کد خبر : 2413
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

ریزش چهار باب خانه در آغاجری بر اثر بارندگی/ امداد رسانی به بیش از ۱۱۰ خانوار متاثر از بارندگی در خوزستان

ریزش چهار باب خانه در آغاجری بر اثر بارندگی/ امداد رسانی به بیش از ۱۱۰ خانوار متاثر از بارندگی در خوزستان
معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان گفت: متاسفانه چهار باب منزل در شهرستان آغاجاری بر اثر بارش باران نیز دچار ریزش شده که خانواده‌های متاثر به محل امن انتقال و اسکان یافتند.

به گزارش موج زاگرس، امیرعباس نجفی معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به حضور تیم‌های امدادی در مناطق درگیر آبگرفتگی‌ها، اظهار کرد: امروز در پی فعالیت سامانه بارشی در سطح شهرستان‌های آغاجاری، هفتکل ، بهبهان، رامهرمز، رامشیر و هندیجان ارزیابی‌ها در این شهرستان‌ها انجام و عملیات امداد رسانی به متاثرین از بارندگی‌ها آغاز شده است.

وی افزود: با شروع بارش باران، از دیشب سه تیم‌ عملیاتی در شهرستان رامهرمز فعال و تاکنون به بیش از ۲۰ خانوار در مناطق شهرک فجر، رامشیر و عشایر امدادرسانی کرده‌اند.

معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان گفت: علاوه بر آن دو پمپ لجن‌کش در شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر به منظور تخلیه آب‌های سطحی و کمک به مردم در آن مناطق مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه چهار باب منزل در شهرستان آغاجاری نیز دچار ریزش شده که خانواده‌های متاثر به محل امن انتقال و اسکان یافتند.

امیرعباس نجفی تصریح کرد: همچنین ۸۳ خانوار در مناطق هادی خانی، آب باران، نمره ۱۷ و کوی تانکی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز  امدادرسانی خواهند شد.

وی در ادامه تشریح امدادرسانی‌های بارندگی‌ها ادامه داد: مناطق دره لیر، دره بازار، پیاز کار، دره گرمابه و ماهور در بهبهان نیز از این بارندگی‌ها متاثر شده‌اند که پس پایان مرحله ارزیابی نجاتگران اقلام زیستی بین خانوارهای آسیب دیده توزیع می‌شود.

نجفی اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر شهرستان هندیجان نیز وضعیت سه روستا را مورد بررسی قرار داده و عملیات امدادرسانی به هشت خانوار در حال انجام است.

وی عنوان کرد: با توجه به آماده باش تیم‌های امداد و نجات در سراسر استان، روند امدادرسانی به آسیب دیدگان از دقایق اولیه بروز مشکلات در مناطق مختلف شهری و روستایی به همت نجاتگران هلال احمر و با بهره‌گیری از ماشین آلات و تجهیزات امدادی به منظور کمک به تخلیه منازل درگیر آبگرفتگی و برپایی مراکز اسکان اضطراری آغاز شده است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.