کد خبر : 792
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۵

بومی ناحیه ای یا بومی استانی؟/دلایل سهمیه کم فرهنگیان شهرستان باغملک وایذه؟

بومی ناحیه ای یا بومی استانی؟/دلایل سهمیه کم فرهنگیان شهرستان باغملک وایذه؟
سهمیه پایین فرهنگیان شهرستان باغملک وایذه ذغدغه ای است که نیاز به پیگیری مسئولان جهت عدم تکرار دارد.

به گزارش موج زاگرس؛با توجه به قبولی های پارسال شهرستان باغملک و ایذه که حدودا یک سوم قبولی های استان بود اما امسال متاسفانه فقط ۳۵الی۴۰سهمیه به این دو شهرستان علاوه بر اندیکا،لالی،مسجدسلیمان و هفتکل تعلق گرفت.

شایان ذکر است که امسال تنها چند نفر قبولی در رشته دبیری در شهرستان باغملک اتفاق افتاد و چندین قبولی ابتدایی سهمیه عشایر بود،تعداد قبولی های شهرستان ما نسبت به سال قبل کمتربود.

فرزندان شهرستان ما با رتبه خوب موفق به ورود به عرصه فرهنگیان نشدند،در حالی که در بقیه شهرستان ها با رتبه های بالاتر از رتبه دانش آموزان ما موفق شدند آیا این مسئله به جز حس ناامیدی و افسردگی چیزی به دنبال دارد؟

رهبر انقلاب در سخنرانی خود فرمودند:کیفیّت معلّم هم مهم است؛ کیفیّت معلّم! هم کیفیّت سواد و درس و علم و امثال اینها؛ این جور نباشد که مثلاً رتبه‌های پایین کنکور بروند سراغ این قضیّه، نه؛ ترتیبی بدهید که رتبه‌های بالای علمی، و بعد، از لحاظ اخلاقی، تربیت اخلاقی، تربیت دینی، تدیّن، دین‌باوری [وارد آن شوند]؛ اینها کیفیّت‌های لازم در معلّم است، اینها مورد نیاز است.

همچنین رهبر انقلاب تاکید داشتند؛باید در جذب معلمان، یک گزینش صحیح و خردمندانه انجام شود و اجازه‌ی ورود نیروی بی‌کیفیت به آموزش و پرورش داده نشود.

حالا محل خدمت را فدای کیفیت کردن واقعا در عرصه آموزش وپرورش که مهمترین عرصه مملکت و پرورش نیروی انسانی آیا رواست؟

از نماینده محترم شهرستان،که خود در زمینه آموزش وپرورش مشغول بودند و از شرایط دشوار فرزندان شهرستان ما برای درس خواندن بطور کامل آگاه هستند خواهشمندیم این مسئله را برای سال های بعد بطور جدی پیگیری کنند.

رسانه مردمی موج زاگرس، همواره تلاش در جهت احقاق حقوق مردی و  رفع معضلات آن ها را سرلوحه کار خود دانسته و از هرگونه پیگیری در راستای مطالبات قانونی حمایت خواهد نمود.

انتهای پیام/بهارآب روشن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.