کد خبر : 2467
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

صدور۶۰۰جواز تاسیس و اشتغالزایی۲۲هزار نفر در خوزستان

صدور۶۰۰جواز تاسیس و اشتغالزایی۲۲هزار نفر در خوزستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر اینکه تمرکز این دستگاه بر راه‌اندازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید است گفت: ۴۰۰ واحد راکد در خوزستان وجود دارد که ۱۸۰ واحد آن قابلیت برگشت به تولید را دارند.

به گزارش موج زاگرس،   حمید رضا فلاح روز یکشنبه در نشست خبری در محل این اداره کل بیان کرد: برای برگشت به تولید واحدهای راکد موارد مختلفی مد نظر است که در صورت تایید شدن تمام این موارد می توان آن واحدها را به چرخه تولید برگشت داد.

وی با اشاره به بازگشت ۶۲ واحد راکد از ابتدای امسال تاکنون به چرخه تولید در خوزستان گفت: ۷۷ واحد تولیدی در استان توسط بانک‌ها تملک شده‌اند که ۱۱ واحد فعال و ۶۶ واحد غیرفعال هستند و تلاش داریم این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ پروژه تحولی توسط وزارت صمت در دستور کار قرار دارد، افزود: راه‌اندازی واحدهای راکد، افزایش ظرفیت تولید، راه‌اندازی معادن راکد، توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی، سامانه‌های الکترونیکی از جمله پروژه‌های تحولی در دست اقدام این وزارتخانه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: برای شفاف سازی آمار و اطلاعات به دنبال الکترونیکی کردن تمام امور در این نهاد هستیم.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰۰ جواز تاسیس در خوزستان صادر شده که برای ۲۲ هزار نفر اشتعالزایی ایجاد کرده است و حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح‌ها مورد نیاز است.

فلاح افزود: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه معادن در خوزستان ۱۲ پروانه اکتشاف، هشت فقره گواهی کشف و ۹ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

مدیرکل صمت خوزستان با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان منعقد شده که براساس آن مبلغ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار با نرخ سود ۱۴ درصد در اختیار واحدهای دانش بنیان نوپا قرار می‌گیرد.

وی گفت: این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت به طرح‌های دارای تولیدات بر پایه دانش پرداخت می‌شود، یک سال فرصت است که این اعتبار جذب شود.

حدود ۲ هزار واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.