کد خبر : 2880
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۲۶

پلیس در جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز، مصمم است

پلیس در جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز، مصمم است
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس تکیه‌گاه و خادم مردم است و آنچه آنها را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است خط قرمز ما می باشد.

به گزارش موج زاگرس ،  سردار “قاسم رضایی” در حاشیه بازدید از فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اظهارات مردم شریف استان و به ویژه شهرستان شادگان در سفر رئیس جمهور مبنی بر این که مردم دغدغه آرامش دارند و بعضاً ناهنجاری‌هایی همانند تیراندازی‌های بی‌مورد انجام می‌شود که باعث نگرانی خانواده‌ها شده، طرح‌ها و اقداماتی را همکاران انتظامی استان بر اساس تدابیر قبلی در این شهرستان انجام دادند.

وی افزود: امروز ما در کنار مسئولان با بزرگان طایفه‌ها و عشایر شهرستان، جلسه ای خواهیم داشت و بایستی با همکاری همدیگر نسبت به امنیت و آرامشی که نیاز مردم است اقداماتی را انجام دهیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امروز در فرماندهی انتظامی شهرستان شادگان، بخشی از کشفیات سلاح‌های غیرمجاز که باعث ایجاد ناراحتی و ناهنجاری بین مردم شده بود به نمایش گذاشته شد.

این مقام ارشد انتظامی کشور بیان داشت: آنچه که مهم است داشتن سلاح غیرمجاز (خرید، فروش، حمل و نگهداری) جرم است و تیراندازی در مراسم عروسی و عزا؛ فرهنگ و آداب و رسوم نیست بلکه یک بدعت غیر‌قانونی است.

سردار رضایی افزود: حتی دارندگان مجوز حمل سلاح حق تیراندازی در مراسم عروسی و عزا و … را ندارند و این جرم یکی از بسترهای ناراحتی و نارضایتی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس نسبت به جمع آوری سلاح غیرمجاز به عنوان یک کار قانونی مصمم است، عنوان داشت: آنچه که خیلی مهم است همکاری خود مردم و بزرگان این منطقه با کارکنان فراجاست که بایستی نسبت به جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز و استفاده صحیح از مجوزهای سلاح به خوبی پیگیری شود.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: آمار و اخبار نشان دهنده این است که در تیراندازی‌های مراسم عروسی، عزا و … کودک یا زنی زخمی یا فوت کرده و خانواده‌ای عزادار شده و کینه و کدورت از همین جا ریشه دوانده که بایستی بسترهای این‌ موضوعات را مدیریت و اصلاح کنیم.

وی عنوان داشت: در خصوص مهمات شکارهای مجاز نیز بایستی در حد شکار، مهمات مجاز تامین شود.

سردار رضایی در خصوص سرقت بیان داشت: سرقت یکی از دغدغه های جدی مردم است و کشفیات اموال مسروقه بلافاصله بایستی رصد شوند و صاحب اصلی شناسایی و اموال آن را مسترد گردد. اگر سارق برای بار اول سرقت کند بایستی مجازات‌ها بازدارنده باشند تا تکرار نکند و درس عبرت گیرد.

وی عنوان داشت: مواردی است که باعث ناراحتی مردم می‌شوند از قبیل تیراندازی، سرقت و موضوعات مختلف دنبال خواهند شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد دستگیری مجرمان فراری مراجع قضائی است که کل مجموعه فرمانده انتظامی استان و شهرستان‌ها بسیج می شوند و مسئولان دستگاه قضائی همراهی خواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی در کشور با تاکید بر اینکه مسائلی که باعث ناراحتی مردم می شوند خط قرمز پلیس هستند، بیان داشت: ما به مردم عزیز استان خوزستان و شهرستان شادگان عرض می کنیم که پلیس تکیه‌گاه و خادم شما به عمل است و اگر چیزی شما را ناراحت می‌کند و غیرقانونی است خط قرمز پلیس می باشد.

سردار رضایی بیان داشت: در این راستا از مسئولان استان و شهرستان، بزرگان، شیوخ، سرطایفه‌ها و سرعشیره‌ها که صاحب نفوذ هستند کمک می خواهیم تا آرامش کامل برای استان و شهرستان ان‌شاءالله به نحو مطلوب فراهم شود.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.