کد خبر : 6193
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

معاون قضایی دادگستری:

خوزستان جایگاه نخست ترویج صلح و سازش در پرونده‌های قضایی را دارد

خوزستان جایگاه نخست ترویج صلح و سازش در پرونده‌های قضایی را دارد
معاون قضایی دادگستری و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به اینکه امسال این استان جایگاه نخست بین استان های کشور از جهت ترویج صلح و سازش در پرونده های قضایی را کسب کرده است گفت: هیات‌های کارشناسی برای ارائه راهکارهایی به منظور ختم شدن پرونده‌های قضایی به صلح و سازش در استان تشکیل خواهد شد.

به گزارش موج زاگرس  ،  حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی سه شنبه در همایش استانی هیات‌های صلح سازمان ها، ادارات، مساجد، بقاع متبرکه و اصناف استان خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: مردم خوزستان باید دست به دست هم دهند تا صلح و سازش را در اختلافات افزایش دهند و این استان را هر چه بیشتر به سوی امنیت و آرامش هدایت کنند.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان با مکتب قرآنی و اسلامی انس دارند اظهار کرد: هر فرد زندانی آسیب‌های زیادی را به جامعه وارد می‌کند و بر اساس تحقیقات انجام شده هر فرد در زندان به طور میانگین عامل افسردگی ۶۹ نفر دیگر خواهد شد به همین دلیل باید به سمت کاهش آمار زندانیان با ترویج صلح و سازش حرکت کرد.

مردم خوزستان آمار بالای آسیب‌های اجتماعی در استان را برنمی‌تابند

حجت الاسلام امانت بهبهانی با اشاره به اینکه مردم خوزستان بر نمی‌تابند که آمار آسیب‌های اجتماعی در استان بالا باشد اظهار کرد: امسال خوزستان بین استان های کشور جایگاه نخست از جهت ترویج صلح و سازش در پرونده های قضایی معرفی که در نهایت ۲۰۰ پرونده قصاص نیز در این مدت به صلح ختم شد.

امسال خوزستان با اقدامات شوراهای حل اختلاف به عنوان مهد صلح کشور معرفی شد.

معاون قضایی دادگستری خوزستان ادامه داد: از تمام اتحادیه‌هایی که در استان می‌توانند قدمی در مسیر صلح و سازش پرونده‌های قضایی گام بردارند درخواست همکاری می‌شود.

وی تاکید کرد: باید اقدامات لازم برای پیشگیری از ورود پرونده به دادگاه‌ها و یا صلح و سازش اختلافات انجام شود.

رییس توسعه حل اختلاف استان خوزستان اظهار کرد: مساجد، بسیج و اتحادیه‌های مختلف، در این مسیر به کمک شوراهای حل اختلاف استان بیایند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: در هفته آینده شعبه تخصصی اصناف و بازاریان اهواز تشکیل خواهد شد و سامانه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌ها از سوی هیات‌های صلح در حال تشکیل است که به صورت الکترونیکی به این موارد رسیدگی شود.

سال گذشته با صلح و سازش در پرونده‌های قضایی استان از ورود بیش ۴۰۰ نفر به زندان جلوگیری شد.

معاون قضایی دادگستری خوزستان پیش از این اعلام کرده بود امسال ۷۱ درصد پرونده‌های مهم استان به صلح و سازش ختم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.