کد خبر : 5104
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳

برگزاری یادواره شهدای بمباران دوم مهر۵۹آموزش و پرورش آبادان

برگزاری یادواره شهدای بمباران دوم مهر۵۹آموزش و پرورش آبادان
مدير آموزش و پرورش آبادان گفت: سومن يادواره شهداي بمباران دوم مهر59 مديريت آموزش و پرورش اين شهرستان همزمان با سالروز اين حادثه برگزارمي شود.

به گزارش موج زاگرس؛دکتر’حبیب الله رمضانی’هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت مقام شهدای فرهنگی، آشنایی نسل جدید معلمان و دانش آموزان با اسوه های ایثار و شهادت، و معرفی شهدای فرهنگی ذکر کرد.

وی افزود: دوم مهر ماه یادآور شهادت مظلومانه‌ سنگرنشینان تعلیم و تربیت آبادان در سال ۱۳۵۹ است که در دومین روز بهار دین و دانش‌ در ساختمان آموزش و پرورش شهر ایثار و مقاومت ‘آبادان’ مورد هجوم و بمباران وحشیانه دشمن بعثی قرار گرفت و جمعی از همکاران دلسوز و با ایمان ما به خاک و خون غلطیدند.

رمضانی گفت: آموزش و پرورش از آن پس همواره پیشتاز دفاع از دین و میهن شد و خیل سربلند معلمان، دانش‌آموزان و دیگر فرهنگیان در سراسر جبهه از جنوب تا غرب حضوری فعال داشتند.

در این یادواره خاطرات جمعی از بازماندگان حادثه دوم مهر ۵۹ و نقاشی های دانش آموزان آبادانی در رابطه با جنگ تحمیلی و شهدای آموزش وپرورش در محل شهادت آنها به نمایش در خواهد آمد.

دوم مهرماه سال ۱۳۵۹هواپیماهای دشمن بعثی در اقدامی وحشیانه ساختمان اداره آموزش وپروش آبادان را مورد هدف قراردادند که در اثر این بمباران ۲۰ نفر از فرهنگیان آبادان و رییس آموزش و پرورش آبادان شهید صمد صالحی به فیض شهادت نایل آمدند.

لازم به ذکر است که در اولین یادواره شهدا تمبریادبود این حادثه نیز به چاپ رسید که بر روی آن صحنه ای از دفاع مقدس، چفیه و پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان سه نماد اصلی بر روی این تمبر حک شد و عبارت یادواره ی شهدای بمباران آموزش و پرورش نیز درآن به نگارش درآمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.