کد خبر : 1806
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

تخصیص ۱۵۰میلیاردی برای پل میانرود/لحظه شماری برای پایان دادن به انتظار ۲۱ساله دزفولی ها

تخصیص ۱۵۰میلیاردی برای پل میانرود/لحظه شماری برای پایان دادن به انتظار ۲۱ساله دزفولی ها
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبار میلیاردی برای تکمیل پل میانرود خبر داد.

به گزارش موج  زاگرس؛ سید احمد آوایی تصریح کرد: این اعتبار ۱۵۰میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی اختصاص، جذب و در مرحله تعیین پیمانکار است.

وی با بیان اینکه دستور مسوولان کشوری بدون پیگیری مسوولان محلی نتیجه نمی دهد ، خاطرنشان کرد:با این اعتبار می‌توان پل میانرود دزفول را تکمیل کرد البته این مهم در صورتی محقق می شود که دوباره با تورم شدید مواجه نشویم.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز طرح تعریض جاده از چهار راه آوج تا صفی آباد و تعیین پیمانکار این طرح، افزود: اعتبار قطره چکانی استانی و مشکلات دیگر باعث شد تکمیل پل میانرود ۲۰ سال طول بکشد که امیدواریم با جذب این اعتبار پل تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

آوایی بر ضرورت استفاده بهینه از زمان تاکید کرد و گفت: تکمیل جاده صفی آباد تا میانرود با همکاری معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول در حال انجام است.

به گزارش موج  زاگرس؛عملیات اجرایی پل بتنی فلزی میانرود به طول ۴۲۰ متر با ۱۴ دهانه ۳۰ متری در سال ۱۳۸۰ با برگزاری آئینی با حضور مسئولان ملی، استانی و محلی بر روی رودخانه دز آغاز شد، اما علاوه بر روند کند ساخت این پل در سال‌های نخست، عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۷ به دلیل قطع ردیف اعتباری در بودجه ملی متوقف شد.

کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر دزفول به اهواز و سهولت تردد اهالی شهر‌های میانرود، صفی آباد و شهر امام به هفت تپه، برقراری ارتباط مطلوب و ایمن کارخانه‌های مستقر در هفت تپه و ایمنی تردد کارگران شاغل در این شرکت‌ها از مهم‌ترین اهداف ساخت این پل است.

با تکمیل و بهره‌برداری از پل میانرود علاوه بر اینکه شهر‌های میانرود و شهر امام و نیز تعدادی از روستا‌های بخش مرکزی دزفول از بن بست خارج می‌شوند، مسافت جاده‌ای دزفول به اهواز نیز بیش از ۴۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

پل میانرود، این جاده را به هفت تپه و جاده ترانزیتی اندیمشک اهواز متصل و فاصله دزفول تا اهواز را ۱۸ کیلومتر نزدیک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.