کد خبر : 5684
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷

شناسایی چهل هزار واحد صنفی غیرمجاز در اهواز

شناسایی چهل هزار واحد صنفی غیرمجاز در اهواز
رئیس اتاق اصناف اهواز :حدود چهل هزار واحد صنفی غیرمجاز در اهواز شناسایی شده که به خاطر مشکلات حوزه صدور پروانه کسب، نتوانسته اند مجوزهای لازم را کسب کنند.

به گزارش موج زاگرس،مراد بدری با اشاره به انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف، اظهار کرد: در انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف، برای اولین بار با پنج رای قاطع تعیین سمت اعضا انجام شد و این انسجام،نقطه عطفی برای اصناف استان خوزستان است.

وی در خصوص اقدامات اولیه اتاق اصناف بیان کرد: در ابتدا سعی کردیم با بهسازی ساختمان اتاق اصناف و تشکیل سالن اجلاس و مهمانسرا، یک فضای مناسب و درخور شان این مجموعه صنفی در مرکز استان ایجاد کنیم.همچنین در حوزه بازرسی سعی کردیم با رویکرد عملیاتی و گزارش محور فعالیت کنیم. یعنی بر اساس شکایت های مردمی که به دبیرخانه بازرسی واصل می شود، بازرسی های صنفی صورت گیرد.

بدری همچنین از تشکیل کارگروه عفاف و حجاب برای واحد های صنفی خبر داد و گفت: تا پیش از این شاهد بودیم که اداره کل نظارت بر اماکن و امر به معروف و نهی از منکر طبق اختیاراتی که داشتند گاها واحدهای صنفی را از یک هفته تا یک ماه هم تعطیل می کردند.در طرح کارگروه عفاف و حجاب، شرایطی برای واحد صنفی ایجاد شد که با اخذ یک تعهد ثبتی بتوانیم از پلمپ آن جلوگیری کرده و متولی رسیدگی به این مورد اتاق اصناف باشد.

نایب رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به ضرورت ساماندهی صنوف غیرمجاز،تاکید کرد: تقریبا شصت هزار واحد صنفی در اهواز و یکصد و چهل و هشت هزار واحد در سطح استان داریم. حدودا چهل هزار واحد صنفی غیرمجاز شناسایی شده که به خاطر مشکلات حوزه صدور پروانه کسب، نتوانسته اند مجوزهای لازم را کسب کنند و در اتاق اصناف سعی کرده ایم آنها را ساماندهی کنیم.

وی گفت : تشکیل هیات های تشخیص حل اختلاف در اتاق اصناف،نهاد داوری، فراخوان جذب و ثبت نام ۱۸۰ نفر دانشجو در دانشگاه مجمع امور صنفی که متعلق به اتاق اصناف است،صدور پروانه های تخصصی و راه اندازی کارگروه های تخصصی از جمله مشاورین املاک،خودرو، درودگران و عکاسان از جمله اقدامات ما در اتاق اصناف اهواز بوده است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تعاملات بسیار خوبی با اداره کل صنعت،معدن و تجارت،سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی،اداره نظارت براماکن عمومی نیروی انتظامی و استانداری داریم،ادامه داد: اتاق اصناف از ۵۳ اتحادیه تشکیل شده که حداقل چهل اتحادیه مانند پوشاک، املاک، کالای خانه، بنکداران، طلافروشان و… اتحادیه های قوی ای هستند و می توانند کمک حال اتاق اصناف باشند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.