کد خبر : 4257
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۴۵

اورژانس خوزستان در زمان رسیدن به محل حادثه در ردیف پنج دانشگاه برتر

اورژانس خوزستان در زمان رسیدن به محل حادثه در ردیف پنج دانشگاه برتر
رییس اورژانس ۱۱۵ خوزستان با بیان اینکه یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۳۱ نفر درچهار ماه امسال به اورژانس‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کردند گفت: ماموریت های این مجموعه اورژانسی با ۴۱ هزار و ۵۱۷ مورد، ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش موج زاگرس ،  دکتر فرهنگ کره بندی یکشنبه در نشست خبری در مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: از این تعداد ۳۰ هزار و ۲۶۲ ماموریت شهری و ۱۱ هزار و ۲۵۵ ماموریت جاده‌ای اعلام شده و ۶۹ پرواز موفق بالگرد و یک پرواز بال ثابت نیز ثبت شده است.

وی افزود: در چهار ماه امسال ۱۳ هزار و ۶۷۲ تماس مزاحم با اورژانس ۱۱۵ خوزستان برقرار شد که وقت زیادی از نیروها هدر می‌دهد و جان بسیاری از بیماران نیازمند خدمات را به خطر می اندازد.

اورژانس خوزستان در زمان رسیدن به محل حادثه در ردیف پنج دانشگاه برتر

کره بندی در خصوص زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه گفت: زمان حرکت آمبولانس تا رسیدن به محل حادثه در پایگاه‌های شهری حداکثر هشت تا ۹ دقیقه و جاده ای تا ۱۴ دقیقه عنوان شده که به استاندارد جهانی نزدیک شده است و با توجه به این شاخص در ردیف پنج دانشگاه نرمال کشور قرار دارد.

رییس اورژانس ۱۱۵ خوزستان ادامه داد: میانگین جهانی از زمان تماس تا اعزام آمبولانس حداکثر ۳.۵ دقیقه است که در خوزستان حداکثر چهار دقیقه اما گاهی زیر۹۰ ثانیه نیز به ثبت رسیده است.

عمر آمبولانس‌های خوزستان بالای ۱۰ سال است

وی در خصوص وضعیت آمبولانس های استان توضیح داد: در حال حاضر ۲۱۳ آمبولانس فعال در استان وجود دارد که عمر همگی بالای ۱۰ سال و دچار درجاتی از فرسودگی هستند و در این راستا اورژانس کشور قرارداد خرید تعدادی آمبولانس را منعقد کرده که به محض تحویل گرفتن در اختیار خوزستان قرار می‌گیرد.

گرمازدگی ۸۱ نفر خوزستانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی

کره بندی در خصوص وضعیت گرمازدگی اظهار کرد: از ۱۱ تا ۲۳ مرداد ماه، ۸۱ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گرمازده شدند که ۲۳ نفر در اهواز، ۱۸ نفر هندیجان، سه نفر ماهشهر، سوسنگرد، گتوند، اندیمشک و رامهرمز هر کدام ۲ نفر، شوش۱۴، باغملک ۱۰، امیدیه چهار و رامشیر یک نفر گزارش شده است.

اجرای عمل باز کردن فوری رگ قلبی

رییس اورژانس ۱۱۵ خوزستان به اجرای آزمایشی اورژانس عمل باز کردن فوری رگ قلبی در اهواز اشاره کرد و گفت: این روش به گونه ای است که برخی آمبولانس‌ها به دستگاه تله کاردیوگرافی مجهز برای گرفتن نوار قلبی از بیمار و رصد سریع تر آن توسط پزشک مجهز هستند که برای رسیدگی به موقع سکته قلبی کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: این دستگاه در سه شهر اهواز، تبریز و تهران فعال شده و تاکنون ۹ مورد موفقیت آمیز به انجام رسیده که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

زائران اربعین در معرض خطر گرمازدگی و اسهال

کره بندی در خصوص اقدامات اورژانس در اربعین حسینی گفت: اورژانس‌های جاده ای و شهری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تمام مبادی ورودی استان به حالت آماده باش در آمده‌اند و از اهواز تا مرز چذابه حدود ۲۶ دستگاه آمبولانس به علاوه ۱۴ آمبولانس‌های موجود برای خدمات به زائران آماده اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در این مسیر مستقر می‌شود و تا پایان اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه زائران بیشتر در معرض خطر گرمازدگی و اسهال قرار دارند بیان کرد: از ۲۷ مرداد ماه تا امروز ۱۷ ماموریت برای زائران انجام شده که ۱۴ مورد درمان در محل و سه مورد اعزام به بیمارستان گزارش شده و ۶۳ نفر نیز به درمانگاه مرزی چذابه مراجعه کردند.

کره بندی توضیح داد: درمانگاه مرزی چذابه با حداقل ۲ پزشک، هشت پرستار و کادر درمان در هر شیفت راه اندازی شده، درمانگاه تامین اجتماعی با ۲ پزشک و بیمارستان ارتش نیز با ۵۰ تخت برای خدمات رسانی به زائران فعال هستند.

رییس اورژانس ۱۱۵ خوزستان ادامه داد: به فاصله هر پنج کیلومتر از اهواز تا چذابه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس مستقر می‌شود و در صورت لزوم تا ۱۰ کیلومتری داخل مرز عراق ورود می‌کنیم.

وی گفت: یک هزار و ۷۱ نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی در کل استان فعال هستند و پنج بالگرد و یک هواپیمای بال ثابت در حالت آماده باش قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.