کد خبر : 597
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان:

شناسایی۷۱۷ مورد جدید بیماری در خوزستان/کاهش شناسایی۴۳درصدی

شناسایی۷۱۷ مورد جدید بیماری در خوزستان/کاهش شناسایی۴۳درصدی
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: خوشبختانه با سرعت خوبی در حال خروج از موج ششم کرونا هستیم.

به گزارش موج زاگرس،   سید محمد علوی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید – ۱۹ اظهار کرد: خوشبختانه با سرعت خوبی در حال خارج شدن از موج ششم بیماری هستیم؛ این موج نسبت به موج‌های قبلی با کمترین مدت زمان و کمترین موارد ابتلا و فوتی، مدیریت شده است که این شرایط را باید در درجه نخست به لطف پروردگار و در درجه دوم تلاش بی‌وقفه کادر بهداشت در زمینه افزایش پوشش واکسیناسیون و کادر درمان در درمان بیماران مرتبط دانست. البته همکاری مردم و سایر سازمان‌ها نیز در این زمینه قابل تقدیر است.

وی افزود: در هفت روز گذشته ۷۱۷ مورد جدید بیماری در خوزستان شناسایی شده که موارد شناسایی شده نسبت به هفته قبل از آن ۴۳ درصد کاهش داشته است.

سید محمد علوی عنوان کرد: در هفته گذشته ۸۳ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که نسبت به هفته قبل از آن ۴۱.۵ درصد کاهش داشته است. موارد فوتی نیز ۵۶ درصد کاهش داشته به گونه‌ای که روز گذشته مورد فوتی در خوزستان گزارش نشده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه این وضعیت شکننده است، گفت: همچنان مردم و مسئولان باید از عادی‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون دقت کنند و از این موارد غفلت نکنند زیرا اگر این وضعیت ما را مغرور کند ممکن است دوباره وضعیت خوزستان مشکل آفرین شود و برای ما دردسرهایی ایجاد کند.

وی در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا بیان کرد: همواره با آغاز فصل پاییز واکسیناسیون آنفلوآنزا آغاز می‌شود البته تزریق واکسن آنفلوآنزا همگانی نیست و افراد واجد شرایط مانند افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای باید این واکسن را تزریق کنند.

علوی تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا با واکسن کرونا تداخلی ندارد البته این واکسن‌ها همزمان تزریق نمی‌شوند و فاصله بین واکسن‌ها رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.