کد خبر : 1385
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز :

مراجعه ۱۵۰ هزار بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

مراجعه ۱۵۰ هزار بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
 معاون درمان ر علوم پزشکی اهواز گفت: چندی پیش بیمارستان ابوذر با پیک خیلی شدیدی از اطفال مبتلا به عفونت های حاد تنفسی مواجه شد که بلافاصله بیمارستان گلستان به عنوان پشتیبان ابوذر معرفی شد و تعداد بسیار زیادی از بیمارانی که امکان سرویس دهی نداشتند به آنجا منتقل شدند.

به گزارش موج زاگرس ،   دکتر جبیب حی بر بامداد پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از ابتدای مهرماه با افزایش شیوع عفونت های تنفسی به ویژه آنفلوآنزا مواجه بودیم که انتظار این میزان افزایش را در استان نداشتیم

وی افزود: در سه سال گذشته شیوه نامه های بهداشتی در استان به خوبی رعایت می شد لذا شیوع آنفلوآنزا و دیگر عفونت های تنفسی کاهش پیدا کرده بود ولی در مهرماه امسال با افزایش سه برابری عفونت های تنفسی مواجه بودیم.

مراجعه ۱۵۰ هزار بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در مهرماه سال ۱۴۰۰ تعداد بیمارانی که با عفونت های حاد تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند ۵۰ هزار نفر بود ولی در مهرماه امسال این رقم به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یافت که تعدادی از این جمعیت درگیر بیماری آنفلوآنزا بودند.

وی افزود: عفونت های ویروسی شبیه به هم بوده و علائمی مثل گلودرد، تب و سرفه در همه آنها مشترک است ولی با توجه به اینکه از بیماران سرپایی و بستری شده، تست های لازم گرفته می شود طبیعتا تفاوت آنفلوآنزا و کرونا در مراکز درمانی مشخص می شود.

بستری ۲۰۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان های خوزستان

حی بر گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ بیمار با عفونت های حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۰ نفر در بخش های ویژه و ۱۵۰ نفر در بخش های عادی تحت مراقبت هستند. کادر درمان همیشه با سیل بیماران دارای عفونت تنفسی به ویژه در این فصل مواجه هستند که جا دارد از همه همکاران م در بیمارستان های استان تشکر کنم.

گرد و خاک ۷۰۰ خوزستانی را به بیمارستان ها کشاند

وی افزود: در ۲ روز گذشته به علت گرد و خاک حدود ۷۰۰ بیمار با شرایط تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند که ۷۰ نفر آنها بستری و از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: معمولا در این فصل همکاران ما با افزایش بیماری های عفونی و غیرعفونی تنفسی مواجه هستند لذا از هم استانی های عزیز انتظار داریم که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان در مکان های سربسته از ماسک استفاده کنند، این موارد کمک می کند تا همکاران ما در بیمارستان ها، خدمت شایسته تری به گروه های حساس داشته باشند.

وی ادامه داد: ما به دنبال اعلام وضعیت هواشناسی و اولین بارش های پاییزی در استان، به تمام بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه جندی شاپور اعلام آماده باش دادیم و تا حدامکان تجهیزات بیمارستانی، دارو و شرایط مورد نظر را به ویژه برای بیماران قلبی و تنفسی فراهم کردیم تا اگر با افزایش،مراجعین به بیمارستان ها مواجه شدیم، بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

حی بر از مردم خوزستان خواست به هنگام اولین بارندگی چنانچه ضرورت نداشته باشد در محل سکونت خود حضور داشته و شرایط ایمنی را مدنظر قرار دهند تا بیمارستان ها با حجم زیاد بیماران مواجه نشوند.

در بیمارستان ابوذر بیماری بدون تخت نماند

وی افزود: در زمینه اطفال معمولا در مهر، آبان، بهمن و اسفندماه همیشه با پیک بیماری های تنفسی مواجه بودیم و این موضوع تنها مربوط به امسال نیست. ممکن است که اورژانس بیمارستان ابوذر بعضی مواقع شلوغ شود ولی ترافیک روانی در بیمارستان برقرار بوده و بیماری بدون تخت نماند.

انتقال بسیاری از بیماران بیمارستان ابوذر اهواز

معاون درمان ر علوم پزشکی اهواز گفت: چندی پیش بیمارستان ابوذر با پیک خیلی شدیدی از اطفال مبتلا به عفونت های حاد تنفسی مواجه شد که بلافاصله بیمارستان گلستان به عنوان پشتیبان ابوذر معرفی شد و تعداد بسیار زیادی از بیمارانی که امکان سرویس دهی نداشتند به آنجا منتقل شدند.

وی افزود: در حال حاضر روند خدمت رسانی در بیمارستان ابوذر به خوبی انجام می شود و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد البته قبول داریم که بیمارستان شلوغ است اما مشکل حادی از نظر تخت در این بیمارستان وجود ندارد.

حی بر گفت: استان ما جایگاه خوبی در زمینه واکسیناسیون داشته اما انتظار می رود که گروه های پرخطر مثل بیماران زمینه ای و افراد بالای ۶۵ سال دُز های یادآور خود را تزریق کنند.

در زمینه سرم با بحران جدی مواجه نشدیم

وی افزود: در ۲ هفته گذشته، کل کشور با کمبود آنتی بیوتیک مواجه شد. با اینکه ذخیره ای از آنتی بیوتیک ها در استان وجود داشت اما کفاف تعداد بیماران نبود. با تدابیری که در نظر گرفته شده یک محموله دارویی وارد کشور شد و تا اواسط هفته آینده مشکل کمبود آنتی بیوتیک ها برطرف می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با تلاش های معاونت غذا و داروی دانشگاه خوزستان در زمینه سرم با بحران جدی مواجه نشد هر چند کمبود وجود داشت ولی برای بیماران بستری در بیمارستان ها با مشکل جدی مواجه نبودیم.

طی سه سال مواجه با کرونا حدود یک سوم جمعیت استان به مراکز درمانی مراجعه کردند

وی افزود: در طول سه سال مواجه با کرونا، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه به مراکز درمانی خوزستان و حدود ۱۰۰ هزار بستری با تشخیص کرونا داشتیم یعنی حدود یک سوم جمعیت استان به مراکز درمانی مراجعه کردند که این مسئله باعث استهلاک شدید تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها شده است.

تهیه برخی از تجهیزات بیمارستانی برای اولین بار در خوزستان

وی افزود: در مدت گذشته تجهیزات پیشرفته ای برای بیمارستان ها تهیه شد و خبرهای خوبی در اواخر آبان ماه خواهیم داشت همچنین تجهیزاتی برای اولین بار وارد خوزستان خواهد شد که تا سالیان سال نیاز بیماران ۰ از استان های دیگر را مرتفع می کند.

حی بر با اشاره به جایگاه خوب درمانی استان در کشور گفت: ما جزو محدود دانشگاه های کشور هستیم که پیوند اعضا انجام می دهیم، عمل پیوند اعضا در رنکینگ جهانی یکی از معیارهایی است که سطح علمی دانشگاه های علوم پزشکی با آن سنجیده می شود.

وی افزود: در یک سال گذشته تعدادی دستگاه سی تی اسکن، آنژیوگرافی و برخی از تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان های خوزستان نصب شده و تعدادی هم در حال تهیه است.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.