کد خبر : 6186
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

استاندار خوزستان:

مدیران، فرمانداران و رؤسای بانک‌ها باید جهت رونق بخش معدن توجه ویژه داشته باشند

مدیران، فرمانداران و رؤسای بانک‌ها باید جهت رونق بخش معدن توجه ویژه داشته باشند
استاندار خوزستان گفت: معمولا در مناطقی که منابع نفتی و گازی وجود دارد معادن فلزی شکل نمی‌گیرد و خوزستان با توجه به اینکه منابع فراوان نفت و انرژی دارد در زمره سرزمین‌هایی قرار میگیرد که فاقد فلزهای گران قیمت و رنگی و کانون های فلزی از این دست هستند و طبعاً ما باید روی معادن روزمینی مانند سنگ‌های لاشه‌ای، آهک، دولومیت و … سرمایه‌گذاری و تمرکز کنیم.

به گزارش موج زاگرس ،  روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه به ریاست علی‌ اکبر‌ حسینی‌ محراب استاندار خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: جلسه شورای معادن یکی از جلسات مهم استان است و از سیاست‌های نظام این است که بخش معادن به مرور جای نفت در کشور را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای رشد و توسعه معادن گام اول شناسایی ظرفیت‌ها و تنوع آنهاست افزود: معمولا در مناطقی که منابع نفتی و گازی وجود دارد معادن فلزی شکل نمی‌گیرد و خوزستان با توجه به اینکه منابع فراوان نفت و انرژی دارد در زمره سرزمین‌هایی قرار میگیرد که فاقد فلزهای گران قیمت و رنگی و کانون های فلزی از این دست هستند و طبعاً ما باید روی معادن روزمینی مانند سنگ‌های لاشه‌ای، آهک، دولومیت و … سرمایه‌گذاری و تمرکز کنیم.

حسینی محراب عنوان کرد: از سازمان زمین شناسی کشور و استان خواسته‌ایم که مطالعه‌ای در زمینه معادن خوزستان داشته باشند و در واقع یافته‌ها و مطالعات قبلی را بروزرسانی کنند که بتوانیم معادن‌ جدید را شناسایی کرده و طی فراخوان های عمومی به بهره‌بردارها واگذار کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم این مطالعات به سرعت توسط سازمان زمین شناسی و سازمان صمت استان انجام و جمع‌بندی شود و توصیه می‌کنیم از نخبگان دانشگاهی و اساتید دانشگاه شهید چمران در رشته زمین شناسی که اساتید با تجربه، نخبه و متبحری دارند استفاده شود که بتوانیم شناخت کاملی از منابع و ظرفیت معادن داشته باشیم و برای واگذاری آماده شویم.

حسینی محراب بیان کرد: تعدادی از معادن که پیشتر به دلیل عدم پرداخت حق و حقوق بخش معدن خلع ید شده بودند با توجه به اینکه عوارض مربوطه را پرداخت کرده بودند در نشست امروز با جمع‌بندی شورای معادن با درخواست دادن صلاحیت مجدد به آنها موافقت شد.

استاندار خوزستان گفت: برخی از بهره‌برداران نیز به دلیل شرایط بازار یا نصب تجهیزات جدید درخواست داشتند برای ۶ ماه تا یک سال مجوز تعطیلی معدن را به آنها بدهیم که به شرط انتقال کارگران آنها به بخش‌های دیگر با درخواست آنها موافقت شد.

وی در پایان تاکید کرد: مدیران مربوطه، فرمانداران و رؤسای بانک‌ها بایست جهت رونق بخش معدن توجه ویژه داشته باشند و پای کار آمده و مشکلات و موانع پیش روی این بخش را مرتفع کنند.

۳۸
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.