کد خبر : 6050
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۲۲

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات۱۱ اسفند

حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات۱۱ اسفند
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اکنون از طریق نظرسنجی‌ها در خصوص میزان مشارکت علائم زدوزه شدن یاس را می‌بینیم و قطعاً در ۲ هفته آینده تحول بسیاری خواهد داشت، ما نیز به فضل الهی به حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات امیدوار هستیم.

به گزارش موج زاگرس؛  آیت الله محسن حیدری آل کثیر در نشست خبری خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اگر در نهضت، انقلاب، دفاع مقدس و اخیراً محور مقاومت منطقه، پیروزی‌های چشمگیر و قهرمانی‌های کم نظیری به وجود آمد در نتیجه الگو گیری از قهرمان‌های کربلا است؛ بنابراین ما از نظر عزت، کرامت، پیشرفت، اقتدار و معنویت به هرکجا برسیم مرهون اولیای خدا هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در آستانه رخدادی مهم از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار داریم، تصریح کرد: یازدهم اسفند ماه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که قطعاً برای این رخداد مهم و ایجاد آمادگی در بین ملت، هم برای اصل حضور و مشارکت حداکثری و هم برای انتخاب اصلح لازم است جهاد تبیین کرد.

وی اضافه کرد: یکی از مصادیق جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید فرموده‌اند مساله انتخابات است چرا که انتخابات مظهر جمهوریت نظام است و هرچه انتخابات با مشارکت وسیع‌تر، رقابت، سلامت و امنیت بهتر برگزار شود؛ قطعاً جمهوریت نظام را پررنگ‌تر می‌کند و آثار و برکات زیادی بر نظام ما و در نتیجه مردم ما مترتب می‌کند که از این جهت باید به آن اهتمام ورزند، مخصوصاً انتخابات مجلس خبرگان که مظهر اسلامیت نظام است به این معنا که اسلامیت نظام مرهون حضور فقیه جامع الشرایط در عرصه رهبری است.

آیت‌الله حیدری آل کثیر گفت: انتخاب ولی فقیه از نظر قانون اساسی صرفاً تنها از طریق مجلس خبرگان است؛ بنابراین مجلس خبرگان زمینه ساز تأمین اسلامیت نظام است، علاوه بر اینکه مثل سایر انتخابات‌ها مظهر جمهوریت نظام هم است.

آیت الله حیدری در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت موجود معیشتی مردم و برخی نارضایتی‌ها چگونه از مردم باید دعوت کرد در انتخابات پیش رو مشارکت فعال و پرشور داشت، بیان کرد: در این زمینه بر ۲ نکته تاکید می‌کنیم، یکی این است که براساس عقلانیت و حکمت، شرکت در انتخابات مظهر جمهوریت است، جایی است که مردم می‌توانند سرنوشت خود را رقم بزنند و اگر از انجام این وظیفه الهی و ملی کوتاهی کنند به حل مشکلات کمک نمی‌کند بلکه باعث افزایش مشکلات می‌شود. با شرکت گسترده و حداکثری، نظام به لحاظ داخلی و بین‌المللی اقتدار بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند برای حل مشکلات قوی‌تر اقدام کند؛ بنابراین عدم شرکت هیچ گره‌ای از مشکلات را باز نمی‌کند بلکه شرکت در انتخابات است که می‌تواند زمینه‌ساز تحول و تغییر در اوضاع نامطلوب شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نکته دیگر یادآوری این واقعیت است که ما نسبت به آینده ایران، انقلاب اسلامی و منطقه امیدوار هستیم، آینده تابناک و روشنی داریم و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ما در حال نزدیک شدن به قله‌ها هستیم که این یک پندار نیست، بلکه واقعیت دارد. واقعیت از اینجا ناشی می‌شود که اصولاً هر کشوری در مسیر پیشرفت همه جانبه از جمله اقتصادی و معیشتی قدم گذاشت، اول ریل قطار پیشرفت را مهیا کرده و مهم تربن شاکله ریل قطار پیشرفت، علم و فناوری است.

وی گفت: ما باید به دنبال زیرساخت‌ها برویم، به حمدالله براساس حکمت و سیاست روشن مقام معظم رهبری از یک سو و استعدادهای خدادادی جوان‌های ایرانی از سوی دیگر، ریل پیشرفت علم و فناوری مهیا شده و ما نباید خود را مثل پیش از انقلاب تصور کنیم چون آن زمان ایران از نظر علم و فناوری در انتهای جدول قرار داشت ولی اکنون جز ۱۲ کشور برتر دنیا در رشته‌های مختلف به حساب می‌آید.

آیت‌الله حیدری گفت: اینکه چرا تا به حال قطار پیشرفت حرکت جهشی پیدا نکرده به دلیل موانعی است که جلو این قطار را گرفته، اینگونه نیست که قطار حرکت نکرده باشد بلکه تحولات بسیاری از نظر پیشرفت همه جانبه ایجاد شده ولی حرکت کند بوده و به حد مطلوب نیست، زمانی حرکت به حد مطلوب می‌رسد که ما موانع را برداریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موانع پیشرفت، داخلی و خارجی هستند، عنوان کرد: مهمترین مانع خارجی حضور آمریکا در منطقه است، آمریکا چون خود را از حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی هم در ایران و هم در جهان متضرر دید، از ابتدای پیروزی انقلاب شروع به مانع تراشی کرد و آمریکا نمی‌گذارد رشد سریع داشته باشیم اما ان‌شاءالله این هیمنه شکسته می‌شود؛ بنابراین ما باید به آینده خود امیدوار باشیم چرا که دشمن تلاش می‌کند تا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای یاس را القا کند.

وی افزود: یاس، مرگ بزرگ است و اگر کسی مأیوس شد نمی‌تواند هیچ حرکتی انجام دهد؛ بنابراین مبارزه ما باید با یأس و ناامیدی باشد که با برطرف شدن آن زمینه برای شرکت همه جانبه ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اکنون از طریق نظرسنجی‌ها در خصوص میزان مشارکت علائم زدوزه شدن یاس را می‌بینیم و قطعاً در ۲ هفته آینده تحول بسیاری خواهد داشت، ما نیز به فضل الهی به حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات امیدوار هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.