کد خبر : 416
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

فرماندار دزفول:

برای خلع ید اراضی راکد با هیچکس تعارف نداریم

برای خلع ید اراضی راکد با هیچکس تعارف نداریم
فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان گفت: برای خلع ید اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی و گلخانه‌ای شهرستان دزفول با هیچکس تعارف نداریم.

به گزارش موج زاگرس؛ علی فرهمندپور روز یکشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در سالن جلسات این شورا افزود: هر کس که ظرفیت یا زمینی از دولت گرفته ولی با گذشت پنج سال هنوز کاری انجام نداده باید زمین را پس بدهد.

وی فرصت‌ها و ظرفیت‌های دولت را محدود دانست و ادامه داد: در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم تا آنجا که برای یک زمین تا دیوان عدالت اداری رفتیم و زمین را خلع ید کردیم.

فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: برخی خلع یدها در حوزه شهرستان هستند و ما می‌توانیم نسبت به آنها اقدام کنیم ولی برای برخی دیگر باید در استان کمیسیون تشکیل و در این زمینه تعیین تکلیف شود.

وی افزود: امید است با مانع زدایی از واحدهای تولیدی بتوانیم چرخ اقتصاد شهرستان را به خوبی به چرخش درآوریم.

فرماندار ویژه دزفول در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر در خصوص تعیین حریم و محدوده برای خارج شدن ادارات از بلاتکلیفی گفت: نشستی با مدیرکل راه و شهرسازی در این زمینه برگزار و قرار شده ادارات مختلف برای تعیین حریم و محدوده نظرات خود را اعلام کنند تا در این زمینه تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به مشکلات فاضلاب در بافت قدیم افزود:  شبکه فاضلاب در این منطقه اجرا نشده است ضمن اینکه برای رفع اساسی مشکل فاضلاب دزفول باید تصفیه خانه دوم در کوی آزادگان احداث شود.

فرهمند پور ادامه داد: برای رفع مشکل فشار آب نیز باید ۶ حلقه چاه احداث شود که به دنبال مجوز بهره برداری از آنها هستیم همچنین برای رفع اساسی مشکل آب شهرستان خط ۶۰۰ میلی متری باید احداث شود.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به تمدید نشدن قرارداد تعدادی از کارگران فولاد این شهرستان گفت: تعدادی از کارگران این شرکت در یک مرحله اعتصاب، خط تولید را با مشکل مواجه کردند که با رایزنی صورت گرفته تعدادی از آنها بر سر کار بازگشتند.

وی افزود: یک بار دیگر کارگران اعتصاب کردند از این رو مدیریت کارخانه تصمیمی برای تمدید قرارداد این کارگران نداشت که بازهم با رایزنی صورت گرفته تعدادی از آنها بازگشت به کار شدند ولی سایر افراد تمدید نشدند.

فرهمند پور با بیان اینکه فولاد دزفول با چالش‌های هم مواجه است، گفت: به دلیل یک نوسان برق از پیش اعلام نشده افزون بر ۵۰ میلیارد ریال در یک روز به این کارخانه خسارت وارد شد ضمن اینکه ۲۴ مگاوات برق تحویلی فولاد است که در زمان پیک مصرف این میزان نیز به ۱۴ مگاوات کاهش می‌یابد.

فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: یک گروه از شبکه افق به مدت ۲ روز در شهرستان دزفول مستقر می‌شود که انتظار می‌رود شهرداری و شورای شهر همکاری لازم را برای ایاب و ذهاب و اسکان آنها داشته باشند.

وی افزود: قرار است برنامه‌ای با محور قرآن و تواشیح با حضور میهمانانی از ۱۶ استان در شهرستان دزفول برگزار شود.

فرماندار ویژه دزفول با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی گفت اگر نگاه مردم به نظام به واسطه کم کاری ما تغییر کند باید پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به دیدارهای مردمی خود افزود: با حضور در ۶۰ مسجد به درد دل مردم گوش دادم و خواسته‌های آنها را بررسی کردم؛ اغلب مردم خواسته‌های بزرگی ندارند که انتظار می‌رود مسئولان به آنها جامه عمل بپوشانند.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دزفول در دستور کار است

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه ظرفیت‌های غرورآفرینی در سطح شهرستان دزفول وجود دارد، گفت: به مناسبت هفته دولت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال طرح افتتاح می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول بهره برداری از ۲ دستگاه پزشکی را یادآور شد و گفت: این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان و جوانان دزفول ساخته شده‌اند و جان بیماران را نجات می‌دهند.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها نمونه خارجی ندارند که به دنبال تولید انبوه آنها هستیم، افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ظرفیت‌سازی در شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از این شرکت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

فرهمندپور اظهارداشت: پروژه ۶۴ واحدی مسکن اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارک مهر صفی آباد، یک مرکز درمان بستر و همچنین بهره برداری از هشت مدرسه خیرساز به مناسبت هفته دولت در شهرستان دزفول بهره برداری می شوند.

وی آغاز عملیات فاز دوم طرح تولید قطعات موبایل و بهره برداری از فاز دوم تولید میلگرد کمپوزیت را یادآور شد و افزود: یک شرکت تولید لباس‌های ورزشی نیز امروز بهره برداری شد که این شرکت لباس تیم ملی فوتبال را نیز تولید می‌کند.

لزوم تعیین سهم برای تحقق مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: در حال نزدیک شدن به اربعین هستیم و انتظار می‌رود همچون گذشته که شهر دزفول در عزاداری اباعبدالله الحسین نمونه بوده امسال نیز با برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زوار در شهرستان دزفول خوش بدرخشیم.

محمدحسن پرآور با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت همدلی مسئولان شهرستان دزفول افزود: القای امیدواری در جامعه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است لذا باید در این زمینه گام برداریم و با سعه صدر برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در شهرستان دزفول توسط دولت انجام شده است، گفت: هیات‌های ورزشی و گروه‌های جهادی شهرستان دزفول همواره از نبود بودجه گلایه مند هستند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه جوانان ما نیازمند ورزش هستند و باید توجه بیشتری به این حوزه شود، افزود: باید سهمی برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های شهرستان در تظر گرفته شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شورای ورزش شهرستان تشکیل شود و تیم‌های ما که تعداد آنها هم زیاد نیست زیر نظر شرکت‌ها قرار گیرند.

فرماندار ویژه دزفول در این زمینه گفت: نشستی با شرکت‌های فولاد و خمیرمایه برای اسپانسر شدن تیم‌های شهرستان برگزار شد ولی متاسفانه هنوز فرهنگ اسپانسری در شهرستان دزفول جا نیفتاده است.

وی افزود: با توجه به تخفیف مالیاتی به شرکت‌ها امیدواریم برای اسپانسری تیم‌ها وارد عمل شوند.

حجت الاسلام نمازی عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: ۹۲ نقطه در خوزستان برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی مشخص شده است که متاسفانه حتی یک نقطه از آنها متعلق به دزفول نیست.

وی افزود: نرم افزارهای مکان یابی زیادی وجود دارد که باید اماکن پذیرایی از زائران را در آنها ثبت کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.