تاریخ انتشار : شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر : 9530

اربعین کهگیلویه و بویراحمد

تجهیز ناوگان اربعین در کهگیلویه و بویراحمد/از شلمچه تا کربلا، همه در خدمت زائران حسینی

تجهیز ناوگان اربعین در کهگیلویه و بویراحمد/از شلمچه تا کربلا، همه در خدمت زائران حسینی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی برای دو رویداد بزرگ وداع با پیکر رهبر شهید و اربعین حسینی، از اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار و فعال‌سازی سایت خدمات‌دهی استان در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش موج زاگرس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد اربعین استان، با اشاره به پیش‌رو بودن دو رویداد مهم تشییع رهبر شهید و اربعین حسینی، بر لزوم بسیج و به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات اداری و خدماتی برای تسهیل حضور مردم در این آیین‌ها تاکید کرد.

یداله رحمانی با بیان اینکه اعزام زائران استان برای شرکت در مراسم وداع با پیکر رهبر شهید امت در تاریخ ۱۳ تیرماه انجام می‌شود، اظهار داشت: تمامی اقدامات ثبت‌نام، تامین خودرو و اتوبوس‌های مورد نیاز باید تا روز چهارشنبه دهم تیرماه قطعی و نهایی شود. وی با اشاره به موفقیت‌های استان در رتبه‌بندی‌های سال گذشته اربعین، افزود با شناسایی دقیق نقاط قوت و ضعف، باید عملکرد سال گذشته را ارتقا داده و با توان مضاعف به زائران خدمت‌رسانی کنیم. در این راستا تمامی امکانات باید در کمیته پشتیبانی به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تجمیع و به‌صورت عادلانه میان موکب‌ها توزیع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صراحت به دستگاه‌های کم‌کار در حوزه اربعین هشدار داد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند از حداقل امکانات موجود برای پیشبرد اهداف ستاد استفاده کنند؛ همچنین اداره‌کل راهداری موظف به تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی است و مدیرانی که تاکنون در همکاری با ستاد قصور داشته‌اند، باید روند کاری خود را اصلاح کنند. وی به زیرساخت‌های عمرانی و اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات نفت اشاره کرد و افزود فعال‌سازی سایت خدمات‌دهی استان در شلمچه و پیگیری اعتبارات ماده ۲۳ جهت تکمیل این مجتمع خدماتی ظرف ۲۰ روز آینده در اولویت کار قرار دارد.

رحمانی با تاکید بر برگزاری هفتگی جلسات ستاد اربعین و لزوم مستندسازی اقدامات جهت ارائه به بازرسی و معاونت سیاسی استانداری، از تلاش‌های هلال‌احمر در آموزش ۷۳۰ امدادگر قدردانی کرد و خواستار تعامل موثر دانشگاه علوم پزشکی در بخش بهداشت و درمان شد. وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در سطح استان شد و از دستگاه‌های فرهنگی خواست در زمینه تولید محتوای ارزشمند برای مواکب پویاتر عمل کنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به سازمان جهاد کشاورزی دستور داد تا سهمیه ارزاق مواکب را ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد. وی از فرمانداران خواست نیازهای شهرستان‌ها را به ستاد استانی اعلام کنند تا زیرساخت‌های آب، غذا و تجهیزات مواکب بین‌راهی به‌طور کامل تامین شود. رحمانی با اشاره به نام‌نویسی حدود ۴۰ هزار نفر از مردم استان در پیاده‌روی اربعین سال گذشته، بر نظارت دقیق بر چرخه رفت و برگشت زائران برای جلوگیری از مشکلات سال‌های قبل تاکید کرد و از اداره‌کل حج و زیارت خواست فرآیند نام‌نویسی متقاضیان را تسهیل کند.

شایان ذکر است ۷۱ موکب شناسنامه‌دار از استان کهگیلویه و بویراحمد در داخل کشور و مسیرهای نجف و کربلا به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد و ۱۲ دفتر زیارتی در سطح استان از ۹ تیرماه آماده ثبت‌نام از متقاضیان این سفر معنوی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.