کد خبر : 2738
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۰۸

مناطق محروم خوزستان محور مصوبات سفر اول رئیس جمهور در حوزه بهداشت و درمان

مناطق محروم خوزستان محور مصوبات سفر اول رئیس جمهور در حوزه بهداشت و درمان
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مناطق محروم استان خوزستان محور مصوبات سفر اول رئیس جمهور در حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شوند.

به گزارش موج زاگرس،دکتر سید سعید آزنده سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار بیان کرد: تکمیل و تجهیز مگا آی سی یو بیمارستان گلستان اهواز از جمله مهمترین مصوبات نخستین سفراستانی رییس جمهوری به خوزستان بود که با مساحت یک هزار و ۴۶۰ متر مربع و هزینه ساخت و تجهیز ۸۵۰ میلیاردریال افتتاح شد.

وی افزود: با راه اندازی پروژه عظیم شامل مگا آی سی یو یک و ۲ در مجموع شامل ۴۰ تخت، بخشی از نیاز مردم به تخت های ویژه برطرف شده است و کمک بزرگی به درمان و نگهداری بیماران ویژه خواهد شد.

آزنده در ادامه به دیگر پروژه های مصوب در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: تکمیل و تجهیز اورژانس بیمارستان های حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان رامشیر، مادر رامهرمز ، نظام مافی شهرستان شوش، ۲۲ بهمن شهرستان مسجد سلیمان و سینا شهرستان کارون از دیگر پروژه ها محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: پروژه اورژانس های بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رامشیر با متراژ ۵۰۰ متر مربع و ۸۰ میلیارد ریال هزینه ساخت، بیمارستان مادر شهرستان رامهرمز با یک هزار و ۱۰۰ متر مربع مساحت و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش با متراژ ۸۰۰ مترمربع و هزینه ساخت ۸۵ میلیارد ریال تکمیل، تجهیز و به بهره برداری رسیدند.

وی تصریح کرد: اورژانس بیمارستان ۲۲ بهمن مسجد سلیمان با متراژ یک هزار و ۴۰۰ مترمربع و هزینه ساخت ۶۰ میلیارد ریال در مرحله تجهیز و بهره برداری نهایی قرار دارد و پروژه بیمارستان سینا در شهرستان کارون با متراژ ۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع و هزینه ساخت ۲۵۰ میلیارد ریال تجهیز و آماده بهره برداری است.

آزنده در ادامه به راه اندازی پایگاههای جاده ای اشاره کرد و گفت: پایگاه های پیون ایذه، هوره باغملک، مشراگه رامشیر، جلیزی سوسنگرد و سه راهی گتوند ازجمله پایگاههای جاده ای هستند که برای ساخت هر پایگاه ۱۱ میلیارد ریال و تجهیزات پزشکی سه میلیارد ریال هزینه و یک دستگاه آمبولانس نیز تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش رییس‌جمهوری ۲ روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت سیزدهم، پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به منظور رسیدگی به مشکلات خوزستان وارد این استان شد.

در این سفر یک روزه جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزیران نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را همراهی کردند.

دستور رییس‌جمهوری برای حل مشکلات آب‌، برق و کشاورزی استان و تعیین زمان برای رفع این مشکلات از جمله دستاوردهای سفر یک روزه وی به استان خوزستان بود.

رییس‌جمهور در نخستین سفر استانی خود که در شرایط کرونایی انجام شد، دستور لازم برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز را در محدوده زمانی ۲ ساله صادر کرد؛ همچنین ۶۷ مصوبه با ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار حاصل سفر استانی آیت‌الله رئیسی به خوزستان بود که بر اساس برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت قرار شد در مدت سه سال اجرا شوند.

در همین سفر نخست، دومین دستور رییس‌جمهور برای رفع مشکلات آب‌، برق و کشاورزی استان و تعیین زمان برای حل آن صادر شد که این دستورات در پی بی توجهی دولت های گذشته در تامین اعتبار مورد نیاز برای اصلاح، توسعه و تکمیل نهایی شبکه فاضلاب اهواز صورت گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور ششم فروردین امسال اعلام کرد که نخستین سفر استانی رییس‌جمهور در سال جدید به استان خوزستان و پس از ماه رمضان خواهد بود و دلیل این انتخاب هم پروژه‌های مهم در دستور در کار در این استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.