کد خبر : 504
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

ویژه:

شهید جهان‌آرا؛ شاگرد مکتب آقای مقاومت

شهید جهان‌آرا؛ شاگرد مکتب آقای مقاومت
کاربران فضای مجازی به مناسبت سالروز ولادت شهید محمدعلی جهان‌آرا، یاد و خاطره این فرمانده دلاور و غیور را گرامی داشتند.

به گزارش موج زاگرس ؛محمدعلی جهان‌آرا یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی و از مبارزان با رژیم پهلوی بود که در عملیات‌هایی مانند نبرد خرمشهر و حصر آبادان، نقش کلیدی بر عهده داشت، او هم‌چنین قبل از جنگ تحمیلی به مبارزه با منافقان و عوامل مزدوری که از خارج مرزها تحریک می‌شدند، پرداخت و بسیاری از توطئه‌هایی را که بر ضد نظام اسلامی طراحی می‌شد، خنثی کرد.

این متفکر و فرمانده نظامی سرانجام پس از سال‌ها خدمت به وطن در هفتم مهرماه سال ۱۳۶۰ در مسیر بازگشت از اهواز به تهران بر اثر سانحه هوایی سقوط هواپیمای c۱۳۰ ارتش جمهوری اسلامی در منطقه کهریزک تهران همراه با یارانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این سردار دوران دفاع مقدس، زاده نهم شهریورماه سال ۱۳۳۳ بود. اکنون و پس از گذشت قریب به شش دهه از آن تاریخ، کاربران فضای مجازی به آن واکنش نشان دادند.

کاربری با نام داوود مستان نوشت: «ایشون فقط ۲۷ سال داشتن که ۳۴ روز با نیروهاشون دست خالی جلوی یه ارتش ایستادن، ما چند سالمونه؟ چند تا خرمشهر رو حفظ کردیم؟ چند تا خرمشهر آزاد کردیم؟ یادمون هست که فرمودند خرمشهرها در پیش است؟»

شهید جهان‌آرا؛ شاگرد مکتب آقای مقاومت

کاربری دیگری نوشت: «صدام از فرماندهان عراقی پرسید: چرا نمی‌توانید وارد خرمشهر شوید؟! گفته بودند: جوان ۲۷ ساله‌ای به نام جهان‌آرا مانع می‌شود! محمد جهان‌آرا، شاگرد مکتب آقای مقاومت، سیدعلی خامنه‌ای بوده است.»

شهید جهان‌آرا؛ شاگرد مکتب آقای مقاومت

فاطمه زینلی نیز نوشت: «شهید محمدعلی جهان‌آرا: بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد، نگران نباشید، دوباره فتح می‌کنیم؛ مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند!»

شهید جهان‌آرا؛ شاگرد مکتب آقای مقاومت

کاربری دیگری با اشاره به یکی از صحبت‌های شهید جهان‌آرا نوشت: «روزی که جنگ آغاز شد تا لحظه‌ای که خرمشهر سقوط کرد، من یک‌ماه به طور مداوم کربلا را می‌دیدم، هرروز که حمله دشمن بر برادران سخت می‌شد و فریاد آنها بی‌سیم را از کار می‌انداخت و هیچ راه نجاتی نبود، به اتاق خود می‌رفتم و گریه می‌کردم و فریاد می‌زدم یا رب‌العالمین بر ما مپسند، ذلت و خواری را.»

شهید جهان‌آرا؛ شاگرد مکتب آقای مقاومت

یک کاربر هم با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهید جهان‌آرا خطاب به امام خمینی (ره) ، نوشت: «ولی تو ای عصاره تاریخ بدان که با حرکتت، حرکت اسلام را در تاریخ جدید شروع کردی و آزادی مستضعفان جهان را تضمین کردی، ولی کیست که این همه رنج‌ها و دردهای تو را درک کند و کیست که دریابد که لحظه‌ای کوتاهی از این حرکت به هر عنوان خیانتی به تاریخ است؟»

شهید جهان‌آرا؛ شاگرد مکتب آقای مقاومت

انتهای پیام/و.آ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.