کد خبر : 2931
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

منصور افراد

مجرمان سایبری با ترفند ثبت نام حواله خودرو کلاهبرداری می کنند

مجرمان سایبری با ترفند ثبت نام حواله خودرو کلاهبرداری می کنند
رئیس پلیس فتا خوزستان گفت:اخیرا شیادان سایبری باعنوان خرید وفروش حواله های پیش فروش خودرو در سایت ها وشبکه های اجتماعی کلاهبرداری میکنند

به گزارش موج زاگرس سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر گفت: از جمله موارد کلاهبرداری در این زمینه می‌توان به ادعاهایی نظیر ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری حواله خودرو، ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال و … اشاره کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به شیوه دیگر مجرمان سایبری گفت: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاهبرداران ادعا می‌کنند، لینک‌های کمکی برای ثبت نام سریع خودرو را در اختیار دارند، غافل از اینکه این سایت‌ها صفحات فیشینگ بوده و ضمن سرقت اطلاعات هویتی افراد و کارت بانکی شهروندان، اقدام به تخلیه حساب آنها می‌کند.

وی افزود: ممکن است افراد سودجو با حضور در کافی‌نت‌ها و یافتن افراد سالمند و ناآشنا به خریدهای آنلاین، اقدام به سواستفاده از اطلاعات هویتی و کارت بانکی آنان کنند.

سرهنگ حسینی در پایان به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان فریب تبلیغات و آگهی‌های کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان خرید و فروش خودرو را نخورده و حتماً از منابع رسمی و معتبر اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند.

همچنین در صورت مواجهه با اینگونه کلاهبرداری‌ها، از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.