کد خبر : 4664
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

صدور مجوز جایگزینی بیمارستان سینا در شهرستان کارون

صدور مجوز جایگزینی بیمارستان سینا در شهرستان کارون
رییس بیمارستان سینای کارون گفت:وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز جایگزینی بیمارستان سینا در شهرستان کارون را صادر کرد.

به گزارش موج زاگرس ؛   دکتر احمد مشکورنیا روز سه شنبه به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل بیمارستان سینا افزود: این مجوز پس از سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به خوزستان صادر شده است.

وی گفت: با جایگزینی این بیمارستان در محدوده چهار هکتاری این مرکز درمانی ۲۹۶ تختخوابی ، شمار تخت های فعال آن به ۳۰۰ تخت افزایش خواهد یافت.

رییس بیمارستان سینای کارون وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه افزود: هم اکنون در حال بارگذاری اطلاعات، تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی بیمارستان و امکاناتی که نیاز داریم هستیم تا در نهایت پس از تامین اعتبار مورد نیاز ، عملیات ساختمانی بیمارستان جایگزین شروع شود.

دکتر مشکورنیا افزود: بیمارستان جایگزین به صورت یکجا به گونه ای که همه بخش های آن برای بیماران ومراجعان قابل دسترس باشد ساخته می‌شود و از ساختمان موجود نیز برای موارد دیگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

درجه اعتبار بخشی بیمارستان سینا از ۲ به یک ارتقا یافت

رییس بیمارستان سینا گفت: با اقدامات انجام شده در زیرساخت‌های این بیمارستان در ۱۶ ماه اخیر، درجه اعتباربخشی این بیمارستان از ۲ به ۱ ارتقا یافت.

دکتر مشکورنیا افزود:بازسازی کامل شبکه فاضلاب، تکمیل پست برق به گونه ای که بیمارستان به ۲ فیدر جنوبی و شمالی برق متصل شد ، خرید و نصب دیزل ژنراتور و ارتقای امنیت بیمارستان با نصب شبکه دوربین‌های مدار بسته در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از مهمترین طرح های زیرساختی این بیمارستان در مدت ۱.۵سال اخیر بوده است.

وی اظهار کرد: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۱۷۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی با هدف بهبود ارائه خدمات درمانی بیمارستان هزینه شده است.

ارائه خدمات بستری رایگان به افراد زیرپوشش تامین اجتماعی

رییس بیمارستان سینای کارون(کوت‌عبدالله) از ارائه خدمات بستری رایگان به افراد زیرپوشش تامین اجتماعی با هدف ارتقا سطح خدمات درمانی به ساکنان این شهرستان ۲۳۰ هزار نفری خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر ساکنان شهرستان کارون زیرپوشش تامین اجتماعی هستند برای ارائه خدمات رایگان بستری با تامین اجتماعی به توافق رسیدیم و هم اکنون ۱۰۰درصد خدمات بستری به خانوارهای تامین اجتماعی این شهرستان و سایر نقاط استان به صورت رایگان انجام می شود.

دکتر مشکورنیا در ادامه افزود:خدمات رایگان درمان بستر در این منطقه کم برخوردار ، نقش مهمی در بهبود سلامت مردم ، جلوگیری از اعزام بیماران به سایر نقاط استان و ماندگاری جمعیت منطقه داشته است.

راه اندازی خدمت درمانی کد ۷۲۴ ویژه سکته های مغزی

رییس بیمارستان سینا گفت: خدمت درمانی کد ۷۲۴ ویژه بیماران مبتلا به سکته مغزی در این بیمارستان راه اندازی شده است تا از میزان مرگ و میر در منطقه کاسته شود.

مشکورنیا افزود:ماهانه ۱۰ تا ۱۲ بیمار مبتلا به سکته‌های مغزی در این بیمارستان بستری می شوند و خدمات درمانی دریافت می کنند.

سند توسعه بیمارستان ، انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ به بیمارستان، ضرورت ارائه خدمات به بیماران دهان و دندان ، مشارکت موسسه خیریه شهدای شمخانی در تجهیز بیمارستان ، راه اندازی اورژانس بیمارستان در اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از دغدغه ها و سوال های خبرنگاران رسانه ها در این نشست بود.

بیمارستان سینا با قدمت ۵۵ سال ، هم اکنون دارای ۱۱ مجموعه سازه ای ، ۳ واحد غیرمرتبط ، چهار مجموعه درمانی ، ۱۴ بخش بستری ، ۳ بخش تشخیصی ، ، یک بخش سرپایی ، چهار حوزه فوق تخصصی و ۱۵ حوزه تخصصی دارد.

بیمارستان یاد شده ۲۹۶تخت ظرفیت دارد ولی ۲۴۶تخت آن فعال است.

بیمارستان سینا در زمان همه گیری ویروس کرونا نقش مهم و برجسته ای در پذیرش و درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان بخصوص کلانشهر اهواز داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.