کد خبر : 4797
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

مخبر: عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه-بصره پس از ۴۰ سال آغاز می‌شود

مخبر: عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه-بصره پس از ۴۰ سال آغاز می‌شود
معاون اول رئیس جمهور گفت: خوشبختانه با تصمیمی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق به صورت مشترک گرفته شد و اهتمامی که نخست وزیر عراق داشت مشکلات اجرایی پروژه راه‌آهن شلمچه-بصره رفع شد و عملیات اجرایی آن امروز آغاز میشود.

به گزارش موج زاگرس،  محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز در سفر خود به خوزستان برای آغاز به کار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره، اظهار کرد: خط ریلی شلمچه به بصره سابقه بیش از ۴۰ سال دارد که متاسفانه طی این سالها اقدامی در این خصوص انجام نشد گرچه چندین نوبت اراده بر انجام این پروژه بود اما به دلیل موانع مختلف این کار انجام نشد.

وی افزود: خوشبختانه با تصمیمی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق به صورت مشترک گرفته شد و اهتمامی که نخست وزیر عراق داشت مشکلات اجرایی این پروژه رفع شد و عملیات اجرایی آن امروز آغاز میشود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز همچنین در بازدید از مرز شلمچه و مهران با زوار عزیز دیدار خواهیم داشت. با توجه به مشکلات سال گذشته دولت خوشبختانه امسال زیرساخت‌های وسیعی تدارک دید و کارهای مهمی در کلیه مرزها انجام شد؛ البته دولت و مردم عراق نیز همکاری خوبی داشتند و تردد روان زائران حاصل این رویکرد بوده است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.