کد خبر : 2573
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷

گزارش:

گزارش میدانی|گلایه‌ی شدید مردم کوت عبدالله از بی‌توجهی مسئولان+تصاویر

گزارش میدانی|گلایه‌ی شدید مردم کوت عبدالله از بی‌توجهی مسئولان+تصاویر
کوت‌عبدالله غرق در محاصره مشکلاتی چون آب شرب، فاضلاب، نیمه‌کاره‌رها شدن پروژه‌ها و وضعیت تاسف بار و غیربهداشتی زباله‌هاست‌.

به گزارش موج زاگرس،کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون شهر جدیدی است که در زمستان ۱۳۹۱ از ادغام مناطق کوت‌عبدالله، استیشن، خزامی، درویشیه، شریعتی‌یک، کوت‌نواصر، کوی منتظری، گاومیش آباد، گندمکار و هادی‌آباد بنا شد.

کوت عبدالله اهواز و روستا‌های اطراف آن که همواره از آن به عنوان حاشیه شهر نام برده می‌شد از این پس به شهر کوت عبدالله تبدیل شد و زیر مجموعه شهرستان کارون شدند.

این منطقه از لحاظ امکانات شهری و بهداشتی دچار نواقص و مشکلاتی بوده، سطح آبرسانی خیلی‌کم و آب آشامیدنی هم بدون تصفیه قابل آشامیدن نمی‌باشد.

فاضلاب و سرازیرشدن آن به خیابان‌ها  بویژه در روزهای بارانی، یک مسئله لاینحل برای این منطقه بوده و به صورتی که در روزهای بارانی سطح خیابان‌های کوت‌عبدالله پُر از فاضلاب کثیف شده و سلامتی مردم را به خطر می‌ندازد.

انتقاد شدید از بی توجهی مسوولان به تامین آب شرب

مردم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد و گلایه ا‌ز بی‌توجهی مسوولان گفتند برای آب شرب، مجبور هستند آن را از فروشندگان خریداری کنند.

یکی از ساکنان کوت عبدالله گفت: آب لوله را که باز می‌کنیم، آبی‌گل‌آلود و لجن از آن خارج می‌شود و آب بوی فاضلاب می‌دهد که نه تنها قابل شرب نیست بلکه قابل مصرف هم نیست.

یکی از کاسبان کوت عبدالله با بیان اینکه، بیش از ۳۰سال هست که در منطقه ساکن هستم، و هیچ توجهی از سوی شهرداری نمی‌بینیم، گفت: به دلیل غیربهداشتی و ناسالم بودن آب شرب که یکی از مشکلات اساسی ما هست، به بیماری‌های مختلفی مبتلا می‌شویم.

سهل انگاری در دفع زباله‌ها و انباشته شدن آن‌ها در معابر

این شهروند گفت: بی‌نظمی، سهل‌انگاری و ضعف در جمع‌آوری زباله‌ها که یک فاجعه‌ی اسفبار بوده و به شدت قابل مشاهده هست و به همین علت  زباله‌ها در سطح معابر انباشته شده و بوی بدناشی از زباله‌ها؛ مردم را به ستوه آورده است

وی با اشاره به دیگر مشکلات موجود کوت عبدالله، افزود: خیابان اصلی ما را ۶ ساله که نیمه کاره رها کردند؛ هیچ نظارتی نیست و ما از مسئولان گلایه داریم.

سرازیر شدن فاضلاب به سطح خیابان‌های کوت عبدالله 

یکی دیگر از اهالی کوت عبدالله می‌گوید موضوع فاضلاب و سرازیر شدن آن به خیابانها یک معضل بزرگ در این منطقه است که باعث مریض‌شدن مردم به ویژه کودکان می‌شود. متاسفانه مسئولان به ما توجه نمی‌کنند و کسی به فکر ما نیست.

بی‌توجهی و وعده‌های پوچ

سید قاسم غرابی از فعالان اجتماعی کوت‌عبدالله با بیان اینکه، مسئولان بارها  به این منطقه آمده و فقط وعده می‌دهند، اظهار کرد: خیابان‌های کوت عبدالله کنده‌کاری شده، انشعابی نداشته و آسفالتی ندارند و مدتهاست به حال خود رها شده‌اند.

این فعال اجتماعی افزود: در مدت خدمت چهار استاندار سابق، شهرداری و شورا و تا الان که این منطقه از اهواز جدا شده و مرکز شهرستان کارون شده است پیگیری‌‍‌هایی کردیم ولی متاسفانه روز به روز مشکلات بیشتر شده و به ما هیچ توجهی نمی‌شود.

نیمه کاره رها شدن خیابان‌های کوت عبدالله 

غرابی به یکی از پروژه‌های اجرایی شهرستان کارون اشاره و بیان کرد: پروژه خیابان شهید نورانی مدت ۶ سال است که نیمه‌کاره بوده و خیابان قائم هم چهار سال می‌باشد که هممچنان بلاتکلیف است.

وی اضافه کرد: منطقه کوی منتظری هم  دو ماه هست به وضع اسفباری نیمه کاره مانده و پیمانکار آن در بی خبری رفت.

غرابی به دیگر مشکلات کوت عبدالله گریزی زد و گفت: معضلات ما به آب شرب، فاضلاب، نیمه‌کاره‌رها شدن پروژه‌ها و وضعیت تاسف بار و غیربهداشتی زباله‌ها ختم نمی شود، بلکه سگ‌های ولگرد به یک موضوع و حساسیت ویژه برای ساکنان این منطقه تبدیل شد، که باعث آزار و اذیت مردم شده وبارها جان مردم به ویژه کودکان و دانش‌آموزان را به خطر انداخته، که در همین مدت اخیر سگها دو کودک مدرسه‌ای را گاز گرفته که با حال بسیار بدی به بیمارستان منتقل شدند.

مسوولان به کوت عبدالله توجه کنند

جوانان ساکن کوت عبدالله می‌گویند منطقه کوت عبدالله مشکلات زیادی از جمله فاضلاب، کنده کاری‌های به حال خود رها شده و عدم وجود آب شرب سالم را دارد که از مسئولان انتظار داریم به این منطقه توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان کارون و منطقه کوت‌عبدالله از مسئولان انتظار دارند به این شهرستان توجه ویژه شود و نسبت به ساماندهی وضعیت همت کنند.

گزارش از وحید آهنگ

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.