کد خبر : 576
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

حماسه توجه به روستاها در دیار حماسه؛

جغرافیای (خوزستان)زیر چتر حمایتی بنیاد مسکن است

جغرافیای (خوزستان)زیر چتر حمایتی بنیاد مسکن است
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حمایت دولت اگر چه پیش از این به موضوع بهسازی و زیبا سازی روستا ها تلاش های خوبی داشته اما انرژی،وقت و بودجه مضاعف دولت مردمی در کنار تلاش فرزندان ایران در بنیاد مسکن این روند را تسریع کرده کرده به گونه ای که اکثر روستاها یا در حال بهسازی هستند و یا با هر مقدار و کیفیت کار بهسازی آنها به اتمام رسیده و زیباسازی نیز آغاز و ادامه دارد.

به گزارش موج زاگرس ، طرح هادی یا طرح بهسازی روستاها در ایران با مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بلوغ و تثبیت نسبی رسیده و امروز انبوهی از روستاهای ایران با استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در زمینه های زیباسازی و آسفالت کوچه ها و معابر در دستور کار قرار گرفته و یا خواهند گرفت که میشود به آن “نهضت توجه به روستاها” در ایران نامید اتفاق زیبایی که طعم زندگی سالم تر در محیطی طبیعی اما زیباسازی شده شیرین تر می کند.

اساسا مردم ایران علاقه وافری به محیط طبیعی زندگی خود دارند و در کنار شهرنشینی که آنهم ابتکار ایرانیان از دیرباز بوده اما روستان و دهکده نیز ارزش و احترام فراوانی داشت بدان جهت که روستا محلی برای تولید انواع محصولات برای کشور بوده و بخش زیادی از سیستم تولید در چرخه اقتصادی ماحاصل تلاش روستاییان است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حمایت دولت اگر چه پیش از این به موضوع بهسازی و زیبا سازی روستا ها تلاش های خوبی داشته اما انرژی،وقت و بودجه مضاعف دولت مردمی در کنار تلاش فرزندان ایران در بنیاد مسکن این روند را تسریع کرده کرده به گونه ای که اکثر روستاها یا در حال بهسازی هستند و یا با هر مقدار و کیفیت کار بهسازی آنها به اتمام رسیده و زیباسازی نیز آغاز و ادامه دارد.

خوزستان اما حکایت دیگری دارد ؛استانی با جغرافیای پهناوری که با چندین استان کشور همسایه است و انقلاب بهسازی روستاها برازنده تلاش مدیران بنیاد مسکن در این استان است نشان به آن نشان که فقط در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ روستا با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در این استان بهسازی شده و حدود ۳۲ استان به عنوان روستای گردشگری سامان یافته که ظاهری زیبا و دلنشین برای اهالی و محیطی آرام وجذاب برای گردشگران و طبیعت دوستانی فراهم کرده که وقتی تن و روح خسته از محیط شهر و کار در شهر آزارشان داد قدم به روستاهای ایران گذاشته تا در سایه سار درختان و کنار جاری جویبارها خستگی در کرده و این آرامش و زیبایی محصول تلاش و حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مدد حمایت جدی دولت سیزدهم می باشد.

تامل در صحبت های معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خوزستان خود نشانی از عظمت کاری است که شروع شده و ادامه دارد انجا که مدعی است ؛ طرح هادی حدود ۴۲۰ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی به مرحله بازنگری رسیده است  امیدوارم تا پایان شهریورماه کل این ۴۲۰ طرح که حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار دارد را به بهره برداری برسانیم.

محمود اکبری فضلی از صادر شدن سند برای خانه ها گفت و گفت : در روستاهای استان  حدود ۲ هزار جلد سند صادر شده  و تا پایان سال جاری حدود ۶ هزار جلد سند به مردم خوزستان هدیه داده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ کار تعدادی از روستاها از محل اعتبارات گردشگری انجام شده و گردشگران ما در سطح روستاهایی که در حال کار است از نعمت بازدید و گردش برخوردار شدند. در سال ۱۴۰۱ نیز تامین زیرساخت های گردشگری تعداد ۷ روستا را پیش بینی کردیم که این طرح ها در شهرستان‌های بهبهان، باغملک، دشت آزادگان، شوش و دزفول در حال تکمیل هستند.

حوزه عمران روستایی شامل خدمات بهسازی، جوی، جدول، زیرسازی، آسفالت، پیاده روسازی، احداث پارک، احداث فضای بازی کودکان در روستاها میشود و قطعا ادامه این رویکرد وتوجه به روستا علاوه بر تقویت یا احیا فرهنگ های اصیل بومی و محلی که بستر مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است می تواند به پدیده نامیمون مهاجرت که خود بخشی زیادی از مشکلات و معضلات اجتماعی در حاشیه شهرها به ویژه  در دو دهه اخیر بوده پایاتن داده و آنگونه که پیش میرود روند معکوس خواهد شد که توجهات و امید آفرینی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حمایت دولت مردمی نقش مهمی در این موضوع خواهد داشت.

تقویت باورهای فرهنگی و مذهبی ،رونق تولید در روستا،کمک به حل معضل و مشکل بیکاری و افزایش نرخ امید به زندگی نتیجه چتر حمایتی دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که مفهوم عدالت در تقسیم ثروت را عینیت بخشیده و قطعا فردای ایران ؛زیباتر و آبادتر خواهد بود.

حسین جنتی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با توجه به راهبرد کلی بنیاد مسکن کشور در سایه توجهات و حمایت های دولت مردمی بخش عمده وعده های دولت در بهسازی و بازسازی خانه های روستایی  زلزله زده که عموما در مناطق کوهستانی و دشوار استان بوده محقق کرده و تلاش مجموعه بنیاد مسکن با ادامه روند موجود لبخند رضایت را به مردمان دیار حماسه هدیه خواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.