کد خبر : 2190
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کارون:

برگزاری دوره حصیر بافی در شهرستان کارون

برگزاری دوره حصیر بافی در شهرستان کارون
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کارون گفت: دوره آموزش حصیر بافی برای علاقه مندان به این رشته در راستای ایجاد اشتغال به صورت رایگان برگزار شد.

به گزارش موج زاگرس،  احمد یوسفی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار  با اشاره به اهمیت آموزش صنایع دستی به منظور ایجاد اشتغال و در آمد در این صنعت اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر اینکه از هنرهای بسیار مرغوب است در ایجاد شغل به ویژه برای بانوان نقش موثری داشته و برای ایجاد درآمد برای خانوارها بسیار اثر گذار است.

وی با تشریح نحوه برگزاری کارگاه صنایع دستی افزود: برای بهره وری هر چه بهتر از این دوره اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کارون با همکاری شرکت تعاونی” اورسان” اقدام به برگزاری این دوره کرده است.

یوسفی افزود: هنرجویان پس از گذراندن این دوره طبق قرادادی با شرکت تعاونی اورسان، محصولات خود را به این شرکت می فروشند ضمن اینکه در آینده امکان بیمه شدن و سایر مزایا برای هنرجویان درنظر گرفته شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کارون بیان کرد: این دوره مقدماتی است و در آینده برای هنرجویان با استعدادی که دوره مقدماتی را گذراندند، دوره استانداردسازی حصیربافی برگزار می شود.

شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبداله از سال ۹۱ از شهرستان اهواز جدا شده است.

حصیربافی، قدیمی ترین و بارزترین صنایع دستی استان خوزستان است.

حصیربافی یا بوریابافی در استان های مختلف کشور رایج است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.