کد خبر : 1912
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

شناسایی پیکر پاک«شهید جلیل نور دزفولی» پس از ۳۸سال

شناسایی پیکر پاک«شهید جلیل نور دزفولی» پس از ۳۸سال
پیکر پاک شهید جلیل نور دزفولی پس از 38سال شناسایی شد.
به گزارش موج زاگرس از دزفول، پیکر پاک و مطهر شهید جلیل نور دزفولی(نوری) از شهدای جاویدالاثر دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول شناسایی شد.

در همین ارتباط محمدحسین جولا رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران دزفول در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پیکر پاک و مطهر شهید جلیل نور دزفولی(نوری) از شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول، پس از  ۳۸ سال شناسایی شد و به آغوش وطن بازگشت.

وی افزود: شهید جلیل نور دزفولی از شهدای عملیات بدر است که در سال ۱۳۶۳ به فیض شهادت نائل شد ولی پیکر پاکش در خاک جبهه ماند و پس از چند دهه تفحص و شناسایی شد.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران دزفول خاطرنشان کرد: مزار یادبود شهید والامقام جلیل نور دزفولی در گلزار شهدای بهشت علی شهر دزفول قرار دارد که پیکر پاکش پس از تشییع در آنجا آرام می‌گیرد.

بسیجی شهید جلیل نور دزفولی در سال ۱۳۴۶ در دزفول چشم به جهان گشود که در دوران نوجوان از سوی بسیج به جبهه اعزام شد.

این نوجوان دلیر، پس از حضور در جبهه در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در خاک جبهه ماند و جاویدالاثر شد.

پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام پس از ۳۸ سال توسط  نیروهای کمیته جستجوی مفقودین در منطقه عملیاتی شرق دجله تفحص و از طریق آزمایشات DNA شناسایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.