کد خبر : 1026
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

مسئولان پاسخگو باشند؛

علمدار تقوی

سریال تلخ کمبود امکانات پزشکی در بهمئی/ خزنده های سمی بلای جان روستائیان ممبی

سریال تلخ کمبود امکانات پزشکی در بهمئی/ خزنده های سمی بلای جان روستائیان ممبی
اخبار سریالی مرگ و میر ناشی از خزندگان سمی در حوزه ممبی در سالهای اخیر و نبود امکانات پزشکی، نیازمند چاره اندیشی و تدبیر مسئولان برای حل این مشکل مرگ آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری موج زاگرس؛ کمبود امکانات درمانی و نبود پزشک کافی در مناطق مختلف شهرستان بهمئی، منجر به افزایش مرگ و میر انسانی شد.

منطقه کوهستانی و عشایری رودتلخ از توابع بخش ممبی در این شهرستان، زیستگاه خزنده های سمی به خصوص مار و عقرب است که فصل بهار و تابستان شاهد افزایش خطر مرگ و میر اهالی ناشی از گزیدگی ناشی این جانداران موزی هستیم.

در چند سال گذشته تغییرات ناگهانی آب و هوایی عاملی دیگر شد تا خزندگان از لانه خود بیرون آمده و به خطری جدی برای جان انسانها تبدیل شوند.

هفته گذشته بعد از عقرب گزیدگی پسر بچه ۴ ساله و نبود پزشک و امکانات اولیه در درمانگاه نرمون رودتلخ، این پسر بچه روستایی پس از مراجعه به درمانگاه ممبی و اعزام به شهرستان بهبهان فوت کرد.

قربانی دیگر پسر بچه ۱۳ساله ای است که شب گذشته در روستای بنه پیر دچار عقرب گزیدگی می شود و به علت نبود بهورز در خانه بهداشت و درمانگاه رودتلخ، نبود سرم ضد عقرب و وسیله نقلیه، بیمار را بدون مداوا به خانه بازمی گردانند و از روشهای قدیمی وسنتی برای این بیماراستفاده می کنند تا صبح امروز خبرفوت این پسر بچه بیگناه شاهد باشیم.

سریال تلخ نبود امکانات پزشکی(انسانی و دارویی) دربخش ممبی،تهدیدی جدی برای جان روستائیان ماست که مسئولان شهرستانی و استانی به خصوص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید نسبت به رفع این مشکل فکری اساسی کنند تا بیش از این شاهد مرگ همشهریان خود نباشیم.

 

مهمترین مطالبه مردم بهمئی در حوزه پزشکی تکمیل تنها بیمارستان نیمه تمام این شهرستان محروم است که نزدیک به یک دهه از کلنک زنی آن می گذرد اما هنوز ناتمام مانده و وعده هیچکدم از مسئولان برای بهره برداری از آن عملی نشده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.