کد خبر : 2403
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

شرکت ۶۳ هزار دانش آموز خوزستانی در جشن تکلیف

شرکت ۶۳ هزار دانش آموز خوزستانی در جشن تکلیف
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جشن تکلیف ۶۳ هزار دانش آموز دختر و پسر خوزستانی در سال تحصیلی جاری در حال برگزاری است.

به گزارش موج زاگرس،   مسعود حمیدی نژاد روز دوشنبه در مراسم جشن تکلیف دختران دانش آموز در محل تالار فجر اهواز بیان کرد: در این مدت جشن تکلیف ۳۸ هزار دانش آموز دختر و ۲۵ هزار دانش آموز خوزستانی که به سن تکلیف رسیده بودند برگزار شد.

وی گفت: نهادینه کردن معارف و مفاهیم اخلاقی تربیتی در بین دانش آموزان یک برنامه اولویت دار است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: برگزاری جشن های تکلیف دانش آموزی می تواند نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دینی و اعتقادی دانش آموزان ایفا کند و استقبال دانش آموزان از برگزاری برنامه های این چنینی بستر بسیار خوبی برای تحقق برنامه های تربیتی است.

وی در ادامه با اشاره به میزان مشارکت دانش آموزان در جشن های تکلیف دانش آموزی بیان کرد: جشن های تکلیف دانش آموزی در خوزستان از ۱۸ دی آغاز شده و تا پایان بهمن ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مجموعه برنامه های کشوری نور چشم با هدف ترویج فرهنگ نماز در سراسر کشور در حال اجرا شدن است که برگزاری جشن های تکلیف دانش آموزی نیز در این راستا در حال برگزاری است‌.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: بسترسازی برای انتقال مفاهیم و آموزه های تربیتی به نسل جدید برنامه ای اولویت دار است.

جاسم حسینی زاده با اشاره به نقش فعال دانش آموزان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد:برگزاری این برنامه ها گام مهمی در راستای تحقق ساحت تربیت اعتقادی؛ عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین است.

وی با برشمردن برنامه‌ های معاونت پرورشی و فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان افزود: برگزاری دوره های توانمندسازی برای مربیان پرورشی و همچنین برگزاری جشنواره های مختلف قرآن، عترت و نماز در سطح مناطق و نواحی خوزستان از جمله برنامه های این معاونت برای ترویج فرهنگ نماز است.

حسینی زاده گفت: ایجاد بستر برای انتقال اثربخش و نظام مند آموزه ها و مفاهیم تربیتی و دینی به دانش آموزان و تربیت نسلی فاطمی و علوی مهمترین اولویت مجموعه تعلیم و تربیت کشور است و به تبع آن آموزش و پرورش خوزستان از همه ظرفیت های خود برای بسط و گسترش فرهنگ نماز استفاده خواهد کرد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.