کد خبر : 2845
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳

مبلغ علی‌الحساب خرید گندم به کشاورزان پرداخت شد/ پیش‌بینی خرید بیش از هشت میلیون تن گندم

مبلغ علی‌الحساب خرید گندم به کشاورزان پرداخت شد/ پیش‌بینی خرید بیش از هشت میلیون تن گندم
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: روز گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران خوزستانی به صورت علی‌الحساب تا مشخص شدن قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری پرداخت شده است.

به گزارش موج زاگرس،   سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر هیات دولت به استان خوزستان و در بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی این استان در جمع خبرنگاران گفت: پیرو سیاست‌های مردمی دولت سیزدهم، سفرهای استانی به دلیل دیدارهای چهره به چهره انجام می‌شود تا مسئولان از مشکلات هر استان به صورت ویژه باخبر شوند، در این راستا می‌توان در برخی از مسایل با تصمیماتی قاطع مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان خوزستان دارای استانداری مقتدر است که پیگیر مشکلات و حل آن است.

آقامیری با بیان این که بحث عمده در استان خوزستان کشاورزی است، تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از مجموع محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود و ظرفیت افزایش میزان تولیدات محصولات کشاورزی نیز در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کم‌آبی از مشکلات اساسی استان خوزستان به شمار می‌رود، گفت: فعالیت‌های خوبی در این زمینه در گذشته انجام شده است و امروز نیز در نشست با رئیس‌جمهور، دیگر راهکارها برای رفع مشکلات کم‌آبی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول گندم در کشور گفت: در این راستا خرید تضمینی گندم نیز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی ادامه داد: البته تاکنون قیمت گندم مشخص نشده اما حدود ۳۰۰ هزار تن گندم در استان خوزستان خریداری شده است.

به گفته آقامیری، وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا بلافاصله پس از تحویل گندم به سیلو توسط کشاورزان، مبلغ آن پرداخت شود، در این راستا روز گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران خوزستانی به صورت علی‌الحساب تا مشخص شدن قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری پرداخت شده است.

وی گفت: پس از مشخص شدن قیمت گندم توسط شورای قیمت‌گذاری و ابلاغ آن، مابه‌التفاوت مبلغ به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مهمترین مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی را حمایت از تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: باید مشکلات تولید در حوزه زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان را حل کنیم تا در این زمینه با کمبودی مواجه نشویم.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.