کد خبر : 1579
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

در دوره ضمن خدمت مدیریت فعالیت‌های پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه3اهواز مطرح شد:

اهمیت فعالیت پرتلاش در حوزه پرورشی/جلوگیری از دوقطبی‌سازی در جامعه/انعکاس خدمات در راستای جهاد تبیین/سوء استفاده دشمن در فضای مجازی+تصاویر

اهمیت فعالیت پرتلاش در حوزه پرورشی/جلوگیری از دوقطبی‌سازی در جامعه/انعکاس خدمات در راستای جهاد تبیین/سوء استفاده دشمن در فضای مجازی+تصاویر
حجت الاسلام سید امیر میرعلایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز تاکید کرد: یکی از مسائلی که دشمن دست روی آن گذاشته دوقطبی کردن جامعه ما است، ما باید از دوقطبی کردن جامعه جلوگیری کنیم، یعنی اینکه حتی شعار محجبه و غیر محجبه، مسلمان و غیر مسلمان و شیعه و سنی را نباید بدهیم.

به گزارش موج زاگرس، دوره ضمن خدمت مدیریت فعالیت های پرورشی باهمت معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز در محل دبیرستان شاهد بنت الهدی صدر شهر اهواز و با حضور کارشناسان حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، معاونت و کارشناسان پرورشی اداره ناحیه سه،حجت الاسلام سید امیر میرعلایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز و با شرکت معاونان و مربیان پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه۳؛ برگزار شد.

ابتدا سید نبی موسوی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز ضمن خیرمقدم به کارشناسان اداره کل، معاونان و مربیان پرورشی وفرمانده بسیج اهواز گفت: لازم بود یک دوره برای آشنایی معاونان و مربیان برگزار شود.

وی افزود:  در دوره دو روزه برای بحث اردوها، قسمت فرهنگی و هنری توضیحات و آموزش های لازم توسط کارشناسان امر ارائه می شود.

موسوی گزارشی از جزئیات برگزاری این دوره دو روزه ارائه و تصریح کرد: مدیران با نیروهای معاون و مربیان پرورشی مدارس در جهت شرکت در برگزاری این دوره، همکاری کنند.

 معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز ، کار مفید و پرتلاش حوزه پرورشی را در زمان فعلی به جهت شرایط جامعه و کشور ضروری و با اهمیت عنوان و اذعان کرد: معاونان و مربیان پرورشی موظف به حرکت در مسیر انجام فعالیت های محوله، و در بحث جهاد تبیین همت بیشتری داشته باشند.

در ادامه صمیمی فر رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان هم در این جلسه اظهار کرد: تلاش کنید از این دوره حداکثر بهره برداری لازم را ببرید.

وی ضمن تقدیر از برگزاری این دوره که در زمان مناسب هم تدارک دیده شد، گفت: هدف انتقال تجربیات است.

صمیمی فر اضافه کرد: شرایط و اتفاقات امروز حساس است، و باید به نقش بااهمیت و حساس پرورشی در وضعیت فعلی توجه شود، نیروهای حوزه پرورشی با نگاه مثبت و پرتلاشی فعالیت کنند.

وی به بحث اداره فرهنگی و هنری اشاره و گفت: به جشنواره فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی که چهارمین مرحله آن را پیش رو داریم باید توجه ویژه داشته باشیم.

صمیمی فر بیان کرد: نیروهای حوزه پرورشی از تفکر وقت گذراندن و رفع تکلیف خودداری ، و باید پرتلاش باشند و در راستای اجرای برنامه های پرورشی و ایجاد وظایف؛ کوتاهی نکنند، وظیفه نیروهای پرورشی آگاهی بخشی به دانش آموزان است، در طول سال تقوم اجرایی و برنامه سالانه تنظیم کنید، و در جهت برنامه های مناسبتی برنامه ریزی کنید، صوری سازی نکنید، ولی برنامه های انجام شده را انعکاس دهید و برای جامعه تبیین کنید، چرا که تبیین خدمات و فعالیت ها ضروری است.

وی بیان کرد: فاصله گرفتن بین معلم، دانش آموز، مربی و خانواده باعث ایجاد مشکل و آسیب می شود که باید با برنامه مناسب و برنامه ریزی پرورشی؛ بچه هایی در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود، اعتماد به نفس در دانش آموز توسط معلم، مدرسه و والدین در خانواده باید تقویت شود.

صمیمی فر تاکید کرد: مربیان پرورشی رعایت قوانین و مقررات بویژه در بحث اردویی را در دستور کار داشته باشند، رابطه بین کانون تربیتی و مدارس تقویت شود، کانون می تواند در جهت برگزاری خیلی از برنامه های کمک رسان و مثمر ثمر باشد.

وی خطاب به معاونان و مربیان پرورشی بیان کرد: نسبت به تشکیل انجمن مختلف ازجمله فرهنگی و هنری، فضای مجازی و رسانه ای همت کنید و ظرفیت دانش آموزان شناسایی شود.

خانم حسینی کارشناس فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان هم در این جلسه به اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی اشاره و گفت: انتظار هست همه نواحی و ادارات همزمان ساعت ۱۰صبح روز ۲۴ابان زنگ این هفته را به صدا در بیاورند.

وی بیان کرد: هدف از زنگ کتاب و کتابخوانی، توجه و تذکر و یادآوری به دانش آموزان است که به کتاب بها داده و نسبت به کتابخوانی اهمیت داده شود.

خانم حسینی با بیان اینکه، جشنوار ها در قالب واحد برگزار و از پراکندگی خودداری شود، افزود: بحث دانایی و توانایی به یک نتیجه و سرانجام مثبتی هدایت شود.

حجت الاسلام سید امیر میرعلایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز در این جلسه اظهار کرد: این انقلاب ثمره خون هزاران شهید است.

وی به اتفاقات اخیر کشور اشاره و بیان کرد: جسارت به عمامه روحانیون چیز جدیدی نیست، قبلا مدل های مختلفی از جمله ریختن خاکستر بر سر پیامبر، نقشه ترور و قتل و… و توهین به پیامبر بوده است، پیامبر از سختی تحریم اقتصادی، توهین و تهدید وجنگ های مختلف ، البته با استقامت گذر کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز  اضافه کرد: دشمنان این طرح را بعد از پیامبر به جنگ داخلی و نیابتی و درگیری های داخلی تغییرداده  و کشانده است.

میرعلایی بیان کرد: جنگ هشت سال دفاع مقدس، یک جنگ تحمیلی از سوی کشورهای زیادی علیه ایران اسلامی بوده است و کل اسلام مقابل کل شرک قرار گرفته شده است.

وی بیان کرد: امریکا جنگ های مختلف نظامی تدارک دید، نتیجه نگرفت حالا کشیده به فتنه های جنگ نرم و ایجاد جنگ داخلی، قبلا دهه به دهه بود، الان مکرر و پشت سر هم ایجاد فتنه می کند، هدف دشمن این است ایران قوی نباشد، دشمن دنبال برجسته کردن فتنه های خود علیه ایران اسلامی است.

حجت الاسلام سید امیر میرعلایی اذعان کرد: قبل از اینکه دشمن از برخی اتفاقات از جمله مواردی در ورزش در فضای مجازی سواستفاده کرده و برجسته کند، مسئولان ما می توانند افراد و شخصیت ها را توجیه و راهنمایی و آگاه کنند.

وی بیان کرد: در اتفاقات ورزش دشمن دنبال فتنه و حذف ایران از جام جهانی بود، ولی موفق نشد، دشمن تمام دغدغه و هدف و برنامه اش این است از سرعت پیشرفت ایران اسلامی کاهش دهد، چون می ترسد ایران اسلامی و جوانان این سرزمین رشد کنند و قوی شوند.

میرعلایی تاکید کرد: یکی از مسائلی که دشمن دست روی آن گذاشته دوقطبی کردن جامعه ما است، ما باید از دوقطبی کردن جامعه جلوگیری کنیم، یعنی اینکه حتی شعار محجبه و غیر محجبه، مسلمان و غیر مسلمان و شیعه و سنی را نباید بدهیم.

حجت الاسلام سید امیر میرعلایی با بیان اینکه، دشمنان از ایجاد چنین حوادثی همچنین به دنبال ایجاد ایران قوی نباشد؛ تجزیه شده و از هم گسسته هست، متذکر شد: ایران اسلامی همیشه موفق است و پیروز و دشمن موفق نمی شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اهواز با انتقاد از  کم کاری مسئولان در عدم توجیه برخی ورزشکاران در اتفاقات اخیر که دشمن هم از آنها سوء استفاده می کند، گفت: یکی و دو لیدر باید توجیه شوند تا بقیه درگیر مسئله نشوند.

انتهای پیام/

گزارش و عکس از وحید آهنگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.