کد خبر : 1143
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

سید صولت مرتضوی وزیر کار شد/کلید دار ساختمان آزادی مشخص شد

سید صولت مرتضوی وزیر کار شد/کلید دار ساختمان آزادی مشخص شد
با رای امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی،«سیدصولت مرتضوی» به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم انتخاب شد.

به گزارش موج زاگرس؛ به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت که پس از اظهارات موافقان و مخالفان و دفاع مرتضوی از برنامه های خود، رای گیری در مجلس با توزیع برگه های رای آغاز شد.

نمایندگان با ۱۷۶ رای موافق ، ۶۴ رای مخالف ، ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۵۸ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس موافقت خود را برای سپردن تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرتضوی اعلام کردند. ۵ رای نیز باطله اعلام شد.

نامه معرفی مرتضوی در روز یکشنبه ۲۴ مهر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بلافاصله با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه، برنامه‌های خود برای مدیریت وزارت کار را تشریح کرد و به سؤالات نمایندگان ملت پاسخ داد.

در جلسه امروز رای اعتماد ابتدا گزارش کمیسیون های اجتماعی، آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون های تخصصی مجلس قرائت شد و این سه کمیسیون برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای تصدی این وزارتخانه تایید کردند.

سپس نمایندگان موافق و مخالف در مجموع به مدت یک ساعت به بیان دیدگاههای خود درباره سوابق و رئوس برنامه مرتضوی پرداختند و سپس مرتضوی به دفاع از برنامه های خود پرداخت که توانست اکثریت نمایندگان را با خود همراه کند.

مرتضوی ۶۱ ساله پیش از این سمت‌هایی چون بخشداری و معاونت فرمانداری تا استانداری و معاونت سیاسی وزارت کشور را دارا بوده و به گفته معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، تنوع و سطوح مسئولیت‌های اجرایی وی به گونه‌ای است که به خوبی از عهده مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برمی‌آید.

شهرداری مشهد مقدس، مدیرعاملی سازمان موقوفات آستان مقدس رضوی و ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان، عضویت و ریاست هیأت مدیره بنیاد تعاون قوه قضاییه و آزادراه تهران – شمال از دیگر مسئولیت‌های مرتضوی است که از آغاز دولت سیزدهم در مقام معاون اجرایی رئیس جمهور، سرپرستی نهاد ریاست جمهوری و مسئولیت سفرهای استانی و پیگیری مصوبات این سفرها را عهده‌دار است.

وی همچنین در حوزه رسانه نیز فعالیت موثری داشته و مدتی مدیرمسئول روزنامه حمایت (ارگان مطبوعاتی قوه قضاییه) و دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.