کد خبر : 2833
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

روز دوم سفر دولت به خوزستان| اشتغال و امنیت، مطالبات اصلی مردم شادگان از رئیس‌جمهور

روز دوم سفر دولت به خوزستان| اشتغال و امنیت، مطالبات اصلی مردم شادگان از رئیس‌جمهور
سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور کشورمان روز دوم سفر خود به استان خوزستان را از شهرستان شادگان آغاز کرد و در سالن شهدای پتروشیمی این شهرستان با مردم دیدار کرد.

به گزارش موج زاگرس،  سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور کشورمان روز دوم سفر خود به استان خوزستان را از شهرستان شادگان آغاز کرد و در سالن شهدای پتروشیمی این شهرستان با مردم دیدار کرد.

مردم شادگان با سردادن شعارهای “لبیک یا خامنه ای و لبیک یا علی” از رئیس‌جمهور استقبال کردند و نشان دادند که همانند همیشه در میدان حمایت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.

حل معضل اشتغال جوانان، استفاده از ظرفیت‌های شهرستان شادگان به نفع مردم و تامین امنیت در این شهرستان از عمده‌ی مطالبات امروز مردم شادگان در دیدار با رئیس دولت سیزدهم بود.

دهه هشتاد و نودی‌ها نیز امروز دشمن را به خوبی می‌شناسند

رئیس جمهور در جمع خیل عظیم مردم شادگان اظهار کرد: امروز و پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب و پشت سر گذاشتن توطئه‌های مختلف دشمنان خوشحالیم که در میان مردم عزیز و صبور شادگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نسل بعد از انقلاب دوست و دشمن را می‌شناسد، گفت: علی رغم تلاش دشمن در انتشار ناامیدی در جامعه اما مردم ما راه را می‌دانند و از نیرنگ دشمن با خبر هستند و بصیرت دارند و این آگاهی مختص دهه ۶۰ نیست امروز شاهدیم دهه ۸۰ و ۹۰ هم دشمن را به خوبی می‌شناسند.

رئیسی همچنین گفت: تلاش دولت آن است که با کمک مردم وضع موجود را با وضع مطلوب جابجا و به طرف وضع مطلوب حرکت کند که البته کارهای بسیاری در این راستا انجام شده است اما نیازمند اقدامات بیشتری هستیم.

روز گذشته و همزمان با سخنرانی رئیس جمهور در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز هزاران زن و مرد خوزستانی با حضور باشکوه خود در مصلای بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کردند.

وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونین رئیس جمهور آیت الله رئیسی را در سفر دو روزه به خوزستان همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد. همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

رئیسی همچنین پروژه تامین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر را افتتاح کرد. در عین حال طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی و تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز با حضور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با حضور رئیس جمهور ۷۰ کیلومتر از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک حدفاصل ایستگاههای شوش تا بامدژ با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید که ارزش به روز شده این پروژه در حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

ضرب‌الاجل یک ماهه رئیسی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در دومین روز از برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان خوزستان در بازدید از تالاب شادگان در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری و همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مد نظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است.

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

افتتاح فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با حضور رئیس‌جمهور

فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور راه اندازی شد.

پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با اعتبار ارزی یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو و ۲۲ هزار میلیارد اعتبار ریالی بهره برداری شد. در این پالایشگاه روزانه، ۹۷ هزار بشکه گاز طبیعی، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید می‌شود.

محصول این پالایشگاه علاوه بر تزریق روزانه ۳۴۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به شبکه گاز سراسری، روزانه ۹۷ هزار بشکه (سه هزار و ۹۹۰ تن) ان ‌جی ‌ال است که به‌عنوان خوراک با یک خط لوله به پتروشیمی بندرامام ارسال خواهد شد، این پالایشگاه روزانه ۴۱ تن گوگرد گرانول‌شده برای مصارف صنعتی و کشاورزی نیز تولید خواهد کرد.

این خبر در حال به روز رسانی است…

۴۵هزار بشکه نفت به تولیدات کشور اضافه شد/ انتقاد رئیس‌جمهور از پرداخت حقوق پرسنل شهرداری‌ها از ردیف مسؤولیت اجتماعی

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه با افتتاح طرح‌های وزارت نفت، امروز ۴۵ هزار بشکه به تولیدات نفت کشور اضافه شد، گفت: برخی شهرداری‌ها تمایل دارند به واسطه هزینه‌های سنگین جذب نیروی انسانی فراوان، پول مسؤولیت اجتماعی وزارت نفت را برای پرداخت حقوق کارکنان هزینه کنند، باید جلوی این اقدام گرفته شود.

۴۵ هزار بشکه نفت به تولیدات کشور اضافه شد/ انتقاد رئیس‌جمهور از پرداخت حقوق پرسنل شهرداری‌ها از ردیف مسؤولیت اجتماعی

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور امروز در آیین طرح بزرگ زیست محیطی “پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس” در منطقه غرب کارون اظهارکرد: ارتباط صنعت نفت با شرکت‌های دانش بنیان در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت نفت از ۱۰۰ به ۵۰۰ شرکت افزایش یافته و وزارت نفت با این شرکت ها در حال انجام طرح های مشترک است.

رییسی افزود: صنعت نفت و گاز در کشور باید علم پایه و فناوری پایه باشد تا از این طریق، تمام طرح ها از دانش روز برخوردار باشد.

رییس جمهور با تاکید بر انجام کار ماندگار در صنعت نفت و گاز افزود: جمع آوری ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز مشعل توسط پالایشگاه گازی هویزه و تبدیل به گاز قابل مصرف در شبکه سراسری گاز، کار بزرگی است.

وی افزود: با بهره برداری از طرح های صنعت نفت امروز ۴۵ هزار بشکه نفت به تولید کشور افزوده شد که این ظرفیت همچنان باید ادامه یابد.

رییس جمهور گفت: در ابتدای دولت نسبت به میدان های مشترک گازی اقداماتی صورت گرفت و برنامه دولت این است که برای استیفای این حقوق کوتاهی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات، در میدان‌های مشترک اقدامات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: نباید در استیفای حقوق مردم ایران در خصوص میدان های گازی مشترک کوتاهی شود.

جمع آوری گازهای مشعلی

سید ابراهیم رئیسی  با بیان اینکه از ابتدای دولت نسبت به تمرکز بر میدان های مشترک تاکید شد گفت: میدان های مشترک به دلیل برداشت مشترک کشورهای مختلف نیاز به اهتمام جدی داشت که با تلاش دولت تمرکز بر میدان های مشترک در اولویت قرار گرفت.

وی گفت: جمع آوری گازهای مشعل که بدون استفاده سوخته می شد هم از بین رفتن ثروت و هم ایجاد مسایل محیط زیستی را در پی دارد که تعیین تکلیف این مشعل ها در اولویت دولت سیزدهم است.

رئیسی در ادامه بیکاری را از جمله مسایل مهم خوزستان دانست و گفت: با جذب نیروهای کارآمد فعال خوزستان به مشاغل و صنایع بزرگ موجود در این استان می توان بخش زیادی از مشکل بیکاری در خوزستان را حل کرد.

وی بر فعال شدن اقتصاد گردشگری، دیجیتال و روستایی در کشور تاکید کرد و افزود: فعال سازی ظرفیت های متنوع گردشگری آوردهای بسیاری برای اقتصاد کشور دارد که توجه به این ظرفیت ها مورد تاکید دولت سیزدهم است.

رییس جمهور ادامه داد: جمع آوری تمام گازهای مشعل به در شرق و غرب کارون، برنامه وزارت نفت و اولویت تعیین شده دولت است.

وی گفت: هدف گذاری وزارت نفت برای جمع آوری گاز مشعل تا پایان دولت سیزدهم قابل تقدیر است که باید تمام تلاش این وزارتخانه بر تحقق این هدف گذاری باشد.

وی با بیان اینکه صنعت نفت و گاز باید به صورت جهادی اداره شود افزود: قرار گرفتن میادین نفت و گاز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، یادآور روحیه ایثار جوانان این سرزمین در دفاع از کشور است که حفظ و تقویت این روحیه در فعالان این صنعت باید مورد توجه باشد.

رئیسی به روند طولانی بهره برداری از برخی طرح های صنعت نفت و گاز اشاره کرد و گفت: بهره برداری از پالایشگاه هویزه ۱۱ سال زمان برده است که با توجه به ظرفیت های علمی و فنی موجود در کشور نباید چنین طرح هایی این قدر زمان بر باشد.

رییسی با بیان اینکه قدرت کشور تنها منحصر در توان نظامی نیست گفت: اقدام های انجام شده در صنعت نفت و گاز برای خودکفایی ایران اسلامی برای کشور قدرت ساز است و این تولید قدرت موجب امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان می شود.

سهم اعتبار مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت باید صرف توسعه شهرها شود

رییس جمهور با اشاره به تخصیص ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب مسئولیت اجتماعی وزارت نفت گفت: تخصیص این اعتبار کار خوبی است ولی باید مسئولان استان اهتمام جدی داشته باشند تا این پول برای توسعه استان هزینه شود.

وی صرف هزینه مسئولیت اجتماعی برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را مورد انتقاد قرار داد و افزود: شهرداری ها نیروی انسانی فراوانی جذب کرده اند که تامین حقوق این افراد هزینه سنگینی به شهرداری ها تحمیل کرده که برخی شهرداری ها تمایل دارند پول مسئولیت اجتماعی وزارت نفت را برای پرداخت حقوق کارکنان هزینه کنند؛ بنابراین باید جلوی این اقدام گرفته شود.

آیت الله رییسی گفت: مخالف کمک به شهرداری ها نیستیم ولی باید اعتبار تخصیص وزارت نفت در قالب مسئولیت اجتماعی منجر به توسعه شهرها، احداث بوستان ها و حل مشکل شهرها شود.

وی افزود: هدف از تخصیص اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت به شهرها کمک به تولید، اشتغال و توسعه شهرها، ارتقای وضعیت حمل و نقل عمومی، بهداشت و حل مسائل مبتلابه شهرها است.

***********

رئیسی: هیچگونه فساد و پارتی‌بازی در ادارات کشور پذیرفتنی نیست/ روستایی تا پایان دولت با مشکل آب وجود نخواهد داشت

رئیس جمهور گفت:مدیران باید گره از مشکلات مردم بردارند نه آنکه مردم را ناامید کنند، هیچگونه فساد و پارتی بازی در هیج کدام از ادارات کشور پذیرفتنی نیست.

رئیسی: هیچگونه فساد و پارتی‌بازی در ادارات کشور پذیرفتنی نیست/ روستایی تا پایان دولت با مشکل آب وجود نخواهد داشت

 صبح امروز آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در دیدار عمومی با مردم شادگان اظهار کرد: شادگان فرهنگ، آداب و رسومی دارد. دینداری و ولایت مداری مردم از ویژگی‌های مردم منطقه است آنچه که دفاع مقدس و هنر را در منطقه رقم زد نشان از فرهنگی است که با مردم قرآنی عرب عجین شده است.

رییس جمهور گفت: شاعران منطقه که با شعرشان حماسه سازی می‌کنند باعث افتخار و شکل دهنده شخصیت و فکر انسان هستند.

وی با بیان اینکه خون شهدا همواره جهل زدایی و آگاهی افزایی می‌کند و خوزستان همواره در شهامت و ایستادگی زبانزد است ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی نسل ما و نسل بعد از انقلاب علی رغم تمام توطئه ها راه خود را یافته‌اند و دوست و دشمن را می‌شناسند بحمدالله مردم ما آگاه و بصیر هستند.

وی افزود: علی رغم تلاش دشمن در انتشار ناامیدی در جامعه اما مردم ما راه را میدانند و از نیرنگ دشمن با خبر هستند و بصیرت دارند که این آگاهی مختص دهه شصتی‌ها نیست امروز شاهدیم دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها هم دشمن را می شناسند.

رییسی گفت: مردم خوزستان نشان دادند که دشمن را می‌شناسند و برای چندمین بار دشمن را ناکام گذاشتند این ویژگی مردمی است که دشمن را شناخته و دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: تلاش دولت آن است که با کمک مردم وضع موجود را با وضع مطلوب جابجا و به طرف وضع مطلوب حرکت کند تلاش‌های زیادی برای آبادانی شهرها بعد از جنگ تحمیلی انجام شده که انکارناپذیر است  اما باید کار بیشتری باید صورت گرفت.

رئیس جمهور گفت: یکی از مسائلی که توسط امام جمعه اشاره شد امنیت است، امنیت مسئله‌ای است که در تمام حوزه‌ها نیاز است و باید به آن توجه ویژه‌تری شود تا در مردم با آسایش و آرامش روزگار خود را سپری کنند.

وی اضافه کرد: هیچگونه ناامنی در شادگان قابل تحمل نیست و پذیرفته نخواهد شد. مسوولین منطقه‌ای موظف هستند با هرگونه ناامنی برخورد کنند.

رئیس جمهور  با اشاره به اینکه  ظرفیت‌های گسترده و ارزشمند شادگان در اشتغال باید استفاده شود تاکید کرد: از استاندار میخواهم کارگروهی با سرعت فعال شود تا تمام ظرفیت‌های اشتغال را شمارش کند تا شاهد باشیم ا مشکل بیکاری سریعا به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد:پیشنهاد من این است که از خود نیروهای منطقه استفاده کنید مدیران به حرف من توجه کنند، من به بومی گزینی معتقدم وقتی در منطقه نیروی کار وجود دارد نباید از خارج منطقه آورده شود مگر اینکه تخصص خاصی در اینجا وحود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه از روز شنبه کارگروهی برای فعال سازی ظرفیت‌های شادگان باید آغاز بکار کند گفت:دولت بنا ندارد به سادگی از کنار مسائل عبور نکند علی رغم تمام حرف‌های حاشیه ساز ما به دل مسایل میرویم تا آن‌ها را حل کنیم.

رئیسی گفت:از ابتدای دولت دنبال مشکلات روستائیان هستیم. دیروز آبرسانی ۱۷۶ روستا بهره برداری شد و تا اخر دولت هیچ روستایی با مشکل آب در کشور پیدا نخواهد شد ابتدا برای ۱۰ هزار روستا برنامه‌ریزی کردیم تا امروز برای بسیاری روستاها اقدام شده و کار ادامه دارد.

رئیسی گفت: در ابتدا اعلام کردیم که باید سالی یک میلیون مسکن ساخته شود که این نیاز کشور است و در مجلس تصویب شد، متاسفانه در گذشته این میزان مسکن در سال ایجاد نشد و امروز دچار کمبود مسکن است اما ما از این موضوع نخواهیم گذشت.

وی ادامه داد: زمین به اندازه کافی وجود دارد که نشان می‌دهد در این زمینه مشکلی وجود ندارد استاندار خوزستان پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور گفت: روستائیان برای مسکن به حاشیه شهر فرستاده نشوند و در همان روستا مسکن‌شان مهیا شود مهاجرت روستائیان به شهر و حاشیه آن نشان از ناامنی اقتصادی و فراهم نشدن نیازهای آنهاست.

وی افزود: اگر محصولات کشاورزی به قیمت مناسب خریداری و امنیت شغلی آن‌ها تامین شود دیگر روستائیان به شهر نخواهند آمد.

رئیسی خاطر نشان ساخت: در یک سال اخیر تعداد نیروگاه‌های ساخته شده بیشتر از دولت دوازدهم است زمینه ایجاد نیروگاه صنعتی فراهم شده تا دیگر شاهد قطعی برق در آب و هوای مختلف نباشیم.

رئیس جمهور گفت: آنچه که امروز دشمن بدنبال آن است از بین بردن فرهنگ‌ دینی انقلابی و بومی است اما جوانان ما می دانند از همین فرهنگ است که به پیشرفت خواهند رسید دختران و پسرانم بدانید دولت حامی و پشتیبان شماست تا راه پیشرفت را در این منطقه ادامه دهید.

وی افزود :مدیران دولتی بدانند وقتی کسی به شما مراجعه می‌کند باید به گونه ای برخورد کنند و کار مردم را راه بندازند که مردم فکر نکنند نیاز به پارتی دارند من و شمایی که پشت میز ادارات انقلاب نشسته ایم شانی جز نوکری و خدمت نداریم.

رئیسی تاکید کرد: مدیران باید گره از مشکلات مردم بردارند نه آنکه  مردم را ناامید کنند هیچگونه فساد و پارتی بازی در هیج کدام از ادارات کشور پذیرفته نیست.

*************

وزیر کشور: مشکل گذرگاه‌های چذابه و شلمچه برای تردد زوار اربعین، قبل از تیرماه برطرف می‌شود

احمد وحیدی با بیان اینکه مشکل گذرگاه‌های چذابه و شلمچه برای تسهیل تردد و حرکت زوار اربعین حسینی، قبل از تیرماه برطرف می‌شود، گفت: طرح جامع گذرگاه‌های اربعین حسینی استان خوزستان باید تدوین شود.

وزیر کشور: مشکل گذرگاه‌های چذابه و شلمچه برای تردد زوار اربعین، قبل از تیرماه برطرف می‌شود

 احمد وحیدی وزیر کشور امروز در نشست ستاد اربعین حسینی که در شلمچه برگزار شد،  بهسازی و تکمیل مسیر ارتباطی اربعین حسینی از اهواز به سمت چذابه را مورد تاکید قرار دارد و اظهار کرد: طرح جامع گذرگاه‌های اربعین حسینی استان خوزستان نیز باید تدوین شود.

وی افزود: مشکل گذرگاه‌های چذابه و شلمچه برای تسهیل تردد و حرکت زوار اربعین حسینی، قبل از تیرماه برطرف می‌شود.

وحیدی اضافه کرد: لازم است جاده دسترسی به پایانه شلمچه از جمله مسیر امام رضا(ع) و لجستیک صادراتی شلمچه توسط منطقه آزاد اروند بهسازی و تکمیل شود.

وی افزود: براساس پیش بینی‌ها، اربعین امسال هوا گرمتر از سال گذشته است و با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا به طور قطع شاهد حضور گسترده عاشقان حسینی در مراسم باشکوه اربعین خواهیم بود.

وحیدی گفت: با توجه به گرامی هوا، افزایش تعداد مه‌پاش در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین حسینی در ۲ گذرگاه چذابه و شلمچه ضروری است و احداث ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه‌های مرزی شلمچه نیز باید در دستور کار قرار گیرد که بر اساس اعلام مسئولان امر، عملیات اجرایی ساخت ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی آغاز شده است.

**************

وزیر بهداشت: برای تکمیل بیمارستان مادر رامهرمز اعتباراتی در نظر گرفته شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این دوره سفر استانی به خوزستان برای تکمیل بیمارستان مادر رامهرمز اعتباراتی در نظر گرفتیم تا کار تکمیل آن با سرعت بیشتری پیش رود.

وزیر بهداشت: برای تکمیل بیمارستان مادر رامهرمز اعتباراتی در نظر گرفته شده است

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان خوزستان، از دو مرکز درمانی در شهرستان رامهرمز بازدید و دستورات لازم جهت حل مشکلات این مراکز را صادر کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از مراکز درمانی، اظهار کرد: از بیمارستان مادر رامهرمز که سال ۱۳۹۲ افتتاح شده بود، بازدید کردیم و در تیرماه سال گذشته نیز اورژانس جدید این بیمارستان با ظرفیت و امکانات مناسبی، راه اندازی شد.

وی بیان کرد: طرح گسترش بیمارستان مادر رامهرمز نیز در حال اجرا است و حدود ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن، اعتباراتی در قالب این سفر در نظر گرفته شده و امیدواریم به سرعت تکمیل و به ظرفیت بیمارستان مادر رامهرمز، افزوده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی شهرستان رامهرمز، تامین می‌شود.

 

*****************

ضرب الاجل یک ماهه رئیس‌جمهور برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت بسیار خوب گردشگری دریایی خوزستان به ویژه تالاب شادگان، به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه این تالاب فرصت یک ماهه داد.

ضرب الاجل یک ماهه رئیس‌جمهور برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در دومین روز از برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان خوزستان، از تالاب خوزستان بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری و همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مد نظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است.

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد.

رئیس جمهور توجه به مسائل محیط زیستی در این سند توسعه‌ای را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

انتهای پیام/منبع:خبرگزاری فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.