کد خبر : 2510
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۴۱

دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده طلایه‌داران عرصه پیشرفت در تعلیم و تربیت هستند/ضرورت توسعه کمی و کیفی پژوهشسراهای دانش‌آموزی/کسب ۳ مقام برتر کشوری جشنواره دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برتر توسط دانش آموزان خوزستانی

دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده طلایه‌داران عرصه پیشرفت در تعلیم و تربیت هستند/ضرورت توسعه کمی و کیفی پژوهشسراهای دانش‌آموزی/کسب ۳ مقام برتر کشوری جشنواره دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور برتر توسط دانش آموزان خوزستانی
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به جایگاه و نقش پژوهش در حرکت تحولی آموزش و پرورش؛ اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی پژوهش سراها به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. همچنین دانش آموزان خوزستانی موفق به کسب ۳ مقام برتر کشوری جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر شدند.
به گزارش موج زاگرس،   مسعود حمیدی نژاد روز شنبه ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ در اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان بیان کرد: سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش با اهمیت بخشی به تربیت علمی و فناورانه نقش ویژه ای برای تربیت دانش آموزان پژوهنده و بسترسازی برای رشد معلمان پژوهنده تعریف کرده است و بر این اساس می بایست تمام تلاش و توان مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای تحقق این مهم متمرکز شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش معلمان و دانش آموزان پژوهنده در تحقق افق پیشرفت در آموزش و پرورش؛ خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت پژوهش در جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و بر این اساس آموزش و پرورش که وظیفه تربیت نسل و نهادینه سازی امر پژوهش در جامعه را دارد می بایست با تمام توان در در راستای تربیت دانش آموزان پژوهنده اقدام کند و به حمدالله تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است به گونه ای که در جشنواره های معلم و دانش آموز پژوهنده مقام های متعددی کسب شده است که شایسته تقدیر و تشکر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در جشنواره “طرح معلم پژوهنده” بالغ بر ۲ هزار و ۶۵۹ دانش آموز شرکت کردند که از این تعداد ۸۷ نفر برگزیده شدند و یک طرح موفق به کسب رتبه اول کشوری شد. همچنین ۱۸ مقام برتر استانی در بخش رساله ها و پایان نامه ها توسط معلمان خوزستانی کسب شد.

حمیدی نژاد در پایان گفت: توسعه و ترویج تفکر خلاق و پژوهش محور به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد. بر این اساس دانش آموزان خوزستانی موفق به کسب ۳ مقام برتر کشوری جشنواره دانش آموزان پژوهشگر و فناور برتر شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.