موقع برنامه‌های پیشنهادی توسط شورای سیاست‌گذاری شهرستان بندرماهشهر حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه هر سال، توجه خاص به عام المنفعه بودن برنامه‌های پیشنهادی شورای سیاست‌گذاری، استفاده از تجربه کارشناسان خبره شرکت‌ها با فعال کردن کارگروه‌های تخصصی، بازنگری در قدرالسهم شرکت‌های عضو شورای راهبردی درحوزه مسئولیت‌های اجتماعی داخل و خارج صنعت، تعیین دقیق مبادی تایید کننده پروژه‌ها در سطح کشور، استان و شهرستان را مطرح کرد.

تعیین بانک عامل جهت خزانه داری و حسابداری شورای راهبردی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه پیشنهاد تعیین یکی از بانک‌ها به عنوان خزانه دار و حسابدار «بانک عامل» شورای راهبردی و واریز و دریافت اعتبارات و وجوه از طریق بانک عامل مربوطه با دو امضای رئیس شورای راهبردی و یکی دیگر از اعضای شورای راهبردی به انتخاب شورا را ارائه نمود.

بر اساس این گزارش، در این نشست بودجه مسئولیت اجتماعی خارج از صنعت شورای راهبردی برای سال ۱۴۰۲ مبلغ هشت هزار میلیارد ریال مبتنی بر تفکیک صورت گرفته از سوی شورای عالی مسئولیت اجتماعی صنایع پتروشیمی توسط اعضای شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی تعیین و تصویب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.