کد خبر : 835
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضای بهمئی/مجازات سنگین در انتظار مخلان نظم عمومی

امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضای بهمئی/مجازات سنگین در انتظار مخلان نظم عمومی
رئیس دستگاه قضای بهمئی گفت: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضاست و به کسانی که سعی در ایجاد اخلال در نظم و امنیت و اوباشگری دارند،  منتظر مجازات سنگین باشند.

به گزارش موج زاگرس؛دیدار مردمی مسئولان قضایی شهرستان بهمئی به مناسبت سالروز تاسیس شورای حل اختلاف، صبح امروز در مسجد جامع شهر لیکک برگزار شد.

در این نشست جاوید، ریحانی رئیس دادگستری ، عبداله حبیبی منش، دادستان و افشین جبارنژاد، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان به پرسشهای حقوقی و قضایی مردم پاسخ دادند.

رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در این نشست ابتدا با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای حل اختلاف و تاکید بر جایگاه ویژه این نهاد، گفت: دیدارهای مردمی در کنار زمینه سازی برای شنیدن مشکلات حقوقی مردم و مرتفع کردن آن ، امکان شناخت نقاط ضعف موجود در روند قضایی شهرستان و برطرف کردن آن را فراهم می کند.

جاوید ریحانی خاطرنشان کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) مردم  را ولی نعمتان  انقلاب دانستند، وظیفه هر مسئولی است که در حوزه کاری خود به مردم خدمت و در راستای رفع مشکلات آنها قدم بردارد.

وی گفت: دستگاه قضا پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان است که امیدواریم با دیدارهایی که با مردم داریم، خدمت رسانی بهتری به در راستای احقاق حقوق آنان داشته باشیم.

رئیس دادگستری بهمئی تصریح کرد: خدمتگزاری به مردم یکی از اقداماتی است که رضایت خداوند متعال را در پی دارد و می تواند اندوخته ای اخروی و ارزشمند برای هر مسئول وظیفه شناس باشد.

ریحانی افزود: به همت تلاش کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان بهمئی، ۲۲ پرونده در ماه گذشته به صلح و سازش ختم شد که جا دارد از عملکرد خوب همکاران ما در این نهاد شهرستان تقدیر و تشکر ویژه کنم.

وی با اشاره به تلاش دستگاه قضای شهرستان برای کمک به جمع آوری سلاح های غیر مجاز، ادامه داد: : از ‌سال‌های قبل در رابطه با سلاح‌های غیرمجاز اقدامات خوب صورت گرفت که نیروی انتظامی با تمام تلاش خود پیگیری این امر بود.

رئیس دادگستری بهمئی، تصریح کرد: در یک ماه گذشته ۸ سلاح غیر مجاز در سطح شهرستان کشف و صاحبان این سلاح ها روانه زندان شدند.

ریحانی افزود: با وجود نجابت و شرافت مردم این شهرستان، یک فرهنگ ناپسندی در بین گروهی از اهالی وجود دارد که در جشن‌ها و مراسمی مانند عروسی با یکسری حرکات غیرمتعارف با سلاح تیراندازی می کنند.

وی با اشاره به اینکه چنین رفتارهای ناپسندی منجر به ایجاد رعب و وحشت و نارضایتی عمومی می شود، گفت: در این رابطه با نهادهای امنیتی هماهنگی‌هایی شد تا چنین مراسم هایی تحت کنترل بیشتر وجدی تری قرار گیرد.

رئیس دستگاه قضای بهمئی ادامه داد: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضاست و به کسانی که سعی در ایجاد اخلال در نظم و امنیت و اوباشگری دارند،  هشدار می‌دهیم دستگاه قضایی شهرستان اجازه هیچ گونه قدرت‌نمایی به این افراد را نمی دهد که در کنار تحمل مجازات حبس، مجازات تبعید نیز در انتظار این افراد خاطی است.

ریحانی در پایان با اشاره به این که در سند تحول قضایی یکی از اولویت‌ها، ایجاد امنیت و آرامش مردم است، گفت: در  برخورد با مجرمان امنیتی، اراذل و اوباش و کسانی که تهدیدکنندگان امنیت نوامیس مردم هستند، نگاه قانونگذار و برخورد دستگاه قضایی- انتظامی، سخت‌گیرانه و قاطع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.