کد خبر : 329
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱:۳۹

تشریح اولین نشست خبری فرماندار جدید بهمئی؛

خبرنگار:سید علمدار تقوی زاده

از انتصاب یک خبرنگار به عنوان روابط عمومی فرمانداری تا اعلام پیگیری شبانه روزی برای تکمیل پروژه های اولویت دار

از انتصاب یک خبرنگار به عنوان روابط عمومی فرمانداری تا اعلام پیگیری شبانه روزی برای تکمیل پروژه های اولویت دار
اولین فرماندار بهمئی در دولت سیزدهم در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستانی،به تبیین برنامه ها و پیگیری های خود برای توسعه شهرستان پرداخت.

به گزارش موج زاگرس؛فرماندار بهمئی  ظهر امروز (دوشنبه ۴بهمن) در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک میلاد حضرت زهرا(س)،گفت:در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم؛پیروزی انقلاب ما باعث شد بعد از شکوفایی حکومت اسلامی در صدر اسلام بار دیگر جان بگیرد و ضمانت اجرایی پیدا کند.

علی محمدی افزود:انقلاب ما توانست در فاصله بسیار کم در جهان اثر گذار شود و امروز می بینیم امید کشورهای دیگر به مساعدت های مختلف جمهوری اسلامی ایران است.

فرماندار بهمئی با تقدیر از حضور خبرنگاران در این نشست خبری،خاطرنشان کرد:همانطور که در حادثه عاشورا مبحث شهادت و ایثارگری را امام حسین علیه السلام مدیریت کردند، رساندن پیام عاشورا به آینده گان کار زینبی بود؛ اقدامات و تلاشهای ایران اسلامی در راستای کمک به بشریت و ترویج فرهنگ اسلامی یکسر مسئله و بیان و انعکاس این اقدامات در جامعه از سوی دیگر ارزشمند است که این حوزه رسالت زینبی خبرنگاران را می طلبد .

محمدی تصریح کرد:قلمی که از روی انصاف و برای رضای خدا باشد، حب و بغض، قوم گرایی و جناح گرایی در آن معنا ندارد و هدف از آن کمک به محرومیت زدایی و تقویت و توسعه زندگی مردم است.

وی افزود:اگر اینطور نباشد، باید صاحبان قلم در برابر خداوند،مردم و وجدان خود پاسخگو باشند.

فرماندار بهمئی با اشاره به اهمیت حوزه رسانه در پیشبرد اهداف دولت مردمی،ادامه داد: رسانه می تواند کمک کار و یاور ما در حوزه محرومیت زدایی، توسعه شهرستان و خدمت رسانی بهتر به مردم باشد و در مدتی که فرماندار شهرستان هستم،حامی اصحاب رسانه ام و انتظار دارم خدمات دولت را انعکاس  دهند.

نماینده دولت سیزدهم در شهرستان بهمئی گفت:خبرنگاران بهتر می توانند معضلات و مشکلات را مشاهده کنند و برای رفع آنها به ما کنند بنابراین انتظار دارم ضمن پرداختن به این حوزه ها،راهکار رفع مشکلات را هم به ما ارائه دهند.

فعال فرهنگی،اجتماعی و روابط عمومی فاز اول پالایشگاه بیدبلند در این نشست،بر لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی،اقتصادی جامعه تاکید کرد.

سید وحید الدین چام پور در مورد تاثیر اجرای طرح امنیت اجتماعی در جامعه بعد از اتفاقات اخیر شهرستان از فرماندار سوال کرد که محمدی در پاسخ گفت:ابتدا از نیروی انتظامی شهرستان و استان که چنین طرحی را در شهرستان بهمئی و سایر نقاط استان اجرایی کردند،تقدیر و تشکر می کنم؛ مردم با اجرای چنین برنامه هایی متوجه می شوند نظارت هست ،کسانی که دوست دارند امنیت در جامعه برقرار شود،به آینده امیدوار می شوند .

چامپور در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت خوب نظامنامه مسئولیت اجتماعی  شرکت نفت برای رضایتمندی افکار عمومی ،تصریح کرد:در بهمئی هم می توان برای کاهش مشکلات اجتماعی و کمک به بهبود زیرساختها، از خدمات شرکت نفت در این حوزه استفاده شود.

پاسخ فرماندار به یک انتقاد؛پیگیر احقاق حقوق فرزندان بهمئی در مناصب هستم

دیگر خبرنگار و فرهنگی بهمئی در این نشست گفت: با توجه به شکل گیری یک مجموعه هماهنگ مدیریتی در شهرستان،دولت برای رهایی مردم از فقر و بیکاری چه برنامه هایی دارد؟

فرهاد وفائی ادامه داد:جای تاسف دارد که در دولتی که شعار مردمی و انقلابی میدهد، فرزندان بهمئی در مناصب استانی جایگاهی ندارند که تحقق این امر نیاز به قدرت چانه زنی دارد.

فرماندار بهمئی در پاسخ به وفائی گفت: در حوزه انتصابات، نزدیک به ۱۰گزینه از فرزندان بهمئی معرفی شدند که امیدواریم در بدنه های مدیریتی استان از آنها استفاده شود، به هر حال تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق مردم عزیز بهمئی در سطوح مختلف کشور به کار می گیرم.

مردم بهمئی کی از سد کوثر سیراب می شوند؟

محمدی در ادامه افزود:پروژه های عمرانی آبرسانی به از سد کوثر، تکمیل و راه اندازی بیمارستان و همچنین تکمیل جاده لیکک به جایران از روز اول حضورم در منصب فرمانداری در دستور کار است و فکر نمی کنم در این مدت، شبانه روزی داشتم که پیگیر این امور نباشم.

نماینده ارشد دولت سیزدهم در بهمئی گفت:خدا را شاکریم این پیگیری ها نتیجه خوبی داد،پروژه آبرسانی که ۱۳سال پیش شروع شد و خوشبینانه می توان گفت تاکنون تنها نزدیک به ۴۰درصد پیشرفت داشت اما با این پیگیری ها پیش بینی می شود ظرف دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

افتتاح بیمارستان لیکک اوایل سال آینده؟ 

محمدی افزود:پروژه بیمارستان هم به لحاظ ساختمانی نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت داشت که با پیگیری های تلفنی و حضوری پیشبینی می شود تا اواخر فروردین یا اردیبهشت سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

وی ادامه داد:پروژه اتصال جاده لیکک به جایزان هم در حال اجراست ،یکبار از این پروژه بازدید داشتم، با اداره راه بهبهان و کمک خیرین در حال پیگیری جهت تسریع آن از سمت خوزستان هستیم، از سمت شهرستان ما هم در حال پیگیری برای تکمیل پروژه هستیم.

فرماندار بهمئی در پاسخ به خبرنگاران در حوزه مشکلات مخابراتی در شهرستان،گفت:در حوزه مخابرات درد و گلایه مردم به جاست، با پیگیری های صورت گرفته،مسئولان استانی مخابرات قول مساعد همکاری برای رفع مشکل دادند که هفته آینده تعدادی از آنها را به شهرستان می آورم تا به زودی شاهد رفع این مشکلات و اختلالات باشیم.

پیگیری بهبهود کیفیت آرد و نان

محمدی با اشاره به پیگیری برای بهبود کیفیت آرد و نان شهرستان،خاطرنشان کرد:همین امروز در نشستی مسئولان استانی و شهرستانی مربوطه را برای بهبود کیفیت آرد و نان شهرستان،در فرمانداری گرد هم آوردم که امیدواریم این اقدامات نتایج خوبی داشته باشد.

اولین فرماندار بهمئی در دولت مردمی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغالزایی با رایزنی با مسئولان استانی،منطقه ای و کشوری باجدیت تمام پیگیر رفع ممنوعیت بکارگیری فرزندان بهمئی در استان خوزستان هستم، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم.

محمدی با اشاره به توجه ویژه دولت به تولید و حمایت از تولید کنندگان،افزود:پیگیر پروژه فولاد و سایر پروژه های راکد شهرستانی هستم و از تولیدی هایی که حتی برای یک نفر اشتغال زایی کند،حمایت میکنیم.

وی در مورد تقسیمات کشوری ممبی و سرآسیاب و بلاتکلیفی مردم گفت:پیگیر دریافت کد شهری برای دو مرکز بخش ممبی و سرآسیاب هستم،همچنین برای آبرسانی به منطقه پشتکوه برنامه دارم.

فرماندار دولت مردمی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در نشست راجع به استفاده از نیروی های طیف مخالف دولت در مناصب مدیریتی،گفت:همه دولت ها در مناصب سیاسی افرادی را منصوب می کنند که همسو با آنها باشند، اگر چنین نباشد ممکن است کارشکنی هایی صورت گیرد، اما در انتخاب مدیران شایسته تمام تلاش خود را به کار می گیرم.

وی با بیان اینکه گاهی معذورات اداری اجازه انتصاب برخی افراد را نمی دهد، گفت:اگر حتی فردی از جریان مخالف فکری بنده نظری داشته باشد با آغوش باز استقبال می کنم اما تصمیم نهایی را خود میگیرم، برای اینکه یک مدیر باید خود پاسخگوی باشد.

شرط انتصاب مدیران،غیرپروازی بودن است؛بخشداران جدید هم باید در بخش ها سکونت کنند

فرماندار بهمئی در واکنش به شایعات انتصابات مدیران شهرستانی،گفت:بنایم تا امروز برای انتخاب معاونت ها بخشداران گزینه هایی از داخل شهرستان است، گزینه ها کاملا مشخص است.

وی با تاکید بر تلاش برای عدم استفاده از مدیران پروازی،افزود:مدیران باید در کنار مردم زندگی کنند،حتی برای انتخاب بخشداران ممبی و سرآسیاب یکی از شروطم این است که در مرکز بخش ساکن شوند تا دردآشنای مردم باشند نه اینکه بعد از اتمام کار اداری،از بخش خارج شوند.

محمدی در ادامه به تلاش برای کاهش مشکلات روستایی شهرستان هم اشاره کرد و گفت:پیگیر مشکلات جاده های ارتباطی روستاها هستیم، در این زمینه یک روز مدیران کل را به شهرستان آوردم و از ۸ صبح تا پایان روز به مناطق مختلف روستایی سفر کردیم که امیدواریم نتایج این پیگیری ها به زودی مشخص شود و بتوانیم شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.

فرماندار بهمئی در واکنش به وجود اختلافات بین برخی از دامداران و منابع طبیعی،گفت:به مسئولان منابع طبیعی توصیه دارم قبل از معرفی دامداران به محاکم قضایی ضمن رعایت قانون تا جایی که می توانند خودشان حلال مشکلات مردم باشند.

نشر مطالب منفی،حق الناس است

محمدی در ادامه انعکاس هر مطلب و خبری در فضای مجازی را که منجر به خدشه دار شدن وجهه مردم شهرستان شود،خیانت به مردم عنوان کرد و گفت:ما باید تلاش کنیم ترویج دهنده فرهنگ صحیح ایلی و منطقه ای مردم خود باشیم؛اگر شخصی در فضای مجازی مطلبی نشر دهد که به هر نحوی منجر به شکل گیری ذهنیت منفی در مورد مردم شهرستان شود یا با آبروی خانواده ها بازی کند،این اقدام ضمن پیگرد قانونی حق الناسی است که بر گردن منتشر کننده مطلب می ماند.

وی در بخش پایانی این نشست در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر راهکار دولت مردمی برای توسعه شهرستان بهمئی ،گفت:این مهم محقق نمی شود جز با همدلی،اتحاد و حرکت در مسیر صحیح.

روابط عمومی فرمانداری بهمئی به با سابقه ترین خبرنگار شهرستان رسید

فرماندار بهمئی در پایان این نشست،مسلم مختاری،با سابقه ترین خبرنگار و نماینده صدا و سیما در شهرستان را به عنوان  روابط عمومی فرمانداری معارفه کرد.

تصاویر تکمیلی خبر:

 انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.