کد خبر : 1953
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان+تصاویر

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان+تصاویر
به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، روز یکشنبه ساعت 10صبح مورخ 13/9/1401 از پژوهشگران برتر، مخترعین و فعالان حوزه پژوهش در میان اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان ، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

به گزارش موج زاگرس، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، روز یکشنبه ساعت ۱۰صبح مورخ ۱۳آذرماه۱۴۰۱ از پژوهشگران برتر، مخترعین و فعالان حوزه پژوهش در میان اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان ، تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

دکتر مصطفی جلالی رئیس دانشگاه پیام نور استان خوزستان در این مراسم  اظهار کرد:  تجلیل از اساتید، کارمندان و دانشجویان حوزه پژوهش یک امر مهم و جدی در راستای سیاست‌های کلان سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و دولت مردمی می باشد.

وی با اشاره به اینکه هفته پژوهش و فناوری یک رویداد بزرگ دانشگاهی است، اضافه کرد: در راستای موضوع مهم پژوهش علاوه بر معرفی بهترین پژوهشگران، غرفه‌هایی از آثار اساتید و دانشجویان در محل دانشگاه پیام‌نور اهواز برپا و دایر شده تا در افزایش انگیزه برای ارج نهادن به مقوله پژوهش موثر باشد.

جلالی ضمن اشاره به اهمیت و ارزش بالای بحث پژوهش در تمامی ارکان دانشگاه پیام نور، تصریح کرد: امیدواریم در این امر مهم آغازگر تحولات مهم و مثمرثمری باشیم.

در ادامه مراسم؛ کارگاه “صفر تا صد شرکتهای دانش‌بنیان” ، در دانشگاه پیام نور توسط دکتر کرندی برگزارگردید که این کارگاه با استقبال اعضاء علمی و دانشجویان همراه بود.

 دکتر محمد مهدی مطیعی معاون دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان و عضو هیئت علمی این دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه پیام‌نور، نمایشگاهی را در محوطه‌ی دانشگاه پیام نور مرکزاهواز دایر کرده و هدف و بهانه اصلی این کار، گرامیداشت هفته پژوهش است.

وی به اهداف دیگر این موضوع اشاره و بیان کرد: هدف این است که دانشگاه پیام‌نور به دانشجویانی که بعد از ۵ ترم تعطیلی ناشی از کرونا، بصورت حضوری دور هم جمع شدند ، معرفی شود.

 مطیعی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور از دانشگاه‌های موفق کشور است، گفت: از مهمترین شاخص‌های این موفقیت میزان قبولی دانشجویان برای ورود به مقاطع بالاتر یا همان تحصیلات تکمیلی است، که تعداد زیادی از قبول‌شدگان برای ارشد یا دکتری، فارغ تحصیلان پیام‌نور هستند.

 وی به فعالیت کارگاه شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه پیام نور اشاره و بیان کرد: اعضای هیئت علمی را دعوت و درخصوص راه‌اندازی و بحث اجرا و عملیاتی آن، توضیح و آموزش داده شد.

مطیعی متذکر شد: در راستای ایجاد یک محیط با نشاط علمی اقدام به راه‌اندازی انجمن‌های علمی دانشگاه کردیم و هرکس انجمن علمی در رشته خود را تشکیل می دهند که دانشجویان از این موضع استقبال می‌کنند.

برپایی ۶غرفه کشاورزی، رباتیک، علوم آزمایشگاهی، چاپ و انتشارت، انجمن علمی و روانشناسی

 دکتر صادق کریمی مدیر پژوهش و کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان گفت: به مناسبت هفته پژوهش و ارج نهادن به مقوله پژوهش در دانشگاه در سه سطح اساتید، کارمندان و دانشجویان، پژوهشگران برتر انتخاب شدند.

وی افزود: غرفه‌هایی شامل دستاوردهای فنی و تجاری و مقالات و کتب چاپ ارائه شده است .

کریمی گفت: هدف ما این است که درمیان اساتید، دانشجویان و کل بازدید کنندگان، شور و نشاط ایجاد کرده و انگیزه های پژوهشی لازم را برای ایشان فراهم نماییم تا در راستای سیاست های پژوهشی و کارافرینی سازمان مرکزی گامهای بیشتری برداشته شود.

 دکترمژگان عبدشاهیان استادیار گروه کشاورزی دانشگاه پیام‌نور استان خوزستان و دبیر برگزاری هفته پژوهش دانشگاه پیام نور اظهار کرد: تمام پژوهش‌های دانشگاه جمع‌آوری شده و کار دانشجویان در غرفه‌های موجود نمایش داده شده است.

وی با بیان اینکه، این نمایشگاه با هدف ایجاد شور و هیجان و تحرک دوباره بعد از تعطیلی مدت طولانی کرونا بود، اضافه کرد: هدف ما در دانشگاه پژوهش و ارتقای سطح دانش و ارتقای کیفیت دانسته‌ها؛ است.

دبیر همایش هفته پژوهش دانشگاه پیام نوراستان خوزستان متذکر شد: شش غرفه شامل غرفه کشاورزی، رباتیک، علوم آزمایشگاهی، چاپ و انتشارت، انجمن علمی و روانشناسی در این هفته برپا شده است.

 دکتر مصطفی برومند زاده عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور و استاد یار گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با توجه به ظرفیت های علمی و آموزشی متنوع خود در گستره مراکز و واحدهای استان صنعتی و استراتژیک خوزستان، از پتانسیل قابل توجه ای میان اساتید و دانشجویان برخوردار است.

وی بیان نمود: بنابراین برگزاری این دسته از نمایشگاه ها و تقدیر از پژوهشگران می تواند پس از یک دوره پاندمی، نویدگر آینده ای روشن در امر پژوهش و فعالیت های دانش بنیان باشد.

دکترپیمان الماسی‌نژاد عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام‌نورمرکز اهواز ، گفت: کشور ما به کار پژوهشی نیاز دارد و پژوهش جزئی از وظایف هیئت علمی و دانشجویان است. وی با بیان اینکه؛ دانشجو در یک سطحی و استاد در سطح دیگری پژوهش می کند،اضافه کرد: آنچه مشخص است؛ این است که امروز در کشور به پژوهش کاربردی نیاز داریم.

 وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بستری فراهم شود تا به سمت پژوهش‌های کاربردی برویم و بتوانیم به کشور خدمتی کرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.